تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803018248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرائتي در گردهمايي پايگاه‌هاي مقاومت بسيج:اذان مانند زنگ تلفن است، وقتي صدايش را شنيديم بايد جوابش را بدهيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قرائتي در گردهمايي پايگاه‌هاي مقاومت بسيج:اذان مانند زنگ تلفن است، وقتي صدايش را شنيديم بايد جوابش را بدهيم
رئيس ستاد اقامه نماز گفت: اگر مشغول انجام كاري باشيم و صداي تلفن به صدا در آيد، كارمان را رها مي‌كنيم تا به تلفن جواب دهيم؛ بنابراين وقتي صداي اذان را مي‌شنويم، بايد فعاليت‌هاي خود را تعطيل كنيم و نماز را اول وقت بخوانيم.


به گزارش خبرنگار فعاليت‌هاي قرآني خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز در گردهمايي فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت بسيج سپاه استان تهران با اشاره به اهميت اقامه نماز در جامعه، اظهار داشت: وضعيت توجه به نماز در كشور در حد مطلوبي نيست، بنابراين تمامي مردم و به ويژه بسيجيان كه در خط مقدم جهاد هستند بايد براي رفع اين مشكل تلاش كنند.

وي با بيان اينكه ترويج الگوهاي اقامه نماز نياز به تبليغات وسيعي دارد، افزود: انقلاب ما تنها انقلابي سياسي نبود بلكه انقلابي اسلامي و فرهنگي نيز بود، بنابراين توجه به فعاليت‌هاي فرهنگي و به ويژه اقامه نماز كه در اسلام ستون دين معرفي مي‌شود، امري ضروري است.

حجت‌الاسلام قرائتي با اشاره به اينكه نماز اول وقت بايد در زندگي نهادينه شود، گفت: اگر مشغول انجام كاري باشيم و صداي تلفن به صدا در ‌آيد، كار خود را رها مي‌كنيم تا به تلفن جواب دهيم؛ جايگاه نماز والاتر است بنابراين وقتي صداي اذان را مي‌شنويم و خدا ما را به اقامه نماز فرا مي‌خواند بايد تمامي فعاليت‌هاي خود را تعطيل كنيم و با شتاب به سوي اقامه نماز اول وقت برويم.

رئيس ستاد اقامه نماز با بيان اينكه ما هنوز تا رسيدن به جايگاهي كه قرآن تعيين كرده است فاصله داريم، ادامه داد: براي رسيدن به جايگاه واقعي اسلام بايد از جايي شروع كرد كه به نظر من تربيت قرآني بسيجيان به دليل نزديكي و آمادگي آنها جهت پذيرش مباني ديني و مذهبي نقطه آغازين خوبي است.

* بسيجيان پرچم‌دار اقامه نماز باشند

وي با اشاره به اينكه بسيجيان بايد پرچم‌دار اقامه نماز باشند، تصريح كرد: پيامبر(ص) و خاندانش نماز اول وقت را حتي در صحنه نبرد حق عليه باطل و حساس‌ترين زمان‌ها ترك نمي‌كردند، به طوري كه پيامبر اكرم (ص) وقتي صداي اذان را مي‌شنيدند از خود بي‌خود شده تا نمازشان اول وقت اقامه كنند.

حجت‌الاسلام قرائتي با بيان اينكه هر چه ايمان افراد به خدا بيشتر باشد دل‌مشغولي‌هاي دنيوي در وجودش كمرنگ و بي‌ارزش‌تر خواهد شد، گفت: امام خميني(ره) در مهمترين لحظه تاريخ انقلاب اسلامي و زماني كه شاه از ايران فرار كرد، وسط سخنراني وقتي متوجه اذان شد براي اقامه نماز از جاي برخاست.

رئيس اقامه نماز با اشاره به اينكه براي نهادينه كردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه بايد شبهات موجود در اين زمينه را دانشت و به درستي پاسخ داد، اظهار داشت: بسياري از افراد معتقدند كه چرا كشورهايي كه به نماز توجه ندارند پيشرفته‌تر از كشورهايي كه نماز را اول وقت اقامه مي‌كنند، هستند؟؛ در پاسخ به اين شبهه بايد گفت كه تنها اقامه نماز مد نظر نيست بلكه بايد در كنار اقامه نماز به سمت علم‌آموزش هم برويم، چرا كه خداوند در كنار اقامه نماز به كسب علم نيز اشاره كرده است.

حجت‌الاسلام قرائتي با بيان اينكه اقامه نماز انسان را از فحشا دور مي‌كند، افزود: همه كمالات در نماز وجود دارد يعني وقتي نماز مي‌خوانيم به تمامي كمالات مي‌رسيم؛ به طور مثال در نماز 120 آيه از قرآن را مي‌خوانيم يا در هنگام سجود تواضع را مي‌آموزيم.

وي با اشاره به اينكه دعوت به نماز بايد همراه با زيبايي باشد، نماز را نشانه تشكر از خالق هستني عنوان كرد و گفت: بايد كودكان را به مساجد ببريم تا نماز جماعت را از همان دوران بياموزند و در بزرگسالي نيز افرادي قرآني و ديني تربيت كنند تا با نهضتي فراگير اقامه نماز در جامعه گسترش يابد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن