تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت:مصرف گاز در ايران به اندازه ي كل مصرف بخش صنعت كشورهاي اروپايي استخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: رئيس پژوهشگاه صنعت نفت:مصرف گاز در ايران به اندازه ي كل مصرف بخش صنعت كشورهاي اروپايي استخبرگزاري موج -


۲۷ آذر ۱۳۹۲ (۹:۵۹ق.ظ)

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت:

مصرف گاز در ايران به اندازه ي كل مصرف بخش صنعت كشورهاي اروپايي است
خبرگزاري موج - رئيس پژوهشگاه صنعت نفت از ميزان مصرف گاز ايران به اندازه ي كل مصرف گاز در بخش صنعت تمام كشورهاي اروپايي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا كاتوزيان، رئيس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: بر اساس مطالعاتي كه در كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي انجام شده است، اگر با همين شدت نرخ مصرف انرژي به پيش برويم، درافق 1404 روزانه 2.5 ميليارد متر مكعب گاز در كشور مصرف خواهد شد.
وي در مورد اهميت بهينه سازي انرژي در كشور توضيح داد: با توجه به اينكه ايران به لحاظ مصرف انرژي در جمع كشورهاي پرمصرف قرار دارد، اتخاذ راهكارهاي كاربردي و موثر براي كاهش مصرف انرژي ضروري است و بايد اقدامات اصلاحي در اين زمينه انجام شود.
كاتوزيان با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در مجلس شوراي اسلامي براي تصويب قانون بهينه سازي مصرف انرژي، ادامه داد: متاسفانه دولت گذشته، به آماده سازي آيين نامه هاي اجرايي اين قانون توجهي نداشت و اين قانون هيچگاه ابلاغ نشد.
وي گفت: قانون بهينه سازي مصرف انرژي مشتمل بر بندهايي بود كه در صورت اجرا، مي توانست نقش به سزايي در مديريت مصرف انرژي كشور ايفا كند.
كاتوزيان، واقعي نبودن قيمت حامل هاي انرژي و عدم بهره گيري از فناوري هاي جديد را از دلايل عدم بهينه سازي مصرف انرژي دركشور خواند و افزود: با استفاده از تكنولوژي هاي جديد در حوزه ي مصرف انرژي از جمله بازيافت انرژي حرارتي و بهره گيري از توربين هاي انبساطي مي توان ظرفيت مناسبي براي توليد انرژي الكتريكي ايجاد كرد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن