تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804618192
سارا سكوي پرتاب نيكي كريمي در جشنواره يازدهم فجر/ نقشي كه در اواسط كار از دستان كريمي پر كشيد
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "سارا" سكوي پرتاب "نيكي كريمي" در جشنواره يازدهم فجر/ نقشي كه در اواسط كار از دستان كريمي پر كشيد
نيكي كريمي بازيگر با استعداد سينماي ايران توانست با ايفاي نقشهايي متفاوت سيمرغ يازدهمين جشنواره فجر را از آن خود كند.
به گزارش حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نيكي كريمي بازيگر سينماي ايران بازيگري خود را پس از بازي در چند نمايش مدرسهاي آغاز كرد.
وي توسط "جمشيد حيدري" براي نقش اول فيلم "وسوسه" برگزيده شد و در كنار "رضا رويگري" كه در آن زمان سوپر استار سينما به حساب ميآمد قرار گرفت.
اين فيلم به شدت ضعيف با فيلنامهاي نخ نما شده و پندهاي اخلاقي بسيار نتوانست نظر تماشاگران را به سويش جلب كند و گيشه خوبي را رقم بزند.
كريمي كه براي نخستين بار جلوي دوربين 35 ميليمتري قرار گرفته بود بازي ضعيفي را ارائه داد كه در قياس با ديگر اجزاي آشفته "وسوسه" چندان عجيب نشان نميداد.
"بهروز افخمي" كه در آن سالها با مجموعه ديدني "كوچك جنگلي" به نامي آشنا براي سينما دوستان تبديل شده بود، براي فيلم "عروس" كه فيلمنامهاش را "عليرضا داود نژاد" به رشته تحرير درآورده بود، كريمي را براي نقش اول برگزيد.
وي براي برطرف كردن ضعفهاي بازيگري او دورهاي چند ماهه گذاشت و در كنار آن پارتنر مناسبي همچون "ابوالفضل پورعرب" را برگزيد.
"عروس" در سينماي بيستاره دهه 60 به شدت مورد توجه قرار گرفت و پرفروشترين فيلم سال مخاطبي نزديك به دو ميليون تماشاگر در تهران لقب گرفت.
"عروس" به لحاظ اجتماعي موجي را در جامعه ايجاد و در بدنه خود سينما نيز تحولاتي را پايهريزي كرد كه مهمترين آن تولد ستاره در سينماي پس از جنگ تحميلي بود.
كريمي پس از "عروس" يك سالي را به نپذيرفتن پيشنهادهاي نقش اول سينما مشغول بود و سرانجام در سال 71 با دو فيلم از دو كارگردان بزرگ سينماي ايران "مسعود كيميايي" و "داريوش مهرجويي" به پرده نقرهاي بازگشت.
"رد پاي گرگ" بازگشت دوباره "كيميايي" به دنياي خاص خود بود كه در اين ميان نقشهايي كوچك را نيز به بازيگران جواني همچون "كريمي" بخشيد.
كريمي در نقش قهرمان فيلم حضوري بسيار كمرنگ داشته و اندك سكانسهاي مربوط به وي بسيار نچسب از كار درآمده است.
مهرجويي به عنوان كارگرداني كه "زن" نقش برجستهاي در سينمايش دارد را اقتباسي تازه از نمايشنامه "خانه عروسك" نوشته "هنريك آيبس" نقش "سارا" را به نيكي كريمي واگذار كرده و توانست بسياري از ضعفهاي بازي وي را اصلاح كند.
شخصيت "سارا" به عنوان زني مقاوم و استوار در برابر ناملايمات زندگي به خوبي با شكنندگي ظاهر كريمي هماهنگ شده و به باور تماشاگرانش مينشيند. اوج بازي او را ميتوان در سكانس پاياني فيلم و ترك خانه مشاهده كرد كه متأسفانه بيان ضعف او از گوبندگي و جذابيت سكانس فوق كاسته است.
با اين حال "سارا" سكوي پرتاب مناسبي براي "كريمي" بود كه نامزدي سيمرغ بلورين يازدهمين دوره جشنواره بينالمللي فيلم فجر و صدف نقرهاي جشنواره "سن سباستين" را در كنار جايزه بهترين بازيگر جشنواره سه قاره "نانت" براي وي به ارمغان آورد.
"سيروس الوند" كه با فيلم ستايش شده "يك بار براي هميشه" بسيار مورد توجه قرار گرفته بود، براي فيلم "چهره" كريمي را برگزيد كه پس از گذشت مدتي از فيلمبرداري مشكلات سد راه اين همكاري شده وعاطفه رضوي جايگزين وي شد.
كريمي پس از مدتي با دو فيلم ابراهيم حاتمي كيا "بوي پيراهن يوسف" و "برج مينو" حضوري قدرتمندانه بر پرده سينماها داشت كه البته دو فيلم ياد شده چندان مورد توجه هيأت داوران جشنواره فيلم فجر قرار نگرفتند.
نيمه دوم دهه 70، كريمي بسيار پركارتر از گذشته شد و اغلب فيلمهايش نيز گيشه مناسبي داشتند.
به همين خاطر وي نيز به يكي از معدود ستارههاي زن سينماي اين دهه تبديل شد و به مرور به حافظه تاريخي مخاطبان خويش رخنه كرد.
"جهان پهلوي تختي" ساخته بهروز افخمي، "دو زن" ساخته تهمينه ميلاني و "نسل سوخته" اثر مرحوم رسول ملاقلي پور از فيلمهاي شاخص او در كنار كارهاي تجاريتري همچون "رواني"، "سيب سرخ حوا" و "دختران انتظار" بودند. جالب اينكه هيأت داوران جشنواره فيلم فجر همچنان به نقشآفرينيهاي شاخص كريمي بياعتنا بوده و سيمرغ بلورين را از او دريغ ميكردند.
در انتهاي دهه 70 و آغاز دهه 80 به وضوح نوع پختگي در بازي وي به چشم ميآمد و ديگر خبر چنداني از بيان ضعيف و نارسايش در فيلم نبود.
كريمي در دهه 80 نيز همچنان پركار ظاهر شد و در فيلمهايي با درجات كيفي متفاوت به ايفاي نقش پرداخت.
از "شام عروسي" و "نوك برج" گرفته تا "باج خور"، "چه كسي امير را كشت"، و "ديوانه از قفس پريد" كه منجر به گرفتن سيمرغ بلورين بازيگر نقش اول براي وي شد.
ميلاني در فيلمهاي "زن محور" خود به بازيگراني از جنس كريمي احتياج داشت تا بتواند بيشترين حجم همذات پنداري را در مخاطبان خويش نسبت به قهرمان فيلم خود برانگيزاند.
اتفاقي كه تا حدودي در "واكنش پنجم" نيز رخ داده، البته به اندازه "نيمه پنهان" و "دو زن" نيست.
نقش كوتاه كريمي در "چه كسي امير را كشت" گوشههايي از استعدادهاي ناديده گرفته شده وي را به نمايش گذاشت و بسيار مورد توجه منتقدان نيز قرار گرفت.
"محاكمه در خيابان" دومين همكاري اين بازيگر با استعداد با مسعود كيميايي پس از فيلم "رد پاي گرگ" است كه به نتيجه نسبتا درخشاني منجر شد.
كريمي در قالب يك زن خيانتكار بازي ظريفي را ارائه كرده و به خوبي لايههاي مختلف نقش را با توجه به كوتاهي زمان نقش به تصوير كشيده است.
كريمي در سالهاي ابتدايي دهه 80، با فيلم "يك شب" روي صندلي وسوسه كننده كارگرداني نشست كه البته سرانجام خوبي پيدا نكرد و هيچگاه به نمايش عمومي در نيامد.
كريمي هر قدر در بازيگري به موفقيت رسيد در فيلمسازي با شكست روبرو شد و دومين فيلمش نيز "چند روز بعد" راهي به پرده نقرهاي پيدا نكرد و سرانجام روانه شبكه نمايش خانگي شد.
آخرين فيلم و با نام "سوت پايان" نيز با وجود پيشرفتهاي قابل ملاحظهاش در كارگرداني با واكنش منفي نويسندگان سينمايي و استقبال سرد مردم روبرو شد و سازندهاش را بار ديگر به دنياي بازيگري بازگرداند.
كريمي كه تنها بازيگر زن ايراني با سه جايزه مهم از جشنوارههاي معتبر "سه قاره تانت"، "سن سباستين" و "تألورضياي" ايتالياست. در كنار سينما به ترجمه كتاب نيز دست زد كه مشهورترينشان ترجمه كتاب "آوازهايي كه مادرم به من آموخت" زندگينامه مارلون براندو است كه با استقبال گرم كتابخوانها روبرو شد.
كريمي در سالهاي پاياني دهه 80 در فيلمهاي ضعيفي همچون "آقاي هفت رنگ"، "شكلات داغ"، "خيابان بيستوچهارم"، و "دو خواهر" بازي كرد كه با وجود برخورداري از مولفههاي تجاري اغلب در گيشه شكست خوردند كه البته به استثناي "دو خواهر".
حضور كوتاه كريمي در "جرم" ساخته مسعود كيميايي هم آنچنان كه بايد ديده نشد كه بخش مهمي از آن به خنثي بودن نقش و فضاي مردانه آن باز ميگردد.
البته نميتوان از بد شانسي كه به دليل عدم اكران فيلم تماشايي "خيابانهاي آرام" به كارگرداني كمال تبريزي به سادگي گذشت كه ميتوانست فيلم پر فروش ديگري را به كارنامه مفصلش اضافه كند.
نيكي كريمي از معدود بازيگران سينماي ايران است كه فاكتورهاي ستاره شدن را داشته و به تعريف استاندارد اين واژه در صنعت سينما نزديك است.
انتهاي پيام/ ص
سه شنبه 19 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
درخواست كارگردان «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» از دستاندركاران جشنوارهي فيلم فجر
درخواست كارگردان زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو از دستاندركاران جشنوارهي فيلم فجر روحالله حجازي گفت اميدوارم دبير و شوراي سياستگذاري جشنواره فجر نگاه مهربانانهاي به زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو داشته باشند چرا كه اين فيلم در دوره گذشته به بدترين شكل ممكن مورد بيمهربازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر
بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر بابک حمیدیان با بازی در چهار فیلم چ پنجاه قدم آخر رستاخیز و قصهها که در بخش اصلی جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور دارد و همچنین با دیگران که در بخش فیلمهای اول به نمایش درخواهد آمد پرکارترین بازیگر این دوره است خبرگزاری ایسنا بابپرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر
پرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر بابک حمیدیان با بازی در چهار فیلم پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره ی فیلم فجر است به گزارش واحد مرکزی خبر حمیدیان با فیلم های چ پنجاه قدم آخر رستاخیز و قصه ها که در بخش اصلی جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور دارند و همچنین فیلممعرفي داوران ايراني كاريكاتور و تصويرسازي جشنواره تجسمي فجر
معرفي داوران ايراني كاريكاتور و تصويرسازي جشنواره تجسمي فجر هيات انتخاب و داوران ايراني رشتههاي كاريكاتور و تصويرسازي ششمين جشنواره بينالمللي هنرهاي تجسمي فجر معرفي شدند به گزارش خبرگزاري مهر هيات انتخاب و داوران ايراني رشتههاي كاريكاتور و تصويرسازي ششمين جشنواره تجسمي فجر مپرکارترین بازیگران مرد جشنواره سی و دوم فیلم فجر
پرکارترین بازیگران مرد جشنواره سی و دوم فیلم فجر پرکارترین بازیگران مرد حاضر در سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر به ترتیب با ۴ و ۳ فیلم حضور مییابند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر بابک حمیدیان با بایکی از بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر کیست؟
یکی از بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر کیست یک بازیگر جوان با چهار فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است آفتاب به گزارش ایسنا سهیلا گلستانی بازیگر جوانی که پیش از این در فیلمهایی چون نصف مال من نصف مال تو و چهل سالگی ایفاگر نقشهای کوتاهی بوده است و بیشترین حضور مقابليكي از بازيگران پركار جشنواره فيلم فجر كيست؟
يكي از بازيگران پركار جشنواره فيلم فجر كيست يك بازيگر جوان با چهار فيلم متقاضي حضور در جشنواره فيلم فجر است به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا سهيلا گلستاني بازيگر جواني كه پيش از اين در فيلمهايي چون نصف مال من نصف مال تو و چهل سالگي ايفاگر نقشهاي كداوران كاريكاتور و تصويرسازي جشنواره فجر معرفي شدند
داوران كاريكاتور و تصويرسازي جشنواره فجر معرفي شدند هيات انتخاب و داوران ايراني رشتههاي كاريكاتور و تصويرسازي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر معرفي شدند داوران كاريكاتور و تصويرسازي جشنواره فجر معرفي شدند ايلنا هيات انتخاب و داوران ايراني رشتههاي كاريكاتور و تصويرسادلیل عدم حضور میرکریمی و نعمت الله در جشنواره فیلم فجر
دلیل عدم حضور میرکریمی و نعمت الله در جشنواره فیلم فجر نام خالی دو فیلم حق سکوت تهیهشده توسط رضا میرکریمی و آرایش غلیظ ساخته شده توسط حمید نعمتالله در لیست اعلام شده به شدت خالی است ظاهرا این دو فیلم هنوز کامل نشدهاند و هیئت انتخاب نسخه کامل را ندیده است اما همه ماجرا هنيكي كريمي دوباره كارگرداني ميكند/ صدور پروانه ساخت چهار فيلم
نيكي كريمي دوباره كارگرداني ميكند صدور پروانه ساخت چهار فيلم پروانه ساخت چهار فيلم سينمايي تنهايي دريا چنين گذشت بر من به هيچ كس نگو مرا ديدي و راه بي برگشت از سوي شوراي صدور پروانه فيلمسازي صادر شد به گزارش خبرگزاري مهر شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35 ميليمتري در جلسآخرين وضعيت فيلمهاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره فجر
آخرين وضعيت فيلمهاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره فجر مدير دبيرخانه جشنواره سي و دوم فيلم فجر ضمن اعلام آمار نهايي آثار ارسالي به جشنواره اظهار اميدواري كرد تا پايان هفته اول دي ماه جمعبندي آثار بخشهاي مختلف نهايي شود سيمون سيمونيان فيلمهاي ارسال شده به بخش مستند بلند راشهرام عبدلي: حق اكثر هنرمندان خوب در جشنواره فجر ضايع ميشود
شهرام عبدلي حق اكثر هنرمندان خوب در جشنواره فجر ضايع ميشود بازيگر تلويزيون گفت جوايزي كه در جشنواره فيلم فجر اعطا ميشوند ناحق است چون حق اكثريت هنرمندان خوب كشور در آن ضايع ميشود و بندرت حق به حقدار ميرسد شهرام عبدلي بازيگر تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاهمدير اجرايي سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر خبر داد: فيلم در بخش سينماي ايران (نگاه نو و سوداي سيمرغ) ت
مدير اجرايي سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر خبر داد فيلم در بخش سينماي ايران نگاه نو و سوداي سيمرغ تا پايان آذرماه بازبيني شد با تلاش هيات انتخاب بازبيني آثار بخش مستند هم تا پايان هفته به اتمام ميرسد و نتيجه جلسات جمع بندي آثار مستند بلند هم تا نيمههاي دي ماه به ساز-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها