تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803011482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش توليد نفت خام تا 3 ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: افزايش توليد نفت خام تا 3 ماه آينده
مدير عامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب با اعلام اين كه ظرفيت جذب سالانه 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري در اين منطقه وجود دارد از افزايش توليد نفت خام در دو تا سه ماه آينده خبر داد.
هموطن آنلاين _حميد بورد ظرفيت توليد نفت خام مناطق نفت خيز جنوب را حدود سه ميليون بشكه در روز اعلام كرد و گفت: البته هرسال به طور طبيعي توليد نفت خام از چاه‌ها حدود 300 تا 350 هزار بشكه كاهش مي يابد به همين دليل طبق برنامه چاههاي توسعه اي، تعميري و ترميمي در دستور كار قرار مي گيرد.
عضو هيئت مديره شركت ملي نفت ايران توليد نفت خام از مناطق نفتخيز جنوب را مثبت ارزيابي كرد و گفت: توليد نفت خام در اين منطقه در سال جاري تا كنون بيشتر از برنامه پيش بيني شده بوده است. ضمن اين كه هم اكنون در بخش حفاري بيش از 30 حلقه چاه توسعه اي و تعميري در دست راه اندازي است كه تا دو سه ماه آينده تعداد زيادي از اين چاه‌ها انجام مي شود.
بورد در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر توليد نفت و گاز در اين منطقه چقدر است؟ گفت: تا كنون موفق به تحقق برنامه مصوب توليد وزارت نفت در سال جاري شده ايم.

ميانگين 28 درصدي ضريب بازيافت مخازن
وي در مورد متوسط ضريب بازيافت نفت و گاز در مناطق جنوبي توضيح داد: ضريب بازيافت مخازن واقع در گستره عملياتي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در مقايسه با ساير مناطق جهان وضعيت مناسبي دارد؛ در واقع ضريب بازيافت در 60 مخزن موجود بين 7 تا 55 درصد است كه ميانگين آن به 27 تا 28 درصد مي رسد كه رقم خوبي است.
به گفته مدير عامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در راستاي اجراي ماده 130 قانون برنامه پنجم توسعه، بايد ضريب بازيافت در مخازن هيدروكربوري يك درصد افزايش يابد كه اين امر از طريق اجراي پروژه ها تزريق گاز و تلمبه هاي درون چاهي در دست پيگيري است.

نصب 30 پمپ درون چاهايي در دست اقدام
او در مورد آخرين وضعيت نصب پمپ هاي درون چاهي گفت: نصب تلمبه هاي درون چاهي كار جديدي است كه از دو- سه سال قبل شروع شد. نصب هر پمپ درون چاهي امكان توليد روزانه 500 تا 600 بشكه نفت خام از چاه هاي فاقد توليد را فراهم مي كند. تا كنون نيز نصب سه نوع تلمبه ميله اي مكشي (SRP)، برقي درون چاهي (ESP) و خلاء پيش رونده (PCP) در دستور كار قرار گرفته است كه از برنامه هاي مهم اين شركت نصب 30 دستگاه تلمبه درون چاهي جديد است كه در دست اقدام است.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اعلام اين كه هم اكنون بر روي نيمي از ميدانها اين منطقه فعاليت هاي مطالعاتي در دست انجام است گفت: پروژه لرزه نگاري سه‌بعدي ميدانهاي بي‌بي‌حكيمه، كيلوركريم و سياه‌مكان طي قراردادي به ارزش يك هزار و 550 ميليارد ريال در سال گذشته به شركت ژئوفيزيك دانا واگذار شد كه هم اكنون در حال انجام است. همچنين لرزه نگاري سه‌بعدي ميدان هاي اهواز، زيلايي و رامين نيز در حال انجام است.

ظرفيت جذب سالانه 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري
بورد اظهار كرد: در مناطق نفت خيز جنوب سالانه تا پنج ميليارد دلار ظرفيت سرمايه گذاري وجود دارد كه با توجه به وضعيت بودجه قصد داريم با جذب سرمايه اين نياز را تامين كنيم .
عضو هيات مديره شركت ملي نفت ايران در پاسخ به اين سوال كه سرنوشت طرحي كه مناطق نفت خيز جنوب براي حل مشكل طرح چيني‌ها براي افزايش توليد از ميدان مسجد سليمان ارائه كرده بود چه شد؟ هم گفت: اين موضوع در حال بررسي و در اين زمينه اقدامات مناسب در حال انجام است.

تعمير 5 توربوكمپرسور واحد تزريق گاز آغاجاري
در مورد آخرين وضعيت تعميرات واحد تزريق گاز به ميدان آغاجاري با بيان اين كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به تعهدات خود عمل كرده است گفت: براي اين منظور دو پروژه طراحي شده است؛ نصب فلر (مشعل) در اين ايستگاه مهم تزريق تا در مواقع مقتضي گاز به فلر ارسال شود. پروژه دوم مربوط به فيلتراسيون است كه در حال اجراست و در همين زمينه ولو(شير) 56 اينچي تعمير شد.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار كرد: هم اكنون از هفت توربوكمپرسور ايستگاه تزريق گاز آغاجاري پنج دستگاه در حال كار است كه با تكميل پروژه فيلتراسيون امكان تزريق گاز با ظرفيت كامل فراهم خواهد شد.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن