تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793378271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسی از خروج سرمایه از مؤسسات اعتباری سود می‌برد؟ /بانک‌های بزرگ مقصد اول سپرده‌گذاران هراسان | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این روزها شایعات درباره ورشکستگی بانک‌ها، دومینووار در حال حرکت در نظام بانکی است. بانک مرکزی در شرایطی سخت به لحاظ حاشیه‌های مؤسسات اعتباری غیرمجاز به سر می‌برد.

به گزارش تراز ،یک مقام مسوول بانکی ادغام بانک مهر اقتصاد با مؤسسات مالی و اعتباری را تکذیب کرد و خواستار برخورد مراجع قضایی با ایجادکنندگان شایعات شد. آقای جواد حاجی مزدارانی در نشست خبری خود با خبرنگاران هرگونه ادغام مؤسسات با بانک مهر اقتصاد را غیرواقعی خواند و گفت: شرایط فعلی اقتصاد کشور و نقش تاثیرگذار بانک در آن، رسالت عمده‌ای را در حمایت از اقتصاد مقاومتی به خصوص در حوزه تأمین مالی بر دوش ما قرار داده است. از مراجع قضایی خواستار برخورد با ایجادکنندگان شایعات هستیم البته بانک مهر اقتصاد به لحاظ حجم سبد سهام منابع با بانک‌های قدیمی رقابت می‌کند و در رتبه هفت و هشت بانک‌های کشور قرار می‌گیرد. متناسب با سیاست‌های اقتصادی دولت، شبکه بانک‌ها به عنوان تخصیص دهنده وجوه است و بر این اساس ما در حوزه بسیج و سپاه نقش آفرین در حوزه اقتصاد مقاومتی شدیم. البته در خصوص ادغام باید گفت که ما هیچ نشستی برای جلسات جمع‌بندی ادغام با مؤسسات اعتباری نداشتیم.
وی گفت: بانک مرکزی وظیفه رسیدگی دارد و مراتب را به معاونت نظارت بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم، البته ما هیچ‌گونه جلسه بدوی یا تکمیلی با مؤسسات اعتباری نداشتیم؛ البته مراتب اعلام اخبار ادغام را به مسوولان بالادستی اعلام کردیم. وظیفه هر بانکی است که فارغ از اینکه چه جوی بر جامعه به لحاظ روانی حاکم است، هر زمان که سپرده خود را طلب کرد به او داده شود؛ ما هم مشکلی در این زمینه نداریم چراکه مدیریت نقدینگی را در حد استاندارد انجام داده‌ایم و مشکلی از این بابت نداریم.مراجعه مردم به شعب در پی انتشار خبر کذب
وی در خصوص دلایل عدم موافقت با ادغام برخی مؤسسات گفت: فعلاً دلیلی ندارد که به‌دلیل وضعیت خوب این بانک، مشکلات برخی از مؤسسات اعتباری را به عهده بگیریم. ما در پرداخت سپرده سرمایه گذاران هیچ‌گونه مشکلی نداریم اما این هجوم یکباره سپرده‌گذاران سبب اختلال در پرداخت‌ها شده است.
از سوی دیگر، مسوولان ثامن هم ماجرای ادغام را تکذیب می‌کنند. متاسفانه مردم چند ماهی است که شاهد وضعیت نامطلوب سپرده‌گذاران کاسپین و ثامن‌الحجج هستند و این امر سپرده‌گذاران این موسسه را نگران کرده است و از پنج‌شنبه با انتشار اخبار کذب ورشکستگی موسسه، سپرده‌گذاران به شعب مؤسسات اعتباری ثامن مراجعه کرده و خواستار دریافت کل سپرده‌هایشان هستند.
روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن شماره تلفن‌های 82072181 و 82072182 و 82072186 را با پیش‌شماره تهران برای پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهام‌های مشتریان اعلام کرده است. پیگیری‌ها از تعاونی ثامن نشان می‌دهد رفتار هیجانی سپرده‌گذاران در برداشت وجوه از حساب‌های خود و سیل مراجعات مردمی سبب شده تا آنان نتوانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت پاسخگوی سپرده‌گذاران باشند و از این‌رو به مردم پیشنهاد کرده‌اند که به ازای مبالغ موجود در حساب‌های آنها، از تعاونی چک دریافت کنند.
یکی از مسوولان این موسسه می‌گوید: «قطعاً مراجعه همزمان تعداد زیادی از سپرده گذاران به شعب کار را برای این مؤسسات سخت کرده است ولی مردم که دلهره مسدود شدن حساب‌هایشان را دارند چاره را در دریافت هرچه سریع‌تر سپرده‌های خود می‌دانند که این امر کاملاً اشتباه است زیرا این کار سبب می‌شود تا افرادی که نیاز ضروری به دریافت سپرده دارند دچار مشکل شوند.»
این روزها در شرایطی شایعات درباره ورشکستگی بانک‌ها، دومینووار در حال حرکت در نظام بانکی است که بانک مرکزی می‌گوید، رفتارهای بانکی را به دقت زیر نظر دارد و پرریسک‌ها را تحت نظر گرفته است.ذخیره قانونی در بانک مرکزی و صندوق ضمانت سپرده ها عامل آسودگی خاطر سپرده گذاران
ترس مردم از سپرده‌گذاری در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری این روزها به اوج رسیده و بسیاری را مضطرب کرده است. کمتر خانواده‌ای در ایران پیدا می‌شود که جای مطمئن‌تر از نظام بانکی برای سپردن اندک سرمایه خود به منظور کسب سود، بیابد و اطمینان کند تا در این اوضاع و احوال کساد بانکی، پولش را به دست غیربانکی‌ها بسپارد.
در این میان، پرونده ناخوشایند مؤسسات اعتباری غیرمجاز اما، همه را در نظام بانکی متأثر کرده است؛ چه آنها که عملکرد شفافی دارند و مؤسسات اعتباری مجاز و شناسنامه‌دار بانک مرکزی هستند و چه آنها که بانک بوده و سال‌هاست که فعالیت می‌کنند. همه و همه این روزها در مظان اتهام هستند و مردم، با چشم ظن و اتهام به آنها نگاه می‌کنند.
بازار شایعات هم البته داغ است و هر روز، شایعه ورشکستگی یک بانک به گوش می‌رسد؛ در‌حالی‌که موضوع ورشکستگی بانک‌ها به همین سادگی‌ها هم نیست. واقعیت آن است که بانک‌ها با ذخیره قانونی‌ای که نزد بانک مرکزی دارند، تا حد زیادی خاطر سپرده‌گذاران را آسوده می‌کنند که سپرده‌ها امن است و نهاد ناظر یعنی بانک مرکزی، اوضاع را به خوبی رصد می‌کند؛ اما در کنار این، صندوق ضمانت سپرده‌ها هم به‌عنوان یک بازوی قدرتمند، در کنار بانک مرکزی قرار گرفته تا بلکه اضطراب سپرده‌گذاران در بانک‌ها و مؤسسات رسمی اعتباری را به حداقل برساند.
در این میان، بانک مرکزی اگرچه اکنون در شرایطی سخت به لحاظ حاشیه‌های مؤسسات اعتباری غیرمجاز به سر می‌برد اما پشت پرده، نظام نوین نظارت بر بانک‌ها را تدوین کرده و اعلام می‌دارد که عملکرد بانکها را با ذره‌بینی قدرتمند، در حال نظارت دارد و از این بابت، جای هیچ نگرانی برای مردم نیست؛ به خصوص اینکه سپرده‌گذاران بانک‌ها به این راحتی‌ها دل به شایعات نسپارند و همه چیز را با بانک مرکزی چک کنند.وضعیت کنونی بانک‌ها، نتیجه عملکرد چندین و چند سال گذشته
یک مقام مسوول در بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ابعاد جدیدی از نظام نوین نظارت بر بانک‌ها را تشریح می‌کند و می‌گوید: بانک‌ها به شدت تحت نظارت بانک مرکزی قرار دارند و به‌خصوص این روزها که برخی مسائل در مورد مؤسسات اعتباری غیرمجاز، گریبانگیر بانک مرکزی هم شده است، این نهاد ناظر تلاش دارد حداقل، بحران جدیدی در این حوزه بوجود نیاید. این برنامه نظارتی به‌گونه‌ای تدوین شده که بانک‌های پرریسک که اسامی آنها هم مشخص شده، زیر ذره‌بین بانک مرکزی قرار گیرند و بانک مرکزی عملکرد آنها را به لحاظ منابع و مصارف، به خوبی رصد می‌کند و حتی در مورد نرخ‌های سودی که ترازنامه‌های آنها را در شرایط بدتری قرار می‌دهد، به‌صورت کتبی به آنها اخطار داده است.
این مقام مسوول در بانک مرکزی می‌گوید: بانک مرکزی دیگر اجازه نخواهد داد که منابع نظارتی بر نظام بانکی حتی هدر رود و بنابراین، نظارت را به نحوی مؤثر طراحی کرده تا پرریسک‌ها اجازه خطا نداشته باشند؛ البته وضعیت کنونی بانک‌ها، نتیجه عملکرد چندین و چند سال گذشته است که بدون چتر نظارتی مؤثر، آنها را به بحران امروز کشانده است.
انتشار چنین خبری در شرایط فعلی که به هر حال شبکه بانکی و جامعه ماجرای اخیر موسسه کاسپین و حواشی آن را پشت سر می‌گذارند یا از سویی برخی مقامات از ورشکستگی بانک‌ها سخن می‌گویند و در سویی دیگر شایعاتی درباره برخی بانک‌های خصوصی منتشر می‌شود، ظاهراً سپرده‌گذاران را بیش از آنکه مطمئن کند، نگران کرده است.پیشنهاد تشکیل بانک کوثر و ادغام بانک مهر اقتصاد و دو موسسه کوثر و ثامن، اخباری با اهداف خاص
این در حالی است که پیگیری ماجرای ادغام این سه بانک و موسسه نظامی و اینکه آیا نهایی شده است یا خیر، از منابع مطلع، با این توضیحات همراه بود که به هر حال پیشنهاد ادغام بانک‌های نظامی از سال‌ها قبل مطرح شده و موضوع عجیبی نیست تا اینکه بتوانند با ترکیب با یکدیگر بانکی قوی‌تر و در یک مجموعه را تشکیل دهند. در جریان ادغام باید روال معمول آن طی شود به‌طوری‌که در ابتدا موضوع از طریق سهامداران که با یکدیگر به توافق رسیده‌اند با بانک مرکزی مطرح شده و در صورت تأیید پیشنهاد بانک‌ها و مؤسسات مورد نظر باید فرایند لازم را در چارچوب ضوابط طی شود. به گونه‌ای که در این مسیر در مورد ارزیابی و کارشناسی دارایی‌ها، کسری منابع و سایر جوانب با یکدیگر به توافق رسیده و گزارش نهایی را به بانک مرکزی ارائه کنند. آنگاه بانک مرکزی پیشنهاد و گزارش‌های مطرح شده را در جریان بررسی قرار داده و آن را از نظر کارشناسی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اگر در این مسیر تمامی مسائل رعایت شده و آسیبی متوجه سپرده‌گذاران و منابع آنها نباشد آنگاه گزارش نهایی در بانک مرکزی تهیه، تأیید و در نهایت به شورای پول و اعتبار ارجاع داده می‌شود. در این جریان اگر موضوع ادغام بعد از بررسی در شورای پول و اعتبار به تصویب نهایی برسد آنگاه دستور ادغام و ادامه اجرای فرایند از جمله تغییر تابلوها و یکی شدن بانک‌ها شکل می‌گیرد.
اما نکته اینجاست که در رابطه با پیشنهاد تشکیل بانک کوثر و ادغام بانک مهر اقتصاد و دو موسسه کوثر و ثامن تاکنون گزارش نهایی در بانک مرکزی تهیه و تصویب نشده است که آن را به شورای پول و اعتبار ارائه و مورد تصویب این شورا قرار گیرد. از این رو آنچه فعلاً اعلام می‌شود ظاهراً اخباری است که با اهداف خاص در جریان است.


منبع: صبح نو

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 29 خرداد 1396 - 10:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن