تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817639326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای مهاجرت آلمان بهتره یا انگلیس؟


واضح آرشیو وب فارسی::



راستش را بخواهید مهاجرت کار سختی است؛ در حدی که برخی در ابتدا و برخی دیگر در میانه راه آن منصرف می‌شوند. یکی از چیزهایی که می‌تواند این کار را سخت‌تر کند، انتخاب مقصد نادرست است.

از بیرون، زندگی در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی مثل آلمان و انگلیس روایی به نظر می‌رسد؛ اما آن‌هایی تجربه بیشتری در این زمینه دارند، اکیداً توصیه می‌کنند که پیش از انتخاب نهایی مقصد، حتماً شرایط خودتان و انطباق آن با شرایط کشور مقصد را با ‌دقت بررسی کنید. شروع زندگی در یک کشور خارجی و دور بودن از خانواده، خود یک سری سورپرایزها دارد و اگر کشور مقصد را به‌درستی انتخاب نکرده باشید، این سورپرایزها مثل قوز بالای قوز می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا شرایط مهاجرت به 2 کشور آلمان و انگلیس را با یکدیگر مقایسه کنیم که از مقاصد محبوب برای ایرانی‌ها محسوب می‌شوند. در این مسیر، از تجارب کارشناسان یکی از معتبرترین موسسات مهاجرت یعنی اپلایرز کمک گرفته‌ایم.

مقایسه شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان و انگلیس با 8 شاخص

شاید تصور کنید که دانستن زبان کشور مقصد مهم‌ترین فاکتور در انتخاب آن است و از این نظر ترازو به نفع انگلیس سنگینی می‌کند؛ اما داشتن نمره بالای آیلتس هیچ‌وقت جای قرارگرفتن در محیط را نمی‌گیرد و تا سازگار شدن با لهجه‌های مختلف بریتانیایی، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارید. در کنار میزان علاقه به زبان آلمانی یا انگلیسی، فاکتورهای زیر را هم برای انتخاب یکی از این کشورها در نظر بگیرید:



هزینه‌های زندگی

هنگامی که هزینه‌های خوردوخوراک، پوشاک، کرایه تاکسی و ... را در آلمان و انگلیس با یکدیگر مقایسه می‌کنید، ممکن است فریب بخورید و تصور کنید که انگلیس کشور ارزان‌تری است؛ چون هزینه‌های زندگی روزمره در انگلیس کمی پایین‌تر است.

وقتی پای کرایه‌خانه، تفریح و سرگرمی، اینترنت، هزینه‌های انرژی و ... به میان می‌آید، کفه ترازو به نفع آلمان سنگین‌تر می‌شود؛ تا جایی که این هزینه‌ها باعث می‌شوند در نگاه کلی آلمان از نظر هزینه‌های زندگی 6.24 درصد ارزان‌تر از انگلیس باشد.

فرصت‌های شغلی و بازار کار

روی کاغذ، آلمان شرایط بهتری برای مهاجرت دارد و چند سالی می‌شود که در مورد کمبود نیروی کار متخصص در این کشور اخبار مختلفی به گوش می‌رسد. ارائه ویزای جستجوی کار و اوسبیلدونگ به افراد زیر 25 سال برای آموزش فنی و حرفه‌ای و جذب فوری در بازار کار آلمان، این تصور را تقویت می‌کند.

این در حالی است که انگلستان هم چند سالی می‌شود که در برخی رشته‌ها مثل پرستاری با کمبود نیروی متخصص مواجه شده و در نتیجه شرایط ویزا را برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها آسان‌تر کرده است.

در حالت کلی هر 2 کشور بازار کار مناسبی دارند و نرخ بیکاری در هر 2 غول اقتصادی جهان پایین است.

اعتبار دانشگاه‌ها و شرایط مهاجرت تحصیلی

اگر اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌ها، تنوع رشته‌های تحصیلی و آسان‌تر بودن شرایط ویزای تحصیلی برایتان در اولویت قرار دارد، توصیه می‌کنیم که مهاجرت تحصیلی به انگلیس را انتخاب کنید. گرچه تحصیل به زبان آلمانی در تمامی مقاطع دانشگاهی کشور آلمان رایگان است و در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترای این کشور هم می‌توانید رایگان به زبان انگلیسی تحصیل کنید. همچنین پیدا کردن کار و گرفتن اقامت دائم در آلمان راحت‌تر است.

برای انتخاب بهترین مقصد ممکن و بالا بردن شانس دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی، می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرت تحصیلی اپلایرز https://applyers.ir/ استفاده کنید. مشاوران این مؤسسه بعد از بررسی شرایط و رزومه شما، بهترین مقصد ممکن را برایتان انتخاب می‌کنند و شرایطی مثل شانس دریافت ویزا، وضعیت بازار کار و اقامت را هم در نظر می‌گیرند.

آب‌وهوا

هر 2 کشور آب و هوای معتدلی دارند و اگر با روزها و هفته‌های ابری و بارانی، تابستان‌های کوتاه و زمستان‌های سرد مشکلی ندارید، با آب و هوای هر 2 کشور انگلیس و آلمان مشکلی نخواهید داشت.

امنیت

هر 2 کشور از نظر شاخص امنیت رتبه بالایی در جهان دارند؛ اما وضعیت انگلیس در این زمینه کمی بهتر است. البته برای بررسی شاخص امنیت باید به شهر و منطقه‌ای که قصد دارید در آن زندگی کنید هم توجه کنید. با بررسی شبکه‌های اجتماعی و بررسی تالارهای گفتگوی مربوط به مهاجران ایرانی، می‌توانید به میزان امنیت مقصد مورد نظرتان پی ببرید.

مالیات

در مقایسه کشورها از نظر مالیات، باید به سطح درآمد و هزینه‌های زندگی در آن‌ها هم توجه کنید تا به دید درستی در مورد شرایط اقتصادی آن‌ها برسید. میزان مالیات در آلمان 18 درصد بیشتر از انگلیس است؛ اما هزینه‌های زندگی در این کشور به مراتب پایین‌تر است و نرخ بیکاری کمتری دارد.

همچنین آلمان از نظر قدرت اقتصادی در رتبه بالاتری نسبت به انگلیس قرار دارد. آنچه انگلیس را در زمینه اقتصاد کمی بالاتر از آلمان نشان می‌دهد، درآمد بیشتر مردم آن است.



شرایط اقامت دائم و اعتبار پاسپورت

گرفتن اقامت دائم و پیدا کردن کار در آلمان راحت‌تر از انگلیس است؛ مخصوصاً اگر در این کشور تحصیل کرده باشید. همچنین پاسپورت آلمانی قدرت بیشتری نسبت به پاسپورت بریتانیایی دارد. دارندگان پاسپورت آلمانی می‌توانند بدون ویزا به 112 کشور سفر کنند؛ درحالی‌که این عدد برای دارندگان پاسپورت بریتانیا به 105 کشور می‌رسد.

تعداد ایرانی‌ها

اگر می‌خواهید در کشور مقصد زیاد احساس غربت نکنید و با هموطنان خود بیشتر در ارتباط باشید، کشور آلمان را برای مهاجرت انتخاب کنید. بر اساس آخرین آمار، جمعیت ایرانیان مقیم آلمان حدود 200 هزار نفر است؛ اما در بریتانیا حدود 83 هزار ایرانی سکونت دارند.

برای مهاجرت بی‌دغدغه و اصولی، روی مشاوره اپلایرز حساب کنید!

اگر می‌خواهید کشور مقصد خود را اصولی و هدفمند انتخاب کنید و شانس دریافت ویزای خود را بالا ببرید، از مشاوره حرفه‌ای و تخصصی اپلایرز استفاده کنید. مشاوران این مؤسسه از لحظه انتخاب مقصد مهاجرت تا مصاحبه سفارت و اخذ ویزا در کنار شما هستند و با راهنمایی‌های خود شما را به موفقیت در این زمینه نزدیک می‌کنند.

برای رزرو جلسه مشاوره رایگان 30 دقیقه‌ای اپلایرز، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.applyers.ir/consultant

منبع: برای مهاجرت آلمان بهتره یا انگلیس؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن