تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819596462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف عضو داوطلب هلال احمر است / پاسخ فرهادي به حضورش در فتنه 88


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "عارف" عضو داوطلب هلال احمر است / پاسخ فرهادي به حضورش در فتنه 88
نشست صميمي رئيس جمعيت هلال احمر با خبرنگاران حاشيه اي پررنگ تر از متن به همراه داشت به نحوي كه خبرنگاران درمورد حضور شائبه دار محمدرضا عارف در ليست مشاوران هلال احمر و حضور شخص مديرعامل هلال احمر در فتنه 88 سوال كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز محمد فرهادي رئيس جديد هلال احمر كشور اقدام به برگزاري نشست صميمي با خبرنگاران كرد البته در اين نشست تنها رئيس سازمان امداد و نجات حضور داشت وخبري از رئيس سازمان تداركات پزشكي، سازمان جوانان و داوطلبان نبود. ابتداي اين نشست فرهادي در مورد اهداف و سياستهاي هلال احمر سخن گفت و اينكه با چه برنامه هايي قرار است سكان هلال احمر را پيش ببرد و بعد نوبت به درد و دل خبرنگاران رسيد تا شفاف با رئيس جمعيت هلال احمر گفتگو كنند.

خبرنگار مهر در اين نشست به موضوع انتصاب هاي مشاوران و مديران هلال احمر كه بيشتر خارج از هلال احمر است، انتصاب خارج از چهارچوب قانوني محمدرضا عارف به عنوان عضو شورايعالي هلال احمر، رويه سياسي بودن روزنامه شهروند، چالش هلال احمر با مديريت بحران كشور، دو شغله بودن مسئولان رده بالاي هلال احمر و شخص رئيس جمعيت و همچنين درخواست تحقيق و تفحص از تخلفات سازمان جوانان هلال احمر و محقق نشدن بسياري از قول و وعيدها در دوره قبل اشاره كرد كه فرهادي در پاسخ گفت: اولا بايد بگويم كه روزنامه شهروند سياسي نيست ولي سياسي مي نويسد. در مورد آقاي عارف هم بايد بگويم وي عضو داوطلب هلال احمر و مشاور بنده هستند و بر اساس شناختي كه در دوران وزارت ارتباطات و معاون اولي از وي دارم از نظرات مشورتي آقاي عارف استفاده مي كنم.

فرهادي گفت: من جراح هستم و عصر ها جراحي مي كنم ولي رئيس جمعيت هلال احمر در مورد سوالات ديگر پاسخي نداد.

يكي ديگر از خبرنگاران از فرهادي در مورد حضورش در جريان فتنه 88 سوال كرد و گفت: در دولت روحاني مشاوراني كه در فتنه 88 حضور داشتند به كارگيري شدند و گفته شده شما هم حضور داشته ايد آيا صحت دارد كه فرهادي لبخندي زد و پاسخي نداد و رحمتي مدير روابط عمومي گفت: بهتر است اينگونه سوالات مطرح نشود اينجا هلال احمر است.

رئيس جمعيت هلال احمر در واكنش به اين پرسش كه از سوي رئيس جمهور به شما ماموريتي براي ارتباط با آمريكا داده شده ابراز بي اطلاعي كرد و با لبخندي گفت: من اولين بار است كه مي شنوم.

هر چند قرار بود اين نشست صميمي باشد ولي آرام آرام به نشستي خبري تبديل شد.

رييس جمعيت هلال‌احمر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر، گفت: جوانان نيروهاي آينده و مسئولان بعدي خواهند بود و اين در حاليست كه قريب به دو ميليون نفر عضو سازمان جوانان هستند كه بايد بر روي آموزش، توانمندسازي جوانان،‌ خود اتكايي و ... دوره‌هاي آموزشي و علمي برگزار شود.

وي همچنين در مورد خدمات بشردوستانه اين جمعيت با اشاره به تصويب آيين‌نامه تشكيل كميته ملي حقوق بشردوستانه با مركزيت هلال‌احمر، گفت: مصوب شده است كه در سطح كارشناسي ارشد، دوره آموزشي حقوق بشردوستانه در موسسه آموزش عالي هلال داير شود و پس از آن نيز اين رشته در مقطع دكتري آموزش داده خواهد شد.

فرهادي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي دارويي جمعيت هلال‌احمر، گفت: اين جمعيت داراي چند كارخانه توليد دارو است كه حدود 100 قلم دارو در اين كارخانه‌ها توليد مي‌شود. اما در نظر داريم با هماهنگي‌هاي بيشتر، به توليد داروهاي خاصي كه ضرورت درماني بيشتري نسبت به داروهاي پيشخواني دارند، در دستوركار قرار دهيم.

رييس جمعيت هلال‌احمر با بيان اينكه در صدد آن هستيم تا برنامه استراتژيكي با نگرش آينده‌نگاري و نه پيش‌بيني آينده تدوين كنيم، گفت: اين برنامه جامع، راهبرد پنج ساله جمعيت هلال‌احمر را بر اساس اسناد بالادستي مشخص مي‌كند.

فرهادي همچنين در مورد اختلافات هلال‌احمر با وزارت بهداشت در مورد تاسيس داروخانه‌ها، گفت: داروخانه زدن وظيفه ما نيست اما در مواردي وارد شده‌ايم، ولي وزارت بهداشت تامين بخشي از دارو را بر عهده جمعيت هلال‌احمر گذارده و جلسات متعددي را با دكتر ديناروند براي تامين بخشي از داروها داشته‌ايم كه در حال حاضر ورود واكسن آنفلوآنزا،‌ مننژيت و فلج‌ اطفال به هلال‌احمر سپرده شده است.

رييس جمعيت هلال‌احمر با اشاره به آغاز طرح زمستانه از بيستم آذر ماه، گفت: 20 هزار امدادگر از بيستم آذرماه در 1000 پايگاه امداد و نجات مستقر خواهند شد كه در طرح زمستانه امسال شاهد توسعه 25 درصدي ناوگان هستيم.

فرهادي در مورد ورود واكسن فلج اطفال نيز گفت: وزارت بهداشت سه ميليون دوز واكسن فلج اطفال را وارد كشور كرده است و از جمعيت هلال‌احمر نيز درخواست ورود سه ميليون دوز از اين واكسن را داشت كه جمعيت اين پول را به حساب شركت‌ توليد‌كننده وارد كرده و قطعا وارد مي‌شود.

وي در مورد واكسن مننژيت نيز گفت: در اوايل ورود من، واكسن مننژيت وارد كشور شد و در حال حاضر تا پايان سال اين واكسن در كشور وجود دارد،‌ اما در صدد آن هستيم تا با برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته، 2.5 تا 3 ميليون دوز واكسن مننژيت ذخيره داشته باشيم كه مساله تامين اعتبار آن نيز حل شده است.

فرهادي در مورد ورود بالگرد نيز گفت: مطالعات زيادي در مورد انتخاب نوع بالگرد انجام شده است و ما به دنبال بالگردي هستيم كه با وجود وزن كم، قدرت مانور زيادي داشته باشد كه در روزهاي آينده جلسات نهايي در اين زمينه انجام خواهد شد.

در ادامه اين نشست خبري محمود مظفر رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر در مورد علت تعويض خط 147 به 112، گفت: از چهار سال پيش خط 147 فعال بوده است، اما پاسخگوي سريع به حوادث نبود و چندي پيش نيز شركت مخابرات اعلام كرد كه در صدد حذف شماره‌ تلفن‌هاي سه رقمي غيرضرور است. اما با رايزني‌هاي انجام شده، سرانجام خط 112 به عنوان خط ملي امداد و نجات ايران به سازمان امداد و نجات واگذار شد و در حال حاضر نيز خط 112 در 86 كشور دنيا فعال است.

مظفر همچنين در مورد برخي انتقاداتش در مورد اتمام مهلت قانوني فعاليت سازمان مديريت بحران، گفت: پس از پنج سال بايد نقاط ضعف و قوت اين سازمان بررسي شود و ما پيشنهاد داده‌ايم كه اين سازمان براي پوشش هر چه بهتر بحران‌ها يا زير نظر رياست جمهوري قرار گيرد و يا در سطح وزارتخانه فعاليت كند. چرا كه بارها ديده شده است در مواقع بحران، هماهنگي‌هاي نامناسب سبب اخلال در امدادرساني شده است؛ به گونه‌اي در زلزله اخير برازجان، امدادگران بحث جستجو و نجات را به اتمام رسانده و وارد فاز اسكان اضطراري شده بودند اما هنوز كسي پاسخگوي قطعي برق نبود.

كد خبر: 2192144

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۸ - ۱۸:۳۴

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن