محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829402760
حميدرضا نعيمي در نشست رسانهاي نمايش «سقراط» مطرح كرد: شهرداري براي كسب درآمد حتي از فروش گيشه آثار نمايشي نميگذرد
واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: حميدرضا نعيمي در نشست رسانهاي نمايش «سقراط» مطرح كرد: شهرداري براي كسب درآمد حتي از فروش گيشه آثار نمايشي نميگذرد
هشت سال سخت را از سر گذرانديم. فقر فرهنگي را پشتسر گذاشتيم. ادبيات مبتذل را شنيديم و آنقدر پوست كلفت شدهايم كه تحمل كرديم، درحاليكه ديگر ملتها چنين روندي را يك سال هم تحمل نميكردند. حميدرضا نعيمي در نشست رسانهاي نمايش «سقراط» مطرح كرد: شهرداري براي كسب درآمد حتي از فروش گيشه آثار نمايشي نميگذرد
ايلنا: نشست رسانهاي نمايش «سقراط» به نويسندگي و كارگرداني حميدرضا نعيمي ظهر امروز سهشنبه (۱۹ آذرماه) با حضور عوامل اين اثر نمايشي در سالن كنفرانس مجمموعه تئاترشهر برگزار شد. كارگردان نمايش سقراط در اين نشست ضمن ابراز گلايه درخصوص بيتوجهي مسئولان نسبت به تبليغ و گسترش تئاتر بين مردم، دريافت ۵درصد عوارض از محل فروش گيشه اثر توسط شهرداري تهران را تاسفآور دانست.
به گزارش خبرنگار ايلنا، نعيمي با بيان اينكه در كشور هيچ تبليغي براي گسترش تئاتر ميان خانوادهها وجود ندارد و هيچ نهادي حتي خود را مسئول كمك به اين هنر نميبيند، در ارتباط با قرارداد گروه گفت: قرارداد تنظيم شده ميان ما و مركزهنرهاي نمايشي طبق سند تيپ سال ۸۰ بسته شده و من برآورد گروه ۶۲ نفري عوامل نمايش را بر اين اساس به مركز ارائه كردم. به گفته مسئولان مركز بودجه درنظر گرفته شده براي نمايش سقراط بالاترين رقم درنظر گرفته شده براي يك اثر در سال ۹۲ بوده و اين در حالي است كه حتي نصف برآورد من به عنوان كارگردان را هم پوشش نميدهد.
وي ضمن اشاره به اينكه بايد بخش زيادي از دستمزد عوامل را با فروش گيشه تامين كنيم، ادامه داد: جالبتر اينكه ۱۵ درصد از مبلغ فروش گيشه را بايد به بنياد رودكي بدهيم، ۵ درصد به عنوان عوارض شهرداري پرداخت ميشود و سپس ۲۰ درصد سهم مركزهنرهاي نمايشي خواهد شد كه جمعا ۴۰ درصد از فروش گيشه را شامل ميشود. به مبلغ تعيين شده اشاره نميكنم چون اصلا در شان گروه نيست ولي اميدوارم مذاكرات با مركزهنرهاي نمايش به نتيجه برسد و آنها اين ۲۰ درصد را از ما كم نكنند.
اين هنرمند با تاكيد بر اينكه هيچيك از اين مبالغ به اندازه ۵ درصد باج عوارض شهرداري براي من غيرقابل پذيرش نبود، اظهار داشت: اصلا نميدانم شهرداري تهران اين مبلغ را به چه دليل از من ميگيرد و چه خدماتي در قبال آن به گروه ارائه ميشود. براي كشوري با اين پيشينه تاريخي و فرهنگي جاي تاسف است كه شهرداري براي كسب درآمد حتي از فروش گيشه آثار نمايشي در بنياد رودكي نميگذرد.
كارگردان نمايش «درخشش در ساعت مقرر» در ادامه به نگرانيهاي خود درخصوص به صحنه بردن نمايش «سقراط» اشاره كرد و گفت: برخلاف آثار گذشته كه از مدتي قبل رسانهها را در جريان ميگذاشتم اين بار به دليل آينده مبهم كار جرات نكردم اطلاعرساني كنم و در طول تمرينها مدام به اعضاي گروه ميگفتم كه اگر كار تعطيل شد اصلا نبايد ناراحت نشويد. هيچيك از عوامل و بازيگران نمايش سقراط با من توافق مالي نكرد و هنگامي كه ميخواستم نظر فرهاد آئيش براي ايفاي نقش دراين نمايش را بدانم گفت همه بايد تلاش كنيم اتفاق خوبي بيفتد.
او افزود: اين افراد چه بسا ضرر هم كردند و فردي مثل آقاي آئيش يك سريال و دو فيلم را بخاطر كار ما از دست داد، البته ميدانم روح بزرگ او چنين اتفاقي را به عنوان ضرر درنظر نخواهد گرفت. ايوب آقاخاني گفت نبايد نگران شكست مالي باشيم و تنها بايد به كار فكر كنيم. البته مديران هم پشت من را گرفتند و اعتقاد داشتند نمايش سقراط هرطور شده بايد روي صحنه بيايد. حتي هنگامي كه از اجرا در جشنواره تئاتر فجر انصراف دادم آقاي دكتر عاليزاد، دبير جشنواره تاكيد داشت كه نمايش سقراط بايد در جشنواره اجرا شود.
نعيمي همچنين با بيان اينكه هنگام نگارش نمايشنامه بازيگر خاصي را درنظر نميگيرد در خصوص ايفاي نقش فرهاد آئيش در نقش سقراط و گروه بازيگران عنوان كرد: علاقه زيادي داشتم تا با فرهاد آئيش همكاري كنم و نميدانم اگر او قبول نميكرد بايد چهكار ميكردم. از طرفي شانس خود را چندبار امتحان كرده بودم و هر بار «نه» شنيده بودم و اين مرتبه كه نمايشنامه را به ايشان سپردم منتظر مواجه شدن با نه بزرگ ديگري بودم كه خوشبختانه چنين نشد و بازي در نقش «سقراط» را پذيرفت.
وي درخصوص ويژگي حضور اين هنرمند تصريح كرد: اهميت ايفاي نقش فرهاد آئيش در اين نيست كه يك بازيگر با تجربه روي صحنه قدم ميگذارد و در نقش سقراط به ايفاي نقش ميپردازد. او بدون گريم خاصي بازي ميكند و ابتداي امر همان فرهاد آئيش شكل گرفته در ذهن تماشاگر به نظر ميرسد اما بعد از گذشت زمان تماشاگر بين شناخت خود از بازيگر و نقشي كه ايفا ميكند سردرگم ميشود. دوست داشتم تماشاگر ابتدا با خود بگويد اين فرهاد آئيش است اما بعد از ۱۰ دقيقه خواهد گفت سقراط است.
اين نويسند و كارگردان تصريح كرد: لادن مستوفي دير به جمع عوامل پيوست اما بسيار زود تمام آنچه در نظر داشتم و به آن اشاره ميكردم را پيدا كرد و به نقش رسيد. در خصوص افرادي مثل ايوب آقاخاني، سياوش چراغيپور و ديگران هم صحبتي نميكنم كه اصولا اجرا بدون آنها براي من قابل تصور نيست.
نعيمي همچنين در ارتباط با متن نوشته شده و دليل اهميت «سقراط» اظهار داشت: در تاريخ با فيلسوفان زيادي روبرو هستيم اما شايد هيچيك اهميت و جذابيت دراماتيك سقراط را ندارند. اين فيلسوف تنها فردي است كه به خاطر انديشه خود به شهادت ميرسد و شهيد راه همت به حساب ميآيد. شخصيت سقراط براي بسياري از هنرمندان، نويسندگان و شعرا در گوشه و كنار جهان محل الهام بوده و همواره در آثار خود به جام شوكران و سرنوشت او اشاره كردهاند.
وي با اشاره به اينكه در سطح جهان متون زيادي درباره اين فيلسوف موجود نيست، اضافه كرد: نميدانم چرا نويسندهاي مانندشكسپير علاقهاي به نگارش نمايشنامهاي با اين موضوع نشان نداده و آنچه در ايران ترجمه شده و موجود است، دهه پنجاه توسط اندرسن نوشته شده كه بنابه شرايط آن روزگار آمريكا در دوره مككارتيزم قصد دارد زمانه خود را انعكاس دهد و من فكر ميكنم نمايشنامهاي كه نوشتهام از آن بهتر است.
اين كارگردان به منابع نگارش نمايشنامه سقراط اشاره كرد و ادامه داد: دو منبع اصلي در اين زمينه وجود دارد، يكي آنچه از شرحيات افلاطون به يادگار مانده و ديگر آنچه از شاگرد او گزنفون به جاي مانده است. من تلاش كردم راه ميانه را در پيش بگيرم، بنابراين بخشي از آنچه نوشتم برگرفته از اثر افلاطون و بخش ديگر به كتاب گزنفون بازميگردد. به نوعي ميتوان چنين گفت كه سقراط ما خلق شده و سپس تاويل فرهاد آئيش از او را شاهد خواهيم بود كه بعد از اجرا روي صحنه تماشاگر تاويل خود را از آن به دست خواهد داد.
نويسنده نمايشنامه «داستانهاي كارور» در ادامه تصريح كرد: يك انديشمند غربي ميگويد ما دوبار در تاريخ مرتكب اشتباه شديم، نخست زماني كه سقراط را كشتيم، دمين وقتي كه مسيح را به صليب كشيديم. نكته جالب اين است كه نه مسيح و نه سقراط كتاب نداشتند و تنها به صورت شفاهي مردم را در جريان نظر خود قرار ميدادند. آراء سقراط توسط شاگران، كه او دوستان خود ميخواند مكتوب شده و گفتههاي مسيح توسط حواريون براي ما به يادگار مانده است. هر دو شخصيت هم بهرغم بيان حقيقت در دادگاه به مرگ محكوم شدند.
نعيمي با اشاره به عملكرد ۸ ساله در دولت گذشته گفت: هشت سال سخت را از سر گذرانديم. فقر فرهنگي را پشتسر گذاشتيم. ادبيات مبتذل را شنيديم و آنقدر پوست كلفت شدهايم كه تحمل كرديم، درحاليكه ديگر ملتها چنين روندي را يك سال هم تحمل نميكردند.
سه شنبه 19 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]
صفحات پیشنهادی
در نشست رسانهاي نمايش «كمدي استشمامات» مطرح شد؛ روند خصوصيسازي تئاتر كشور غلط است
در نشست رسانهاي نمايش كمدي استشمامات مطرح شد روند خصوصيسازي تئاتر كشور غلط است اگر شرايط مساوي باشد و به من هم سالن اصلي تئاترشهر را بدهند تماشاگران اين سالن را تضمين ميكنم اما متاسفانه اين فرصت هيچگاه در اختيار گروه ما داده نميشود در نشست رسانهاي نمايش كمدي استشماماتجلسه تدوين آيين نامه و ضوابط نمايش سال ۹۳ مطرح شد؛ احتمال تشكيل شوراي عالي اكران وجود دارد
جلسه تدوين آيين نامه و ضوابط نمايش سال ۹۳ مطرح شد احتمال تشكيل شوراي عالي اكران وجود دارد تشكيل شوراي عالي اكران براي حكميت در خصوص موضوعات خاص و موارد استثنايي نمايش فيلم از پيشنهاداتي بود كه در جلسه تدوين آيين نامه و ضوابط نمايش سال ۹۳ مطرح شد جلسه تدوين آيين نامه و ضوابط نمادر نشست خبري دومين اكسپوي عكس تهران مطرح شد: متاسفانه آثار هنري ما دچار بازار زدگي شده است
در نشست خبري دومين اكسپوي عكس تهران مطرح شد متاسفانه آثار هنري ما دچار بازار زدگي شده است برخي از هنرمندان فكر ميكنند كه بايد آثار خود را به قيمت بالايي عرضه كنند رفتارهاي غلط در حوزه هنر بايد اصلاح شوند تا جريانهاي صحيح در اين حوزه شكل بگيرند در نشست خبري دومين اكسپوي عكس تدر افتتاحيه نمايشگاه چاپ و بستهبندي مطرح شدلزوم اختصاص يارانه فرهنگي در فاز دوم هدفمندي يارانهها
در افتتاحيه نمايشگاه چاپ و بستهبندي مطرح شدلزوم اختصاص يارانه فرهنگي در فاز دوم هدفمندي يارانهها رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت در كشور مردم بابت بنزين يارانه ميگيرند اما به كالاهاي فرهنگي يارانه نميدهيم كه بايد در فاز دوم هدفمندي يارانهها به اين مهم توجه بيشتري شود بگزارش نشست نمايش «خورشيد كاروان»متوسلي: «خورشيد كاروان» برگرفته از داستان «دير راهب»/ارجمند: كار مذهبي كردن را
گزارش نشست نمايش خورشيد كاروان متوسلي خورشيد كاروان برگرفته از داستان دير راهب ارجمند كار مذهبي كردن راه رفتن روي لبه تيغ است مهدي متوسلي نويسنده نمايش خورشيد كاروان گفت اين نمايش برگرفته از داستان معروف دير راهب است كه از جمله دقيقترين داستانهاي تاريخي صدر اسلام بهنشست خبري نمايش بهجت در فرهنگسراي نياوران
نشست خبري نمايش بهجت در فرهنگسراي نياوران نشست خبري نمايش بهجت به كارگرداني زهرا صبري با حضور عوامل نمايش ژاله صامتي زهرا صبري و ايرج سنجري برگزار ميشود به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران با توجه به پايان اجراي نمايش خيريه بهجت كه عوايد حاصل از آن به درمان يكجنگ رسانهاي وهابيت براي تخريب اسلام و شيعه مجري برنامه «شب آسماني» مطرح كرد:
جنگ رسانهاي وهابيت براي تخريب اسلام و شيعه مجري برنامه شب آسماني مطرح كرد مجري و كارشناس برنامه شب آسماني ميگويد دهها شبكه مخالف انديشه اصيل اسلامي در نحلههاي مختلف فكري از جمله وهابيت سالهاست تلاش بيوقفهاي براي تخريب اسلام و شيعه دنبال ميكنند انصافاً هم پولها و ساميرمهرداد خسروي در گفتوگوي مشروح با فارس مطرح كردجنگ رسانهاي وهابيت براي تخريب اسلام و شيعه/خاطرهاي از «شب
اميرمهرداد خسروي در گفتوگوي مشروح با فارس مطرح كردجنگ رسانهاي وهابيت براي تخريب اسلام و شيعه خاطرهاي از شب آسماني و حضور ماموستا بهمني مجري و كارشناس برنامه شب آسماني ميگويد دهها شبكه مخالف انديشه اصيل اسلامي در نحلههاي مختلف فكري از جمله وهابيت سالهاست تلاش بيوقفهادر نشست ادبي «چله آه»؛ناصر فيض، حميدرضا شكارسري، سعيد بيابانكي و رضا عبدالهي تجليل شدند
در نشست ادبي چله آه ناصر فيض حميدرضا شكارسري سعيد بيابانكي و رضا عبدالهي تجليل شدند در نشست ادبي چله آه شاعران پيشكسوت آئيني و عاشورايي نظير حميدرضا شكارسري و ناصر فيض تجليل شدند به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات باشگاه خبري فارس توانا نشست ادبي چله آه به مناسبت اربعين حنشست خبري نمايش خيريه بهجت با حضور زهرا صبري و ژاله صامتي: اين كار ، هديه خداوند بود تا دل نلرزد اتفاقي نمي اف
نشست خبري نمايش خيريه بهجت با حضور زهرا صبري و ژاله صامتي اين كار هديه خداوند بود تا دل نلرزد اتفاقي نمي افتد خبرگزاري آريا-نشست خبري نمايش خيريه بهجت با حضور زهرا صبري كارگردان و ژاله صامتي بازيگر اين نمايش صبح سه شنبه در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران برگزار شد به گزارش خبحضور مدير بازنشسته در مركز هنرهاي نمايشي قوت گرفتمرادخاني: ملانوروزي و طاهري مديران احتمالي هنرهاي تجسمي و تئا
حضور مدير بازنشسته در مركز هنرهاي نمايشي قوت گرفتمرادخاني ملانوروزي و طاهري مديران احتمالي هنرهاي تجسمي و تئاتر هستند علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت ارشاد از حضور احتمالي حسين طاهري در اداره كل هنرهاي نمايشي و محمد ملا نوروزي در اداره كل هنرهاي تجسمي خبرداد به گزارش خبرنگاراکبر ترکان به تماشای سقراط نشست
اکبر ترکان به تماشای سقراط نشست نمایش سقراط به کارگردانی حمیدرضا نعیمی میزبان مشاور ارشد رئیس جمهور بود به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور شب گذشته 20 دی ماه به همراه خانواده به تماشایمعاون امور فرهنگي وزير ارشاد: همكاري شهرداري و ارشاد منجر به صاحبخانه شدن نمايشگاه كتاب تهران ميشود
معاون امور فرهنگي وزير ارشاد همكاري شهرداري و ارشاد منجر به صاحبخانه شدن نمايشگاه كتاب تهران ميشود ايجاد فضاي دائمي نشر براي مخاطبان در باغ كتاب وجود دارد و بايد تلاش شود اين مجموعه را به بوستاني دائمي براي كتاب تبديل كنيم تا بتوان بطور مستمر تازههاي كتاب و عناوين مهم را در د-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها