تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803284971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت الله آملي لاريجاني:تأسيس شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان با هدف تخريب بنيان‌هاي فرهنگي/ مخالفت با اعدام، مخالفت با حكم اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت الله آملي لاريجاني:تأسيس شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان با هدف تخريب بنيان‌هاي فرهنگي/ مخالفت با اعدام، مخالفت با حكم اسلام است
رئيس قوه قضائيه گفت: شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان در سال‌هاي اخير با هدف تضعيف و تخريب بنيان‌هاي فرهنگي مردم تأسيس شده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريك سالروز ولادت هفتمين پيشواي شيعيان حضرت امام موسي كاظم(ع)، سالگرد تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي را نيز گرامي داشت و افزود: اين نهاد ارزشمند يكي از ابتكارات حضرت امام به شمار مي‌رود كه براي كشور به يادگار مانده است.

رئيس دستگاه قضا با توجه به سخنان مهم روز گذشته مقام معظم رهبري در جمع اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تاكيد كرد: موضوع فرهنگ را بايد در كشور جدي گرفت زيرا هويت امروز ما تحت تاثير فرهنگي است كه در بستري تاريخي شكل گرفته است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه «فرهنگ‌ها و سنت‌ها، هويت ساز هستند» در تشريح اين ديدگاه، گفت: وجود هر انساني داراي دو بعد علم و عمل است كه هر دو بعد متاثر از فرهنگ است به طوري كه هر چه فرهنگ جامعه‌اي غني‌تر و انساني‌تر باشد هويت‌هاي برآمده از آن فرهنگ نيز متعالي‌تر خواهد بود.

رئيس قوه قضاييه در تبيين نقش هويت ساز فرهنگ به تلاش هاي گسترده كشورهاي «سلطه طلب و استعمارگر» براي تاثيرگذاري بر ديگر فرهنگ‌ها به منظور تغيير هويت ملت‌ها اشاره كرد و افزود: نظام سلطه به روشني دريافته كه مسلمانان جهان به دليل برخورداري از فرهنگ مشترك مي‌توانند در بهره‌گيري از اين ظرفيت بزرگ، تغييرات گسترده‌اي در جهان ايجاد كنند و به همين دليل تهاجم به فرهنگ اسلامي را در دستور كار خود قرار داده ‌است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه تهاجم فرهنگي به مسلمانان بزرگترين خطري است كه اكنون جوامع اسلامي را تهديد مي‌كند در تبيين شيوه‌هاي اين تهاجم از سوي استعمارگران تصريح كرد: ايجاد فاصله ميان نسل جوان و هويت ديني در برخي از كشورهاي اسلامي سبب شده است كه گروهي از جوانان مسلمان به دليل جدا شدن از پشتوانه فرهنگي خود با احساس خلأ و سرگرداني روبرو شوند.

رئيس دستگاه قضا روي كار آوردن حكام «مستبد و ضد دين» در كشورهاي اسلامي و راه‌اندازي «رسانه‌هاي مخرب» را دو راهكار ديگر سلطه‌گران براي تهاجم فرهنگي به جهان اسلام برشمرد و اظهار كرد: نمونه‌اي از اين تلاش را مي‌توان در انبوه شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان كه در سال‌هاي اخير با هدف تضعيف و تخريب بنيان‌هاي فرهنگي مردم تأسيس شده‌اند مشاهده كرد.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اظهار اميدواري به ناكام ماندن تهاجم فرهنگي نظام سلطه، افزود: خوشبختانه اكنون شاهد موج «بازگشت به خويشتن» در نسل جوان هستيم كه نمونه‌هاي آن را در حضور گسترده جوانان در آيين‌هاي مذهبي از جمله شب‌هاي احياء، اعتكاف و عزاداري عاشورا مي‌بينيم.

رئيس دستگاه قضا افزود: با وجود شكل‌گيري اين رويكرد اميدواركننده البته نبايد از ضرورت تلاش بيشتر و توجه روزافزون به موضوعات فرهنگي غافل شد؛ زيرا به تعبير زيبا و رساي مقام معظم رهبري در مقابله با تهاجم فرهنگي نيازمند «كار و ابتكار» هستيم.

آيت‌الله آملي لاريجاني «راه افتادن جريان‌هاي روشنفكرمآبانه » و «ترويج نسبي‌گرايي و اباحه گري» از سوي آنان را يكي از راه‌هاي تهاجم فرهنگي دانست و اظهار كرد: وقتي اصول اسلامي به اين افراد روشنفكرنما گوشزد مي‌شود، در مقابل مي‌گويند از كدام اسلام حرف مي‌زنيد زيرا اسلام قرائت‌هاي گوناگون دارد، اين در حالي است كه اسلام واقعي چيزي جز آنچه كه حضرت امام(ره) از آن با نام «اسلام ناب محمدي(ص)» ياد مي‌كردند، نيست يعني همان اسلامي كه در آن ايمان قوي، توحيد، عزت، جهاد و دفاع وجود دارد و متخصصان حوزوي و مراجع تقليد كارشناسان واقعي آن هستند. نسبي گرايي در عالم فهم و شناخت، پاسخ‌هاي قانع كننده و متقني دارد كه در موضع خودش محل بحث و تدقيق قرار گرفته است.

رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنانش به برخي از مطالب مطرح شده از سوي غربي‌ها به بهانه روز حقوق بشر اشاره كرد و افزود: بسيار شگفت‌انگيز است كه برخي از كشورها كه قرن‌ها ملت‌هاي ديگر را به استعمار كشيده و منابع كشورها را به غارت برده‌اند و هنوز هم براي منافعشان در افغانستان، عراق و سوريه دست به كشتار مي‌زنند اينك مدعي نقض حقوق بشر در ديگر كشورها هستند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با انتقاد از «معيارهاي دوگانه غرب» درباره حقوق بشر گفت: اكنون مردم كشور بحرين براي اينكه يك رأي داشته باشند، تحت فشار قرار مي‌گيرند و اين در حالي است كه حكام آنان مورد حمايت كشورهاي مدعي حقوق بشر قرار دارند.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: همانطور كه قبلاً هم اعلام كرديم بسياري از اشكالاتي كه با ادعاي نقض حقوق بشر مطرح مي‌شود، از جمله مخالفت با اعدام، در واقع مخالفت با حكم اسلام است زيرا قصاص نص قرآن كريم است.

آيت الله آملي لاريجاني افزود: در برابر نصوص اسلامي مانند حكم قصاص نمي‌توان گفت كه كدام قرائت چه مي‌گويد؟ زيرا ما يك اسلام بيشتر نداريم كه مرجع معتبر و صحت تفسير آن هم، فهم «روشمند و مضبوط» مراجع تقليد و علماي دين است.

آيت‌الله آملي لاريجاني اظهار كرد: در كشورهاي مدعي حقوق بشر كه با اين ادعاي نسبي‌گرايي و اباحه‌گري پيش مي‌آيند نيز، در هنگام بروز اختلاف درباره فهم متون تقنيني، مرجعي وجود دارد كه حرف آخر را مي‌زند؛ حال چگونه مي‌توان گفت كه براي درك نصوص ديني نبايد هيچ مرجعي وجود داشته باشد؟

رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه « هرچه قوه قضاييه، مستقل‌ و با اقتدار بيشتري عمل كند، مورد هجمه بيشتري قرار مي‌گيرد» تصريح كرد: دستگاه قضا به حرف هاي بي‌منطق و دروغ توجهي ندارد و با صلابت به كار خود ادامه مي‌دهد زيرا معتقديم عالي‌ترين ارزش هاي حقوق بشري در اسلام به رسميت شناخته شده است.

آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: بر خلاف آنچه برخي تصور مي‌كنند، در واقع اين علماي اسلام هستند كه عليه غرب مدعي هستند كه حقوق بشر ادعايي خود را از كجا آورده و بر چه مبنايي استوار كرده‌ايد؟ ما از طرفداران حقوق بشر غربي مي‌پرسيم كه بر اساس كدام منطق براي كسي كه حيات چند نفر را سلب كرده است بيست سال زندان تعيين مي‌كنيد؟ و چه كسي گفته است كه اين حكم منطبق بر حقوق بشر است؟

در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي وضعيت بودجه سال 93 دستگاه قضايي را مورد بحث و بررسي قرار دادند و معاون راهبردي رئيس قوه قضاييه نيز گزارشي از بودجه دستگاه قضايي در سال آينده را ارائه كرد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن