تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804894857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي ۲۱۵۰ مركز قرآني در امامزادگان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: راه‌اندازي ۲۱۵۰ مركز قرآني در امامزادگان


مروري بر رويدادهاي قرآني هفته

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، اگر نگاهي اجمالي به مهم‌ترين رويدادهاي قرآني كشور در هفته‌ جاري داشته باشيم، شايد بتوان تغيير سرپرست سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌يان كشور را مهم‌ترين خبري دانست كه رسانه‌هاي فعال در حوزه قرآني را ناگزير از انعكاس آن كرد، همچنين در ادامه مروري بر ساير رويدادهاي صورت گرفته در هفته جاري از روز شنبه، 16 آذرماه تا جمعه، 22 آذرماه خواهيم داشت.

راه‌اندازي 2150 مركز فرهنگي، قرآني در امامزادگان

در اولين روز سومين هفته آذرماه 1392، سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه از راه‌اندازي مراكز فرهنگي قرآني در بقاع متبركه خبر داد؛ وي گفت: در راستاي سياست‌هاي اين سازمان مبني بر بهره‌گيري از مشاركت مردم در توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي در بقاع متبركه، 2150 مركز فرهنگي، قرآني در امامزادگان راه‌‌اندازي شده است، وي همچنين گفت: در اين راستا در سال 1390 در 1326 بقعه و امامزاده كشور، مركز فرهنگي و قرآني تاسيس شد و در سال 91 نيز اين مراكز به عدد 1984 مركز رسيد.

همچنين در اولين روز هفته جاري نشست يك روزه دبيران قرآني مناطق پنج‌گانه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور از ساعت هشت صبح تا 16 بعد از ظهر برگزار شد. در اين نشست درباره آيين‌نامه‌هاي جشنواره‌هاي قرآن و عترت كاركنان، اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و دومين جشنواره قرآن و عترت خانواده‌هاي كاركنان حوزه ستادي وزارت بهداشت بحث و تبادل نظر شد.

ادامه نقدهاي «افق» بر آموزش عمومي قرآن

برنامه افق كه رفته رفته جاي خود را در بين مخاطبان شبكه راديويي قرآن باز كرده است، اين هفته نيز همچون هفته‌هاي گذشته به روي آنتن اين شبكه راديويي رفت تا همچون چند هفته گذشته وضعيت آموزش عمومي قرآن در كشور را با حضور كارشناسان برجسته به بوته نقد بگذارد.

در اين برنامه محمدحسين فريدوني، دبير مجمع مشورتي شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور و حجت‌الاسلام والمسلمين محمد رضازاده‌جويباري، مدير موسسه قرآن و نهج‌البلاغه پاسخگوي سؤالات مجري كارشناس برنامه افق بودند.

در بخشي از اين برنامه مدير موسسه قرآن و نهج‌البلاغه اظهار كرد: اگر بخواهيم در بحث آموزش عمومي قرآن واقع‌نگر باشيم، به اين نتيجه مي‌رسيم كه بهترين وزارتخانه براي آموزش عمومي قرآن كريم آموزش و پرورش است.

محمدرضا جويباري در بخشي از اين برنامه با اشاره به كميسيون آموزش عمومي قرآن كه مسئوليت آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، گفت: در ابتداي فعاليت اين كميسيون به اين نتيجه رسيديم كه مسئوليت كميسيون آموزش عمومي قرآن بايد به يكي از وزارتخانه‌هاي زير نظر دولت واگذار شود و هر چند كه بسياري از صاحب‌نظران و كارشناسان عنوان مي‌كنند كه آموزش و پرورش در آموزش عمومي قرآن موفق نبوده، پس چگونه مي‌توان مسئوليت اين كميسيون را بر عهده بگيرد، البته پاسخ اين است كه ما نمي‌توانستيم مسئوليت اين كميسيون را به سازمان غيردولتي واگذار كنيم و بايد به جاي اين كار به تقويت كميسيون آموزش عمومي قرآن با مسئوليت آموزش و پرورش بپردازيم.

«حميد صابرفرزام» سرپرست سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان شد

در دومين روز هفته جاري خبر توديع و معارفه سرپرست قديم و جديد سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان كشور و مديرعامل خبرگزاري بين‌المللي قرآن بر روي تلكس خبرگزاري‌ها قرار گرفت؛ بر همين اساس و طي حكمي از سوي حميدرضا طيبي، رئيس جهاد دانشگاهي، «حميد صابرفرزام» به عنوان سرپرست سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان كشور و خبرگزاري بين‌المللي قرآن منصوب شد.

برگزاري آزمون استعدادهاي درخشان قرآني

مدير آموزش سازمان دارالقرآن روز يكشنبه، 17 آذرماه از برگزاري نخستين آزمون استعدادهاي درخشان قرآني ويژه نوجوانان نخبه قرآني كشور در روز پنجشنبه، 21 آذرماه خبر داد و گفت: نخستين دوره تربيت استعدادهاي درخشان قرآني اواخر شهريورماه به همت سازمان دارالقرآن‌الكريم و با حضور نوجوانان نخبه قرآني در استان البرز برگزار شد، در اين دوره آموزشي بيش از 100 نوجوان با استعداد قرآني بين 12 تا 18 سال حضور داشته و در كارگاه‌هاي آموزشي قرآني كه در حوزه‌هاي مختلف براي آنان در نظر گرفته شده بود، شركت كردند.

همچنين در خبر ديگري از سازمان دارالقرآن‌الكريم كه روز يكشنبه توسط مدير امور ارتباطات آن سازمان اعلام شد، از اعلام نتايج آزمون‌هاي شفاهي طرح اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن كريم در روز يكشنبه، 17 آذرماه صحبت به ميان آمد. تجليان گفت: 17 آذرماه، از طريق سايت تلاوت سازمان دارالقرآن‌‌الكريم به نشاني www.telavat.ir نتايج آزمون‌هاي شفاهي اعلام شد كه بر اين اساس از مجموع سه هزار و 91 راه‌يافته به مرحله دوم آزمون اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن كريم، پس از داوري 800 نفر موفق به اخذ مدرك حفظ قرآن در درجات مختلف شده‌اند.

برگزاري كرسي‌هاي تلاوت شوراي عالي قرآن

كرسي‌هاي تلاوت قرآن كريم شوراي عالي قرآن اين هفته نيز همچون هفته‌هاي گذشته برگزار شد، بر همين اساس در روز يكشنبه چهل و يكمين كرسي تلاوت شوراي عالي قرآن در مسجد بلال سازمان صدا و سيما با حضور حسين رستمي برگزار شد. دوشنبه، 18 آذر 92 نيز محسن قاسمي در نود و ششمين كرسي تلاوت شوراي عالي قرآن در مجتمع امام خميني(ره) به تلاوت آيات يكم تا هفتم سوره مباركه «زمر» پرداخت و روز سه‌شنبه نيز مصطفي يادگاري در بيست و نهمين كرسي تلاوت شوراي عالي قرآن در مسجد امام حسين(ع) به تلاوت آيات 21 تا 32 سوره مباركه «زمر» پرداخت.

اختتاميه مسابقات قرآن نيروي هوافضاي سپاه

مراسم اختتاميه بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآن كاركنان هوافضاي سپاه روز دوشنبه، 18 آذرماه با حضور آيت‌الله جنتي و جمعي از مسئولان اين نيرو برگزار شد. آيت‌الله جنتي در اين مراسم در سخناني با تأكيد بر اينكه فرزندان قرآن بايد در همه صحنه‌هاي اجتماع حضوري آگاهانه داشته باشند، گفت: يك فرزند قرآن بايد حضور در صحنه، ولايت‌مداري و ياور مظلوم بودن را به خوبي بفهمد؛ به نظر شما چرا حق علي(ع) در حكومت ضايع شد، چون قرآن‌خوانان واقعي در صحنه حضور پيدا نكردند.

بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآن هوافضاي سپاه روز يكشنبه، 17 آذرماه با حضور بيش از 250 متسابق در يازده رشته و در ستاد فرماندهي اين نيرو برگزار شد، اين مسابقات به مدت يك روز ادامه داشت.

برپايي هشتمين دوره مسابقات قرآن «ابرار»

روز سه‌شنبه، 19 آذرماه نيز هشتمين دوره مسابقات قرآن «ابرار» كه ويژه شهروندان تهران و فصل پاييز است، با محوريت سوره مباركه «نساء» برگزار شد. در اين دوره از مسابقات براي اولين بار رشته خوشنويسي به جمع رشته‌هاي قرائت تحقيق، قرائت ترتيل و حفظ قرآن كريم اضافه شد كه هنرمندان شركت كننده در اين رشته از مسابقات آيات منتخب سوره مباركه «نساء» را به صورت همزمان به يكي از سبك‌ها و قلم‌ها (ريز، درشت، خودكارو...) خوشنويسي مي‌كردند.

مشهد؛ ميزبان جشنواره قرآن و عترت بسيج دانشجويي

همچنين در اين روز از ميزباني مشهد براي جشنواره قرآن و عترت(ع) بسيج دانشجويي كشور خبر داده شد؛ رحيم قرباني، رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويي با اشاره به تعيين خراسان رضوي به عنوان ميزبان مرحله نهايي جشنواره قرآن و عترت بسيج دانشجويي، گفت: اين مسابقات از 13 تا 16 بهمن برگزار مي‌شود. مسابقات قرآن و عترت (ع) سازمان بسيج دانشجويي در دو بخش قرآن و عترت(ع) و در رشته‌هايي همچون قرائت، حفظ يك جزء، حفظ سه جزء متوالي و حفظ 11 جزء متوالي قرآن كريم و در بخش عترت(ع) نيز شامل رشته‌هاي دعاخواني، مداحي، تواشيح، مطالعه كتاب زندگاني امام حسن عسگري(ع) و مقاله‌نويسي با موضوع شخصيت و سيره امام حسن عسگري(ع) برگزار مي‌شود.

برگزاري سومين دوره مسابقات قرآن سپاه حضرت سيدالشهدا(ع)

روز چهارشنبه 20 آذرماه نيز سومين دوره مسابقات قرآن سپاه حضرت سيدالشهدا(ع) استان تهران آغاز شد. متسابقان در اين دوره در دو بخش بانوان و آقايان شاغل، در حسينيه الزهرا(س) سپاه سيدالشهداء(ع) استان تهران به رقابت با يكديگر ‌پرداختند. در اين مسابقات بيش از 150 شركت كننده در دو بخش بانوان و آقايان رقابت داشتند.

آغاز مسابقات قرآن «تلاوت»

همچنين در اين روز مرحله استاني مسابقات قرآن با عنوان «تلاوت» در استان تهران آغاز شد. اين مسابقات صبح روز 20 آذرماه با حضور حافظان و قاريان قرآن كريم در اداره‌كل تبليغات اسلامي تهران آغاز شد و تا عصر روز پنجشنبه، 21 آذرماه با رقابت در دو رشته حفظ و قرائت قرآن كريم ادامه خواهد داشت. مسابقات قرآني «تلاوت» از جمله مسابقاتي است كه امسال براي نخستين بار به همت سازمان دارالقرآن‌الكريم در دو مرحله استاني و كشوري برگزار مي‌شود و كساني كه در مرحله استاني حد نصاب نمره را كسب كنند به مرحله كشوري راه مي‌يابند.

تكميل ظرفيت 30 استان كشور در طرح تربيت حافظان قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدكاظم موسوي، مسئول كميته طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه از تكميل ظرفيت 30 استان كشور در اين طرح خبر داد. وي گفت: ثبت نام در طرح تربيت حافظان قرآن كريم كه از تابستان گذشته در استان‌هاي سراسر كشور آغاز شده بود، در سال دوم اجراي اين طرح براي هر يك از استان‌ها سهميه‌اي در نظر گرفته شد كه امروز، 20 آذرماه 30 استان كشور سهميه تعيين شده را تكميل كرده و ثبت نام‌هاي خود را به پايان رساندند.

برگزاري مسابقات قرآن كريم وزارت دفاع شمال شرق تهران

آخرين خبر مهمي كه اين هفته انتشار يافت مربوط به برگزاري سي و دومين دوره مسابقات قرآن كريم وزارت دفاع شمال شرق تهران بود. اين مسابقات روز‌هاي 21 و 22 آذر به ميزباني سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح برگزار مي‌شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن