تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818967910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مركز هم‌انديشي نخبگان دانشگاه‌هاي كشور:تربيت فرهنگي لازمه رسيدن به سبك زندگي اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز هم‌انديشي نخبگان دانشگاه‌هاي كشور:تربيت فرهنگي لازمه رسيدن به سبك زندگي اسلامي است
رئيس مركز هم‌انديشي نخبگان دانشگاه‌هاي كشور بر لزوم آموزش و تربيت فرهنگي، براي رسيدن به سبك زندگي اسلامي در كشور تأكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، حجت‌الاسلام سيد مهدي ساداتي‌نژاد ظهر امروز در مراسم هم‌انديشي اساتيد و نخبگان دانشگاه علوم پزشكي كاشان در سالن آمفي تئاتر دانشكده پرستاري دانشگاه علوم پزشكي كاشان بر ايجاد سبك زندگي اسلامي در جامعه تأكيد كرد و اظهار داشت: در بحث زندگي اسلامي داراي كتاب‌هاي ارزشمندي از جمله حليةالمتقين علامه مجلسي، محجةالبيضاء فيض كاشاني، آداب‌المتعلمين خواجه نصيرالدين طوسي و... هستيم كه سبك زندگي اسلامي را ساده بيان مي‌كند اما اين نوع سبك زندگي اسلامي تا كنون پياده نشده است.

وي بر آسيب‌شناسي سبك زندگي ايراني تأكيد كرد و افزود: ملت ايران بر خلاف برخي از ملت‌هاي تازه تأسيس و تازه به دوران رسيده جهان داراي پيشينه با اقتدار بيش از دو هزار و پانصد ساله صاحب امپراتوري و با ويژگي‌هاي ظلم‌ستيزي، عدالت‌خواهي، حق‌طلبي، علم‌دوستي، وفاداري، مهرباني، زيركي، و با استعداد بودن هستند كه نمونه بارز آن حضور قدرتمندانه جوانان آن در المپيادهاي جهاني است.

رئيس مركز هم‌انديشي نخبگان دانشگاه‌هاي كشور از دروغ به عنوان يكي از آفات در زندگي و سبك زندگي نام برد و ابراز داشت: ترويج دروغ به عنوان يك آفت انكارناپذير در جامعه اسلامي ما بروز و ظهور دارد و اين يكي از آسيب‌هاي سبك زندگي است.

ساداتي‌نژاد با تأكيد بر لزوم آموزش و تربيت فرهنگي، براي رسيدن به سبك زندگي اسلامي، گفت: آموزش در جامعه اسلامي وجود دارد اما آموزش‌هاي ما متناسب با فرهنگ جامعه اسلامي نيست.

وي با اشاره به وجود برخي خلأهاي موجود در سيستم آموزش و پرورش از جمله آموزش‌هاي علمي، بيان داشت: عدم ثبات در كار آموزش يكي از مهم‌ترين خلأها و كمبودهاي موجود در اين عرصه است.

ساداتي‌نژاد عنوان كرد: سيستم آموزشي را بايد به سمتي ببريم كه ايراني را مسئوليت‌پذير، خودشناس، پركار، متدين، بدون هياهو، قدرشناس، انتقادپذير، جو ناپذير، مطمئن از خود ، خود متكي، كم‌سخن و كم‌ادعا تربيت كند.

رئيس مركز هم‌انديشي نخبگان دانشگاه‌هاي كشور در ادامه بر توسعه مبتني بر ارزش‌هاي ديني در جامعه تأكيد و عنوان كرد: يكي از مؤلفه‌هاي اين توسعه تقواي ديني است، چراكه اگر جامعه‌اي عاري از تقوا و ايمان باشد نمي‌تواند به توسعه و پيشرفت برسد.

ساداتي‌نژاد در عين حال يكي از مشكلات موجود جامعه ديني را كليشه‌اي بودن مفهوم تقواي ديني در لايه‌هاي مختلف جامعه قلمداد و خاطرنشان كرد: در زمينه بحث زندگي اسلامي بسيار غني هستيم اما به آن عمل نمي‌كنيم.

وي همچنين از عدم اجماع بين نخبگان در سيستم كشور به عنوان يك ضعف در اين بخش نام برد و افزود: در زمينه اجماع گروهي با مشكلاتي روبرو هستيم و در بخش استراتژي ملي نيز تعريف درستي نداريم و اگر همه آن عمل نكرده‌ايم.

انتهاي پيام/2406/ذ30

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن