تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816096537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف موسسات بزرگ غیرمجاز با ورود چند بانک | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: به دنبال وعده اخیر رئیس کل بانک مرکزی برای ساماندهی کلیه موسسات مالی طی دو تا سه ماه آینده، به زودی با مشارکت چند بانک فعالیت موسسات بزرگ در بازار غیرمتشکل پولی پایان خواهد یافت.

به گزارش تراز ، ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که بیش از دو دهه است که از شکل‌گیری و فعالیت قدرتمند آنها در بازار غیرمتشکل پولی می‌گذرد، از سال‌های اخیر با تصویب قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی و همچنین اختیاراتی که برنامه ششم توسعه به بانک مرکزی تفویض کرد با شرایط متفاوتی پیش می‌رود.

این در حالی است که در دو تا سه سال اخیر تعدادی از موسسات بزرگ اعتباری از جمله ثامن‌الحجج، میزان، مجموعه هشت تعاونی از جمله فرشتگان که تحت فعالیت موسسه کاسپین قرار گرفت، ساماندهی شده و فعالیت مستقل و خارج از چارچوب آنها در بازار پول پایان یافت. با این حال این ساماندهی هم چندان بی‌حاشیه نبود و با توجه به پیشینه‌ای که در آنها وجود داشت، باعث ایجاد مسایلی شد به طوری که حتی بعد از شکل‌گیری موسسه اعتباری کاسپین و قرار گرفتن هشت تعاونی غیرمجاز در مجموعه آن اکنون تعیین تکلیف این موسسه و سپرده گذاران تعاونی‌های آن از چالش‌های بانک مرکزی محسوب می‌شود.

از سویی دیگر همچنان برخی موسسات اعتباری بزرگ با تعداد قابل توجهی سپرده‌گذار در حال فعالیت بودند که در ماه‌های اخیر ساختار آنها فرو پاشیده و در حال حاضر  ساماندهی آنها نیز به یکی از مشکلات حوزه بانکی تبدیل شده و این روزها تجمعات سپرده‌گذاران موسساتی مانند کاسپین، آرمان و حتی ثامن جو و فضای سختی را برای شبکه بانکی ایجاد کرده است.

اما به دنبال این جریان و با ورود دستگاه‌های قضایی و همچنین مجلس اخیرا سیف- رئیس کل بانک مرکزی- اعلام کرد که سعی می‌کنند حداکثر تا سه ماه آینده کلیه مشکلات مالی را برطرف کنند.

در حالی حل و فصل مشکلات و معضلات موسسات مالی به شکل جدی‌تری در حال پیگیری است که آخرین اخبار دریافتی از این حکایت دارد که ظاهرا در طرحی قرار بر این شده تا چند موسسه بزرگ و فعال در بازار پول به زودی ساماندهی شده و مسئولیت و تعهدات آنها به چند بانک محول شود. بر این اساس با اقدامات انجام شده، چند بانک مجاز و مورد تایید بانک مرکزی درآینده ای نزدیک مسئولیت امور مربوط به چند موسسه را بر عهده خواهند گرفت.

واگذاری امور موسسات به بانک‌ها اتفاق جدیدی در شبکه بانکی نیست و در دو سال گذشته موسسه غیرمجاز میزان بعد از انحلال به طور کامل به بانک صادرات واگذار شد و این بانک مسئولیت تعهدات و سپرده‌گذاران آن را بر عهده گرفت. در عین حال که در سال گذشته نیز بعد از ماجرایی که برای موسسه ثامن‌الحجج پیش آمد بانک مرکزی با انحلال این موسسه اجرای تعهدات آن را از کانال بانک پارسیان پیش برد.


منبع: ایسنا

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 26 تير 1396 - 13:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن