تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802731489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش ۴۰ درصدي كاردان‌هاي فني در كشور/ نبود كاردان‌هاي فني زمينه ساز ايجاد بحران در ساختمان سازي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش ۴۰ درصدي كاردان‌هاي فني در كشور/ نبود كاردان‌هاي فني زمينه ساز ايجاد بحران در ساختمان سازي است
رئيس شوراي مركزي نظام كارداني از كاهش ۴۰ درصدي كاردان‌هاي فني در كشور خبر داد و گفت: بسياري از كاردان‌هاي فني و معماران تجربي از اين مقطع به دليل عدم اشتغال فرار و به سمت مهندسي مي‌روند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موذن رئيس شوراي مركزي نظام كارداني در دوازدهمين مجمع عمومي سالانه نظام كارداني ساختمان استان تهران با اشاره به اينكه اين سازمان نظام كارداني از سال ۱۳۸۰ فعاليت خود را آغاز كرده است گفت: از سال ۷۴ قانون نظام مهندسي توسط اين سازمان تصويب شد.

وي در ادامه افزود: كساني كه مسئوليت توجه به سازمان نظام كارداني را دارند به دليل عدم توجه به فعاليت‌هاي اين سازمان دچار چالش و گرفتاري‌هاي بسياري شده‌اند.

موذن در ادامه يادآور شد: طي ۱۲ سال گذشته از اين سازمان حمايت كافي انجام نشده است.

رئيس شوراي مركزي نظام كارداني اظهار داشت: در دهه ۸۰ ميزان ساخت و ساز در كشور افزايش يافته و قانون ساخت بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار واحدمسكوني در سال مصرف كه همين امر موجب ايجاد ساخت و ساز شد.

موذن با بيان اينكه در حال حاضر گرفتار كاهش صنعت پويا در كشور هستيم، افزود: در سال ۷۴ قانون نظام مهندسي تصويب شد و در سال ۸۰ با تصويب نظام كارداني حوزه ساخت و ساز برگزار شد.

وي در ادامه تصريح كرد: بيش از ۸۰ درصد عرصه جغرافيايي كشور در معرض وقوع زلزله هستند و استان تهران بيشترين خطر را در برابر زلزله دارد.

رئيس شوراي مركزي نظام كارداني با اشاره به اينكه ميليون‌ها واحد مسكوني فرسوده در كشور وجود دارد، افزود: ميزان فرسودگي برخي از واحد‌ها به حدي است كه با حركت ماشين آلات بخشي از اين واحد‌ها فرو مي‌ريزد.

موذن يادآور شد: بايد خطر زلزله را در تهران جدي بگيريم وي با بيان اينكه از حضور كاردان‌ها از مسكن مهر استفاده نشد، افزود: بايد در مسكن مهر به دنبال حضور كاردان‌ها باشيم.

موذن در ادامه اظهار داشت: كاردان فني حلقه مفقوده ساختمان‌ها هستند و بايد بدانيم كه بدون حضور كاردان‌ها نمي‌توان ساخت و ساز مناسبي داشته باشيم.

موذن گفت: در چهار سال گذشته آمار‌ها گوياي آن است كه ساخت و ساز بدون حضور كاردان‌ها موجب ايجاد مشكلات در ساخت و ساز شده است.

رئيس شوراي مركزي نظام كارداني در ادامه توضيح داد: عدم توجه به كاردان‌هاي فني در ۴ سال گذشته بسيار افزايش يافته و حاصل اين بي‌توجهي ساخت و ساز غيرمناسب در كشور بوده است.

موذن در ادامه اظهار داشت: به دليل توجه نكردن به كاردان‌هاي فني فرار از مقطع كارداني در حوزه ساخت و ساز افزايش يافته و همين امر مشكلاتي را در بخش ساختمان را افزايش مي‌دهد.

موذن در ادامه از افزايش ريزش گودبرداري طي سالهاي گذشته خبر داد و گفت: نه شهرداري تهران و نه نظام مهندسي جوابگوي اين ميزان افزايش ريزش گودبرداري را قبول نمي‌كنند و همين امر زمينه ساز افزايش گودبرداري در كشور مي‌شود.

وي در ادامه افزود: جاي خالي كاردان‌هاي فني را در شناسنامه فني و ملكي چه كسي بايد پركند و بدون امضاي كاردان و معمار تجربي شناسنامه فني و ملكي ساختمان هيچ اعتباري ندارد.

موذن در ادامه افزود: تمامي معماران تجربي و كاردان‌ها بايد داراي پروانه اشتغال باشند و حوزه مسئوليت اين افراد در ساختمان سازي مشخص شده است.

رئيس شوراي مركزي نظام كارداني با اشاره به اينكه ما دلسوز صنعت ساختمان هستيم، افزود: هيچ كس نمي‌تواند جاي كاردان‌هاي فني را در ساختمان سازي پر كند و حضور ما در كنار مهندسان ناظر ضروري است.

موذن در ادامه به اصلاحيه ماده ۴ قانون نظام مهندسي اشاره كرد و گفت: اين تغييري كه در قانون ايجاد شده و نظام كاردان‌ها را در اختيار نظام مهندسي قرار داده‌اند به هيچ عنوان درست نيست و همين امر موجب ايجاد گرفتاري در بخش ساخت و ساز مي‌شود.

وي در ادامه افزود: وزارت راه و شهرسازي بايد ميزان توجه خود را به بخش كاردان‌ها افزايش دهد درصورتي كه به اين بخش توجه نشود آثار بد آن در آينده نزديك مشخص مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر ۴۰ درصد از كاردان‌هاي فني در حال رجعت به سمت مهندسي ساختمان هستند افزود: اين امر موجب ايجاد آسيب و گرفتاري در حوزه ساخت و ساز مي‌شود.

رئيس شوراي مركزي نظام كارداني در ادامه توضيح داد: طبق قانون به ازاي هر ۴ كاردان فني بايد يك مهندس در كشور باشد در حالي كه امروزه معكوس شده و به ازاي هر ۴ مهندس يك كاردان در كشور وجود دارد.
موذن در ادامه افزود: طبق قانون بايد ميزان كاردان‌ها در كشور به ۴۵ هزار نفر برسد كه متأسفانه در حال حاضر به سمت كاهش كاردان‌ها هستيم.

موذن در ادامه افزود: نبود كاردان فني در كارگاه‌هاي ساختماني بحران بسيار بزرگي در حوزه ساختمان سازي به شمار مي‌رود.

رئيس شوراي مركزي در پايان خواهان توجه بيشتر مسئولان و وزارت اره و شهرسازي به حوزه نظام كارداني در كشور شد.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن