تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820286589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبك زندگي اسلامي و ترويج مفاهيم ديني و معنوي در 5 فيلم جشنواره حوزه/بازگشت عسگرپور با «ميهمان‌داريم»، «حق سكوت» ميركريمي و «سه روز بيداري» براي پرستويي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سبك زندگي اسلامي و ترويج مفاهيم ديني و معنوي در 5 فيلم جشنواره حوزه/بازگشت عسگرپور با «ميهمان‌داريم»، «حق سكوت» ميركريمي و «سه روز بيداري» براي پرستويي
حوزه هنري امسال با 5 فيلم سينمايي «مهمان داريم»،«مروا»،«حق سكوت»،«فرشته‌ها باهم مي‌آيند» و «بيداري براي سه روز» با محوريت سبك زندگي اسلامي و ترويج مفاهيم ديني و معنوي در جشنواره فيلم فجر حاضر خواهد بود.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، سال گذشته حوزه هنري با سه فيلم «حوض نقاشي» به كارگرداني مازيار ميري، «خسته نباشيد» به كارگرداني محسن قرايي و فيلم سينمايي «تاج محل» به كارگرداني دانش اقباشاوي در جشنواره فيلم فجر حضور داشت و امسال نيز 5 فيلم را در مراحل مختلف توليد و فني دارد كه به احتمال فراوان براي نخستين بار شاهد تماشاي آنها در جشنواره خواهيم بود.

امسال حوزه هنري سياست‌هاي فرهنگي خود در زمينه ترويج سبك زندگي اسلامي، تعريف جايگاه شايسته زن و خانواده در اجتماع، تجليل از خانواده‌هاي بزرگوار شهدا و جانبازان و توجه به مفاهيم ديني و معنوي را ادامه داد كه حاصل آن تاكنون توليد 5 فيلم سينمايي و پيش توليد يك فيلم است كه به زودي فيلمبرداري ن آغاز خواهد شد و در اين گزارش نگاهي به توليدات امسال حوزه هرني انداخته‌ايم.

* بازگشت عسگرپور با «مهمان داريم»

فيلم سينمايي «مهمان داريم» به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي و كارگرداني محمد مهدي عسگرپوركه مضموني خانوادگي و دفاع مقدسي دارد، در فضايي شهري روايت مي‌شود. پرويز پرستويي، آهو خردمند، بهروز شعيبي، سهيلا گلستاني، معصومه قاسمي‌پور، مهدي صادقي و محمد صادقي در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند. اين فيلم كه اواخر سال 91 كليد خورد، پس از طي مراحل فني آماده نمايش است.

محمدمهدي عسگرپور كه شاخص ترين اثر كارنامه‌اش «اقليما» است، در «ميهمان داريم» كوشيده تصويري از سبك زندگي اسلامي- ايراني ارائه دهد و از كرامت خانواده سخن بگويد.

* «مروا» فيلمي با مضمون ديني و عاشورايي

فيلم سينمايي «مروا» كه اولين فيلم سينمايي كريم فائقيان در مقام كارگردان است ديگر توليد سال 92 حوزه هنري است كه فيلمبرداري آن در شهر بوشهر انجام شده و مضوني ديني و عاشورايي دارد.

اين فيلم فضايي بومي دارد و روايتگر داستان زندگي مردماني است كه در يكي از محله‌‎هاي قديمي شهر بوشهر زندگي مي‌كنند. نمايش تعزيه در اين فيلم كاركردي دراماتيك دارد و شخصيت‌هاي فيلم از تعزيه خواناني هستند كه مفهوم و عملكرد شخصيت‌هاي تعزيه در زندگي شخصي آنها تاثير گذاشته است.

بازيگران «مروا» اغلب از بازيگران تئاتر شهر بوشهر انتخاب شده‌اند كه برخي از آنها در فيلم سينمايي «تنهاي تنهاي تنها» ساخته احسان عبدي‌پور به ايفاي نقش پرداخته‌اند. احسان عبدي‌پور كارگردان «تنهاي تنهاي تنها» به عنوان بازيگردان با كريم فائقيان در «مروا» همكاري كرده است.

* «حق سكوت» و حضور دوباره ميركريمي در قامت تهيه‌كننده

فيلمساز ديگري كه مورد حمايت حوزه هنري براي ساخت فيلم اول خود قرار گرفته محمد هادي ناييجي است. او به تهيه‌كنندگي سيد رضا ميركريمي پيش‌توليد فيلم سينمايي «حق سكوت» را از حدود دو ماه قبل آغاز كرده و در حال حاضر منتظر دريافت پروانه ساخت است تا فيلمبرداري را شروع كند. اين فيلم روايتي اجتماعي با مضموني ديني دارد كه زندگي يك روحاني مبلغ مذهبي را به تصوير خواهد كشيد.

*«فرشته‌ها با هم مي‌آيند» به روايت نوسينده «طلا و مس»

حامد محمدي نويسنده فيلم‌هاي سينمايي «طلا و مس»، «حوض نقاشي» و... براي ساخت اولين فيلم سينمايي خود با عنوان «فرشته‌ها باهم مي‌آيند» به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي پروانه ساخت دريافت كرده كه حوزه هنري با نگاه حمايت از فيلمسازان جوان و فيلم‌اولي‌ها در توليد اين فيلم مشاركت دارد. پيش‌توليد «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» به طور كامل انجام شده و به زودي فيلمبرداري در تهران آغاز مي‌شود. همايون اسعديان در اين فيلم به عنوان مشاور كارگردان با محمدي همكاري مي‌كند.

«فرشته‌ها با هم مي‌آيند» داستاني خانوادگي دارد و مانند «حوض نقاشي» در تكريم نهاد خانواده و احترام متقابل ميان همسران است. جواد عزتي و نازنين بياتي نقش‌هاي اصلي اين فيلم را بازي مي‌كنند.

* سه روز بيداري براي پرستويي در «بيداري براي سه روز»

فيلم «بيداري براي سه روز» يكي از متفاوت ترين آثاري است كه حوزه هنري در سال 92 توليد كرده، پرويز پرستويي و سهيلا گلستاني بازيگران فيلم در تجربه‌اي تازه براي سه روز نخوابيده‌اند تا فضايي ويژه را درك كرده و به مخاطب انتقال دهند. مجيد شيخ انصاري تهيه كننده و مسعود اميني كارگردان اين فيلم است.

* سفر به «مزار شريف» همراه با برزيده و شاهسواري

فيلم سينمايي «مزارشريف» به كارگرداني حسن برزيده و تهيه‌كنندگي منوچهر شاهسواري از توليدات سال 92 حوزه هنري است اما ساختار و محتواي اين فيلم پروداكشن سنگيني را مي‌طلبد، بنابراين فيلم براي سي و دومين جشنواره فجر آماده نمي‌شود. احتمالا اولين نمايش اين فيلم در جشنواره فيلم فجر سال آينده باشد.

انتهاي پيام/ ا

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن