تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819887704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه مقابله با مهاجرت كارت‌هاي بنزين/ روش جديد شناسايي متخلفين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برنامه مقابله با مهاجرت كارت‌هاي بنزين/ روش جديد شناسايي متخلفين
يك مقام مسئول در شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با تشريح ساز و كار جديد دولت براي توقف مهاجرت كارت‌هاي بنزين، از ساز و كار جديد شناسايي و برخورد قانوني با متخلفين در استفاده از كارت‌هاي بنزين و گازوئيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي يكي از دلايل رشد افسار گسيخته مصرف بنزين و گازوئيل از ابتداي سالجاري را انحراف و قاچاق بخشي از اين 2 فرآورده استراتژيك نفتي به كشورهاي همسايه به ويژه پاكستان و افغانستان اعلام كرده است.

از اين رو پيش بيني مي شود به طور متوسط روزانه حدود 10 ميليون ليتر بنزين و گازوئيل ايران به كشورهاي همسايه قاچاق شود و با افزايش انحراف اين دو فرآورده پرطرفدار نفتي، دولت هم برنامه هاي جديدي را در دستور كار قرار داده است.

فروش سوخت به مرزنشينان، اصلاح قيمت در مبادي و بازارچه‌هاي مرزي، تحويل گازوئيل مطابق با ميزان مسافت پيموده شده، بازرسي از وضعيت عرضه در جايگاه ها، رصد و ابطال كارت هاي سوخت از مهمترين سياست هايي بوده كه تاكنون منجر به مديريت نسبي قاچاق سوخت از ايران شده است.

با اين وجود اجراي اين طرح ها تاكنون منجر به توقف كامل قاچاق فرآورده‌هاي نفتي از ايران نشده است و وزارت نفت اخيرا طرح جديدي را به منظور توقف كامل قاچاق سوخت در دستور كار قرار داده است.

در اين بين يكي از مهمترين دلايل قاچاق بنزين و گازوئيل در استان هاي مرزي كشور همچون سيستان و بلوچستان، مهاجرت كارت هاي هوشمند سوخت از شهر و استان هاي مركزي كشور است.

دادخدا اعتصامي مدير شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه زاهدان در تشريح سناريوي مهار روند مهارجت كارت‌هاي هوشمند بنزين و گازوئيل، گفت: در شرايط فعلي در تمامي شهرهاي كشور خودروها در طول 24 ساعت شبانه روز مي‌توانند سه نوبت سوخت گيري و در هر نوبت 60 ليتر بنزين از جايگاه ها خريداري كنند.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه اما در سطح استان سيستان و بلوچستان در طول شبانه روز هر خودرو مي‌تواند تنها يك نوبت اقدام به سوخت گيري كند، تصريح كرد: كاش نوبت سوختگيري كارت‌هاي سوخت در سيستان و بلوچستان منجر به كند شدن روند مهاجرت كارت‌هاي سوخت خواهد شد.

وي با يادآوري اينكه علاوه بر اين هم اكنون سرشماري خودروها با مشاركت كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز انجام شده است، اظهار داشت: از اين رو خودروهايي كه در سطح استان سيستان و بلوچستان تردد و پيمايش نمي‌كنند اما از كارت سوخت آنها بنزين برداشت مي‌شود، شناسايي خواهند شد.

اعتصامي با بيان اينكه با شناسايي اين نوع خودروها، افراد متخلف به سازمان تعزيرات معرفي و مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد، يادآور شد: در مجموع اين اقدامات روند مهارجرت و قاچاق سوخت را در سطح اين استان مرزي كشور را كند كرده است.

به گزارش مهر، آمارهاي مصرف بنزين و گازوئيل در سطح استان سيستان و بلوچستان نشان مي‌دهد كه با وجود اجراي طرح‌هاي مختلف اما تاكنون متوسط مصرف گازويل 6 درصد و مصرف بنزين حدود 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است.

آمارهاي مصرف نشان مي‌دهد از ابتداي سالجاري تاكنون حدود يك ميليارد ليتر بنزين و گازوئيل در سطح استان سيستان و بلوچستان مصرف شده است.

كد خبر: 2193360

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۱:۲۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن