تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819477933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس همايش ملي سبك زندگي جوادالائمه (ع):اجراي سبك زندگي ائمه (ع) بايد از مرزهاي ايران فراتر رود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس همايش ملي سبك زندگي جوادالائمه (ع):اجراي سبك زندگي ائمه (ع) بايد از مرزهاي ايران فراتر رود
رئيس همايش ملي سبك زندگي جوادالائمه (ع) گفت: شناخت و اجراي سبك زندگي ائمه (ع) بايد از مرزهاي ايران فراتر رود.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت‌الاسلام احمد عليمرادي پيش از ظهر امروز در نشست خبري همايش ملي سبك زندگي جواد الائمه (ع) كه در محل دانشگاه آزاد‌ كرمان برگزار شد، اظهار داشت: شناخت سبك زندگي ائمه اطهار (ع) به منظور شناخت تمام حقيقت دين و دينداري است.

وي عنوان كرد: فلسفه نبوت و امامت نشان دادن بهترين روش زندگي به انسان‌ها است كه ما در قبال آن وظيفه شناخت اصول و معيارهاي سيره ائمه‌ اطهار (ع) و پياده‌سازي آن در زندگي را داريم.

عليمرادي با اشاره به اينكه اين همايش در مركز دانشگاه آزاد‌ واحد كرمان برگزار مي‌شود، گفت: اين همايش با هماهنگي ساير واحدهاي دانشگاهي و مراكز علمي به منظور استفاده و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي علمي و دين‌پژوهي افراد صورت مي‌گيرد كه دعوت از ائمه جمعه استان كرمان نيز براي شركت و تبادل اطلاعات در اين همايش به عمل آمده است.

وي افزود: اين همايش در راستاي تحقق مطالبات مقام معظم رهبري براي تبيين هر چه بهتر و بيشتر سبك زندگي مبتني بر تعاليم و آموزه‌هاي قرآني برگزار مي‌شود.

عليمرادي گفت: اينگونه همايش‌ها نبايد محدود به مرزهاي ايران باشد، بايد يك رسالت جهاني براي شناساندن معارف زندگي ائمه‌ اطهار (ع) به مردم آفريقا، آمريكا و اروپا و ... ارائه دهيم كه كمتر فرصت آشنايي يافتند.

وي تصريح كرد: قرآن كريم پيامبر گرامي اسلام (ص) را اسوه حسنه‌اي براي بشر دانسته است و تاكيد دارد كه آن چه را كه او امر مي‌كند، بپذيريد و از آن چه نهي مي‌شويد، دست برداريد و البته فلسفه نبوت هم به جز اين نيست و مسئله شناخت سبك زندگي كاملا بنيادي و اعتقادي است.

وي بازشناسي معارف اهل‌بيت (ع) در زمينه ترويج براي آحاد بشر را از مهمترين هدف علمي و كاربردي اين همايش‌ها عنوان كرد و ابراز داشت: اين همايش بنا به اينكه يك كار دانشگاهي است در درجه نخست دانشجويان، اساتيد و طلاب مخاطب ويژه آن هستند، اما هيچ محدوديتي براي پذيرش و ارائه مقالات ساير مردم در نظر گرفته نشده است.

عليمرادي ابراز داشت: جواني كه امروزه از اسطوره‌هاي بيگانه در زمينه خوراك و پوشاك الگو مي‌گيرد با سبك زندگي ائمه اطهار (ع) به خوبي آشنا نشده است.

وي خاطرنشان كرد: هنوز بسياري از مردم نمي‌دانند كه اين بزرگواران در مجالس بزم و شادي چه اصولي را براي سرور در نظر داشتند، بايد نوع لباس پوشيدن، خوراك، گذراندن اوقات فراغت و ... بر مبناي سبك زندگي ائمه اطهار (ع) به جوانان شناسانده و آموزش داده شود.

عليمرادي بيان داشت: در محور زندگي عبادي بايد پيرو سبك زندگي معصومان (ع) باشيم، امروزه نيز در جامعه شاهد ناهماهنگي‌هاي زيادي در نوع ازدواج‌ها، معيارها و شرايط، روش‌هاي همسرداري و فرزند‌داري، ارتباط با خويشاوندان و همسايگان و ... هستيم كه روزي جزو سوابق فرهنگي و اجتماعي ما بر اساس سبك زندگي ائمه‌ اطهار (ع) بوده است و امروز از آنها فاصله گرفتيم.

وي اصل مهم اين همايش را دريافت صحيح سبك زندگي معصومان (ع) و بيان آنها به زبان امروزي براي مخاطبان دانست و گفت: در اين همايش‌ها هر مقاله‌اي كه مرتبط با حوزه دين و ابعاد زندگي انساني بر اساس قرآن باشد، پذيرفته مي‌شوند.

رئيس‌ همايش ملي سبك زندگي جوادالائمه (ع) در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه تا چه حد از ظرفيت‌هاي استاني براي دستيابي به اهداف اين همايش بهره گرفتيد، عنوان كرد: در مرحله نخست اين همايش در حوزه دانشگاهي است كه اجرايي شدن اهداف آن منوط به همكاري تمام دستگاه‌ها است، اما دانشگاه آزاد‌ با توجه به دسترسي‌هاي لازم خود در كارهاي علمي در اين همايش‌ها سهم ويژه‌اي دارد.

وي افزود: در مورد تحقيق و ارائه مقالات افراد علاقمند مي‌توانند از دو نرم‌افزار «‌جامع احاديث شيعه» و «‌سيره معصومان (ع)‌» بهره ببرند كه از مركز كامپيوتري نور منتشر شده است و داراي تمام منابع فارسي، انگليسي و عربي از سخنان ائمه‌ اطهار (ع) در عالم است.

عليمرادي خاطرنشان كرد: سمت و سوي اين همايش در همان مسيري است كه مقام معظم رهبري بارها بر آن تاكيد داشتند و اصول و مباني زندگاني اسلام بر اساس سبك زندگي امامان و شيوه‌هاي قرآني را در دستور كار قرار مي‌دهيم.

انتهاي پيام/80028/ق40

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن