تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802739327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد: تشكيل اولين شركت اقماري پژوهشگاه صنعت نفت تا 3 ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد: تشكيل اولين شركت اقماري پژوهشگاه صنعت نفت تا 3 ماه آينده
اگر با همين نرخ افزايش مصرف گاز جلو برويم در افق ۱۴۰۴ كه قرار است به يك كشور مترقي تبديل شويم به بزرگ‌ترين مصرف كننده و واردكننده گاز دنيا تبديل خواهيم شد. رئيس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد: تشكيل اولين شركت اقماري پژوهشگاه صنعت نفت تا 3 ماه آينده


رئيس پژوهشگاه صنعت نفت از شكل گيري اولين شركت اقماري در اين پژوهشگاه تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: تشكيل شركت هاي اقماري و دانش بنيان، گامي بلند به سوي تجاري سازي فناوري ها در پژوهشگاه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در نشست خبري رويكرد نوين مديريت پژوهشگاه صنعت نفت در اصلاح ساختار و سيستم در جهت بهينه سازي چرخه تبديل علم به فناوري كه صبح امروز در محل پژوهشگاه نفت برگزار شد، حميدرضا كاتوزيان با اشاره به رويكرد دولت جديد در زمينه محور بودن فعاليت‌هاي پژوهشي اظهار داشت: در پژوهشگاه سعي كرديم روال تخصص محوري را دنبال كرده و در جهت فناوري محوري نيز تلاش‌هاي زيادي انجام شده و محور فعاليتمان را بر مبناي تقاضاهاي صنعت نفت و گاز پايين دستي و بالادستي قرار داده‌ايم.

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: در حال حاضر مازاد بودجه خود را در جهت علوم پايه هزينه مي‌كنيم و بيشتر بر اساس تقاضا و نيازهايي كه صنعت نفت دارد فعاليت انجام مي‌دهيم.

وي ادامه داد: در زمينه بين المللي نيز تلاش داشته‌ايم با مجموعه‌هاي خارج از كشور همكاري‌هايي داشته باشيم كه با توجه به حركت‌هاي جديد در حوزه سياست بين الملل به سهم خود فعاليت‌هاي پژوهشي بر مبناي فناوري را نيز عمق مي‌بخشيم.

كاتوزيان در ادامه به بحث تجاري سازي فعاليت‌هاي پژوهشي وعلمي اشاره كرد و افزود: يكي از برنامه‌هاي ما تشكيل شركت‌هاي اقماري دانش بنيان است و مجوز لازم را نيز گرفته‌ايم كه بعضي از فناوري‌هاي پژوهشگاه را به سمت تجاري و صنعتي پيش ببريم و در اين زمينه با مراكز علمي و دانشگاهي نيز ارتباط داريم و همچنين توافقنامه‌هايي هم داشته‌ايم كه در آينده تعميق خواهد شد.

وي تعامل با شركت‌هاي اصلي نفت را از ديگر برنامه‌هاي پژوهشگاه عنوان كرد و افزود: در حوزه‌هاي تخصصي نسبت به جلب توجه و ارتباط با شركت‌ها تلاش مستمري انجام مي‌شود.

كاتوزيان با اشاره به اينكه ساختار پژوهشگاه مناسب است اظهار داشت: مجموعا در پژوهشگاه توافق شده كه در جهت اصلاح ساختارها حركت كنيم و به بالا رفتن سرعت پاسخگويي نيز مصر هستيم.

رئيس پژوهشگاه نفت در ادامه به اقدامات انجام شده در زمينه بحث كاهش آلودگي هوا اشاره و اظهار داشت: اين مبحث مربوط به يك مجموعه نمي‌شود حتي در هدفمندي يارانه‌ها نيز با افزايش قيمت حامل‌ها و تعديل رفتار مصرف كننده درصدد جامه عمل پوشاندن به اهداف كاهش آلودگي هوا بوده‌ايم.

وي ادامه داد: در بخش صنعت فعاليت‌هاي فني و مهندسي، اصلاح سوخت موتور منجر به كاهش آلاينده‌ها مي‌شود در مجموعه پايين دستي طرح‌هايي بوده كه در زمينه كاهش گوگرد و بحث نانو امولاسيون فعاليت‌هايي در حال انجام است كه به صورتي كه با افزايش سوخت قدرت بيشتر از سوخت مي‌گيرند ضمن اينكه آلاينده‌ها نيز كم مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه CNG و گازوئيل مرغوب منجر به كاهش آلاينده‌ها مي‌شود توضيح داد: وقتي سوخت احتراق مي‌شود محصولاتي توليد مي‌شود كه براي بشر مفيد نيست لذا در اين زمينه پژوهشگاه عمده فعاليت خود را براي به كاهش رساندن آلايندگي و سوخت و روغن متمركز كرده است.

وي در ادامه به مصوبه مجلس در زمينه كاهش آلودگي هوا اشاره كرد و گفت: در ارتباط با بهينه سازي مصرف انرژي بسياري از مفاد در مصوبه مجلس گنجانده شده و حتي الگو‌ها و شيوه‌هايي كه در خارج از كشور نيز مرسوم بوده در آن آورده شده است. اما متأسفانه با توجه به اينكه نياز به آيين نامه اجرايي داشت دستگاه اجرايي قبلي آن را مسكوت گذاشته و كار چشم گيري انجام نشده است.

وي تصريح كرد: اين قانون ممكن است هزينه‌هايي داشته باشد اما بايد اجرايي شود زيرا بخش بزرگي از مشكلات را رفع كرده و مصرف انرژي را كاهش خواهد داد.

كاتوزيان با اشاره به اينكه مصرف گاز در كشور ما به اندازه كل مصرف صنايع اروپا است افزود: اگر با همين نرخ افزايش مصرف گاز جلو برويم در افق ۱۴۰۴ كه قرار است به يك كشور مترقي تبديل شويم به بزرگ‌ترين مصرف كننده و واردكننده گاز دنيا تبديل خواهيم شد.

وي در ادامه به بحث تجاري سازي شركت‌هاي اقماري اشاره و اظهار داشت: شركت‌هاي اقماري به عنوان كمبودي در ارتباط با فعاليت‌هاي پژوهشگاه مطرح بوده لذا موانع قانوني آن بررسي شده و مطالعات انجام شده و تصميم براين شد كه عمده فعاليت شركت‌هاي اقماري توسط اعضاي هيئت علمي سروسامان داده شود.

زئيس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: مهم‌ترين فاكتوري كه بايد در شركت‌هاي اقماري در نظر گرفته شود اين است كه فعاليت شركت‌ها بايد تأمين كننده باشد و در بازار خريدار داشته باشند. و اگر بتوانيم هرچه زود‌تر به جمع بندي برسيم مي‌توانيم به تدريج به شكل اقماري در آمده و بخشي نيز برون سپاري مي‌شوند.

وي درادامه خاطرنشان كرد: تا سه ماه آينده اولين شركت اقماري شكل گرفته ضمن اينكه يك سري از پارامتر‌ها بايد با دقت مورد بررسي قرار گيرد.

كاتوزيان همچنين گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در سال جاري از ٢٨ پايان نامه در مقطع كارشناسي ارشد و ٩ پايان نامه در مقطع دكترا حمايت كرده است.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن