تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش خصوصي توانايي لازم براي توسعه را ندارد/ بندر امام در انتظار اتخاذ تصميم براي واگذاري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بخش خصوصي توانايي لازم براي توسعه را ندارد/ بندر امام در انتظار اتخاذ تصميم براي واگذاري
مدير عامل مجتمع پتروشيمي بندر امام اظهار كرد: هنوز بخش خصوصي آنقدر توانايي توسعه را پيدا نكرده است بنابراين خوب است شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران مانند قبل پتروشيمي را توسعه دهد.

رضا اميري در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد تلاش شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران (NPC) براي حفظ شركت‌هاي زيرمجموعه هلدينگ خليج‌فارس گفت: شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران مي‌خواهد بخشي از عمليات شركت‌ها را به صورت دارايي در اختيار داشته باشد تا از محل منابع آن مانند قبل، پتروشيمي را توسعه دهد.

وي افزود: شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران اين باور را دارد كه بخش خصوصي اكنون متولي توسعه‌ي خوبي نيست، بنابراين تصور بر اين است كه اگر بخشي را نگه دارد مي‌تواند به توسعه‌ي پتروشيمي كمك كند.

مدير عامل مجتمع پتروشيمي بندر امام در پاسخ به اين پرسش كه آيا به عنوان كارشناس اين حوزه و مدير عامل يكي از شركت‌هاي بزرگ پتروشيمي، باور مذكور شركت ملي صنايع پتروشيمي را تاييد مي‌كند، گفت: بله اين موضوع را تاييد مي‌كنم و معتقدم بخش خصوصي هنوز توانايي لازم براي توسعه را پيدا نكرده است.

اميري در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود در مورد واگذاري شركت‌هاي پتروشيمي با اشاره به اين‌كه معتقد نيستم بايد به عقب برگرديم، گفت: مي‌توان راهكارهايي را به كار برد كه بدون بازگشت به عقب توسعه را انجام دهيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه در حال حاضر نمي‌توان واگذاري شركت‌هاي بزرگ پتروشيمي را درست يا غلط خواند، گفت: نمي‌توان اين موضوع را به صورت سياه يا سفيد ديد. به نظر من برگشت از تصميم گرفته شده ممكن است عواقب مناسبي نداشته باشد.

مدير عامل مجتمع پتروشيمي بندر امام با اشاره به اين‌كه شركت ملي صنايع پتروشيمي مي‌تواند بخش‌هاي ديگر را جايگزين سهم واگذار شده كند، گفت: واگذاري شركت‌هاي پتروشيمي يكسري معايب و يكسري مزايا دارد.

اميري با تاكيد بر اين‌كه واگذاري‌ها مي‌توانست بهتر از اين صورت گيرد، اظهار كرد: در صورت برگرداندن شركت‌ها، نوع واگذاري از آن پس حتما تغيير مي‌كند و به‌طور مثال ممكن است شركت‌هاي كه با هم مرتبط هستند را به صورت مجموع واگذار كنند. اين مساله مي‌توانست در صورت تحقق به فعاليت شركت‌ها كمك كند.

وي با اشاره به اين‌كه در گام‌هاي اول همواره ايراد‌هايي است، گفت: فرآيند و امكانات واگذاري شركت‌هايي كه امكان مديريت آنها وجود داشته باشد، بايد بررسي شود.

*** بندر امام در انتظار تعيين تكليف براي واگذاري

مدير عامل مجتمع پتروشيمي بندر امام با تاكيد بر اين‌كه توانايي شركت‌هاي پتروشيمي افزايش پيدا كرده، درباره‌ي واگذاري پتروشيمي بندر امام نيز اظهار كرد: فعلا منتظريم در اين زمينه تعيين تكليف شود.

اميري در مورد مزاياي واگذاري نيز گفت:‌ در حال حاضر هر شركت تلاش مي‌كند سود خود را به حداكثر برساند كه اين موضوع تفكر بعد از خصوصي‌سازي است. هم‌ چنين حذف مسائل دست‌وپاگير در حوزه اداره كردن شرايط حتما موثر‌تر خواهد بود، اما با اين حال معتقدم توانايي بخش خصوصي هنوز به مقدار لازم براي توسعه ارتقاء پيدا نكرده است.

به گزارش ايسنا، شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران همواره با واگذاري شركت‌هاي زيرمجموعه هلدينگ خليج فارس موافق نبوده و اكنون نيز تلاش بر حفظ شركت‌ها دارد تا بتواند صنعت پتروشيمي كشور را مديريت كند.

از زمان آغاز واگذاري تاكنون همواره موضوع توانايي بخش خصوصي براي توسعه صنعت پتروشيمي در شرايط كنوني مطرح بوده و به اعتقاد بسياري از كارشناسان بخش خصوصي بايد توانمند‌تر از اكنون خود براي توسعه‌ي اين صنعت عظيم شود.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن