تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803254845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد شركت هاي اقماري در پژوهشگاه صنعت نفت و تجاري سازي فناوري ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ايجاد شركت هاي اقماري در پژوهشگاه صنعت نفت و تجاري سازي فناوري ها
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/10/03
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت از شكل گيري نخستين شركت اقماري در اين پژوهشگاه تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: تشكيل شركت هاي اقماري و دانش بنيان، گامي بلند به سوي تجاري سازي فناوري ها در پژوهشگاه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ،حميدرضا كاتوزيان امروز در نشستي با عنوان quotation mark رويكرد نوين پژوهشگاه صنعت نفت در اصلاح ساختار و سيستم در جهت بهينه سازي چرخه تبديل علم به فناوري quotation mark گفت : تشكيل مراكز اقماري و شركت هاي دانش بنيان، يكي از برنامه هاي پژوهشگاه صنعت نفت به منظور تجاري سازي فعاليت هاي پژوهشي، فناوري و علمي و كاربردي شدن اين فعاليت ها در صنعت است.
كاتوزيان با بيان اين كه مطالعات و پيگيري ها به منظور بررسي موانع قانوني تشكيل شركت هاي اقماري و دانش بنيان پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است، تصريح كرد: اين كار
منع قانوني ندارد و ايجاد اين شركت ها در تسريع روند تجاري سازي فناوري ها، نقش بسزايي خواهد داشت.
وي با بيان اين كه با تشكيل شركت هاي اقماري و دانش بنيان در پژوهشگاه صنعت نفت، برخي فناوري ها كه پژوهشگاه مبدع يا تكميل كننده آنهاست، به سمت تجاري سازي و صنعتي شدن خواهد رفت ، گفت: آنچه اهميت دارد مطالعه در
باره حوزه فعاليت شركت هاي اقماري است و بايد شركت هاي اقماري و دانش بنيان در حوزه محصولات و فناوري هايي فعاليت كند كه مورد استقبال بازار نيز قرار گيرد.
وي با اشاره به اين كه بسياري از شركت هاي اقماري در سطح دنيا، پس از شكل گيري متوقف و تعطيل مي شود، ادامه داد: حركت درست و اصولي شركت هاي اقماري و تحقق اهداف مدنظر اين شركت ها، نيازمند بررسي هاي دقيق و مطالعات امكان سنجي مدوني است كه در پژوهشگاه صنعت نفت مدنظر
است.
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه بر ضرورت برقراري تعامل بيشتر ميان پژوهشگاه صنعت نفت و وزارت نفت و شركت هاي تابعه آن تاكيد كرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت، از بازوهاي اصلي و توانمند تحقيق و توسعه در وزارت نفت است و با توجه به رويكرد دولت يازدهم مبني بر اهميت فراوان تخصص و علم در فعاليت ها، پژوهشگاه صنعت نفت نيز بر عمق فعاليت هاي خود در دو بعد تخصصي شدن و علمي شدن خواهد افزود.

كاتوزيان با بيان اين كه لازم است شعار quotation mark پژوهش براي پاسخگويي به نيازهاي صنعت quotation mark بيش از پيش مدنظر پژوهشگران و محققان قرار گيرد، اضافه كرد: اگرچه تجزيه و تحليل علوم پايه از دستور كار پژوهشگاه صنعت نفت خارج نمي شود، اما بايد كاربردي شدن پژوهش ها و پاسخگويي به نيازهاي صنعت به ويژه در بخش صنعت نفت بيشتر مدنظر قرار گيرد.
وي با اشاره به اصلاح برخي ساختارها در پژوهشگاه صنعت نفت يادآور شد: تغييرات اعمال شده در ساختار پژوهشگاه به منظور افزايش بهره وري، در آينده اي نزديك اطلاع رساني مي شود.

كاتوزيان با اشاره به تلاش هاي مجلس هشتم در باره تدوين قانون بهينه سازي مصرف انرژي، با انتقاد از ابلاغ نشدن اين قانون از سوي دولت دهم توضيح داد: اين قانون شامل 75 ماده است كه در صورت ابلاغ و اجرايي شدن، به تحولات بسياري در زمينه بهبود مصرف انرژي در كشور منجر مي شود.
وي تاكيد كرد: بحث كاهش آلاينده ها مقوله اي بين بخشي و چند رشته اي است كه تحقق آن، مشاركت بسياري از نهادها را مي طلبد و با اين حال، مباحثي نظير اصلاح سوخت، اصلاح موتورها و كاهش آلاينده ها از اين رهگذر، در دستور كار پژوهشگاه صنعت نفت قرار دارد.
كاتوزيان گفت: با توجه به اهميت موضوع كاهش آلايندگي هاي هوا، امكان تشكيل بخشي مجزا در پژوهشگاه صنعت نفت به منظور تمركز بر مباحث سوخت و روغن وجود دارد.
رئيس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به حمايت هاي گسترده اين پژوهشگاه از پژوهشگران خاطرنشان كرد: پژوهشگاه صنعت نفت در سال جاري از 28 پايان نامه در مقطع كارشناسي ارشد و 9 پايان نامه در مقطع دكترا حمايت كرده است.
صدا و تصوير دارد

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن