تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802696337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابهام در وضعيت حضور فيلم‌هاي «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» و «ماهي و گربه» در جشنواره‌ فيلم فجر دبير جشنواره‌ فجر با اين دو فيلم چه مي‌كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ابهام در وضعيت حضور فيلم‌هاي «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» و «ماهي و گربه» در جشنواره‌ فيلم فجر دبير جشنواره‌ فجر با اين دو فيلم چه مي‌كند؟
فيلم‌هاي «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» و «ماهي و گربه» وضعيت نامشخصي براي حضور در بخش اصلي جشنواره‌ فيلم فجر دارند.

هر سال در آستانه برپايي جشنواره فيلم فجر آثاري هستند كه به دليل نمايش‌هايي كه در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي داشته‌اند، حضورشان در بخش اصلي جشنواره فيلم فجر با اما و اگرهايي همراه بوده است. طبق دو بند از آيين‌نامه‌جشنواره‌ فجر كه در يكي از آنها تصريح شده است، «شرط حضور متقاضيان بخش سينماي ايران، اين است كه سال توليدشان بين دو سال اخير باشد» و بند مهم ديگر كه در آن آيين‌نامه ذكر شده است، بر اين موضوع تاكيد دارد كه فيلم قبل از جشنواره نبايد به نمايش عمومي درآمده باشد. اما از اين دو بند هميشه تفسيرهاي مختلفي شده است. نمونه آن حضور فيلم «خون بازي» رخشان بني‌اعتماد در جشنواره فيلم شهر است كه باعث شد اجازه حضور اين فيلم در بخش اصلي جشنواره فيلم فجر داده نشود كه در نهايت اين فيلم با ساير آثار به رقابت پرداخت و تنها بنا به درخواست بني‌اعتماد «خون بازي» در بخش‌هايي مورد ارزيابي قرار نگرفت.سال گذشته هم «پرويز» مجيد بزرگر با چنين مشكلي مواجه شد و به دليل حضور جشنواره‌ايي كه داشت در بخش جشنواره جشنواره‌هاي فجر به نمايش درآمد.

حتي در سال‌هايي فيلم‌هاي حاضر در جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان هم با چنين محدوديتي مواجه بوده‌اند.

از ميان فيلم‌هاي متقاضي در اين دوره جشنواره فيلم‌هاي «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» ساخته روح‌الله حجازي و «ماهي و گربه» ساخته شهرام مكري آثاري هستند كه پيش از اين در جشنواره‌هاي مختلف به نمايش درآمدند و جوايزي را نيز كسب كرده‌اند. ابراهيم داروغه‌زاده قائم مقام دبير جشنواره 32 فيلم فجر در اين خصوص به ايسنا گفت: آيين‌نامه جشنواره در اين مورد ابهام دارد و به نظر دبير جشنواره بستگي دارد.

روح‌الله حجازي هم گفت: من تاكنون سه فيلم سينمايي ساخته‌ام كه دو تا از آن‌ها در دوران آقاي شمقدري مورد بي‌مهري قرار گرفت و هر دو هم بدون دليل دچار مشكل شد. در هر دو مورد، دوستان مطبوعات پيگير مشكل فيلم‌هايم بودند اما هر بار مديران از ارائه يك دليل واضح طفره مي‌رفتند.

اين كارگردان ادامه داد: مساله «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» خيلي حادتر بود چرا كه اين فيلم قبل از جشنواره فجر به نوعي توقيف و از جشنواره كنار گذاشته شد. اين در حالي بود كه مدام مديران مي‌گفتند ما در حال پيگيري وضعيت فيلم هستيم اما به نامه صدو پانزده نفر از منتقدان و اصحاب باسابقه رسانه و همچنين سيزده كارگردان صاحب‌نام كه درخواست داشتند حداقل اين فيلم يكبار براي اهالي رسانه به نمايش درآيد، هيچ اعتنايي نكردند.

حجازي دربخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» را به جشنواره فيلم فجر ارائه داده است، گفت: گويا مقرراتي در جشنواره وجود دارد كه مانع حضور اين فيلم در بخش رقابتي مي‌شود. از مديريت جشنواره و شوراي سياست‌گذاري درخواست دارم با توجه به اينكه «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» و من در دوره گذشته با بي‌مهري‌هاي زيادي روبرو شديم كه بچه‌هاي رسانه از آن خبر دارند، ترتيبي اتخاذ شود تا در اين دوره هم دچار بي‌مهري نشويم.

كارگردان «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با تاكيد بر اينكه حضور در بخش رقابتي جشنواره فجر مي‌تواند بخشي از بي‌مهري‌هاي دوره گذشته درباره فيلم او را جبران كند، اظهار كرد: حضور فيلم در جشنواره فجر براي ما خيلي مهم است چرا كه باعث مي‌شود در اكران نيز فيلم ديده شود. به نظرم حضور فيلم‌هاي فرهنگي‌اي مانند «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» در جشنواره فجر، راهگشاي ديده شدن آن در اكران است.

روح‌الله حجازي گفت: مي‌توان با يك نگاه مهربانانه باعث شد كه كار يك جوان كه به بدترين شكل ممكن در دوره قبل مورد بي‌مهري قرار گرفت، ديده شود. ما اميدواريم كه مديريت جديد چنين نگاهي داشته باشد. مخصوصا در شرايطي كه دوستان باعث اتفاقات خوبي مانند بازگشايي خانه سينما ‌،حل مشكل برخي از فيلم‌ها و... شده‌اند.

شهرام مكري هم پيش از اين گفته بود: در جشنواره فيلم فجر به قانون مشخصي برخورد نكردم. در سال‌هاي قبل مواردي را داشتيم كه نمايش اولشان در جشنواره‌هاي ديگر بوده و در بخش رقابتي جشنواره فجر هم حضور پيدا مي‌كردند اما سال گذشته فيلم «پرويز» را داشتيم كه به دليل حضورش در جشنواره‌هاي خارجي به بخش رقابتي راه پيدا نكرد. قانون بيشتر خاص جشنواره‌هاي A دنيا است كه فيلم بايد اولين نمايشش را داشته باشد و اميدوارم اين قانون در جشنواره فيلم فجر اجرا نشود.

اكنون بايد منتظر ماند و ديد دبير كنوني جشنواره فيلم فجر بالاخره با اين دو فيلم چه مي‌كند؟

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن