تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798998466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از آیین تجلیل اصحاب رسانه از گلایه‌های رسانه‌نگاران تا افتتاح دفتر انجمن خبرنگاران فیروزکوه+ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از آیین تجلیل اصحاب رسانهاز گلایه‌های رسانه‌نگاران تا افتتاح دفتر انجمن خبرنگاران فیروزکوه+ تصاویر
خبرگزاری فارس: از گلایه‌های رسانه‌نگاران تا افتتاح دفتر انجمن خبرنگاران فیروزکوه+ تصاویر
آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان فیروزکوه به همت انجمن خبرنگاران این شهرستان برگزار شد و با گلایه‌های رسانه‌نگاران از مسؤولان و افتتاح دفتر این انجمن همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار برای نخستین بار به همت انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه و با حضور خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش این شهرستان برگزار شد. در این مراسم، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، فرماندار شهرستان فیروزکوه به همراه معاونان فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه، فرمانده انتظامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و شمار دیگری از مسؤولان این شهرستان حضور داشتند. خبرنگاران و فعالان خبری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به بیان مشکلات و سختی‌های کار خود در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی جامعه پرداختند. در این مراسم علاوه بر اهدای لوح سپاس و هدایایی به خبرنگاران و فعالان عرصه خبر، به قید قرعه 10 فقره وام 5میلیون تومانی نیز با پیگیری انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه به آنها اهدا شد.

* مشکلات خبرنگاران دیده شود/ ارتقای وضع درآمدی اصحاب رسانه ضروری است رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه در این مراسم در سخنان مبسوطی به طرح مهم‌ترین مشکلات جامعه خبری این شهرستان و فلسفه راه‌اندازی این انجمن پرداخت و اظهار داشت: مشکلات خبرنگاران باید دیده و برای رفع آنها تلاش شود. سپیده سیر ادامه داد: ارتقای وضع درآمدی اصحاب رسانه به ویژه در برهه کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی و تورمی دست و پنجه نرم می‌کند، ضروری است و مسؤولان شهرستان فیروزکوه باید بهای بیشتری به جامعه خبری فعال در این شهرستان دهند. وی تصریح کرد: هم‌اکنون 34 نفر از افرادی که در خبرگزاری صدا و سیما، سایر خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مجازی و مکتوب، ویژه‌نامه‌ها و هفته‌نامه و نشریات شهرستان فیروزکوه در حال فعالیت هستند، از سوی مدیران رسانه‌ها به انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه معرفی شده‌اند که فرایند تکمیل عضویت آنها در دست انجام است. رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه ادامه داد: این انجمن با هدف رفع مشکلات اصحاب رسانه شهرستان فیروزکوه و در اقدامی ابتکاری در استان تهران تشکیل شده است و در ماه‌های آینده برنامه‌های خوبی برای امور رفاهی و خدماتی خبرنگاران خواهد داشت. سیر با اشاره به اینکه خبرنگاران امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزش و ارتقای علمی و حرفه‌ای خود نیاز دارند، از برگزاری دوره‌های آموزشی خبر در شهرستان فیروزکوه به همت انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه و با تدریس مدرسان کشوری خبر داد. وی تصریح کرد: نخستین دوره آموزش خبرنویسی مکتوب با تدریس مرتضی مزینانی‌صفابین، مدرس ارتباطات و دارنده دانشنامه دکتری در فیروزکوه برگزار شد و این دوره‌ها در سرفصل‌های تکمیلی‌تر نظیر مصاحبه، گزارش، ویراستاری، مدیریت خبر و . . . ادامه می‌یابد. رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: خبرنگاران از کم‌ترین حمایت‌ها در جامعه برخوردار هستند و حقوق حداقلی، انگیزه کاری را در این بخش تضعیف کرده است و مسؤولان باید پشتیبانی بیشتری از اصحاب رسانه داشته باشند. سیر با تقدیر از حمایت‌های فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه از فعالیت‌های  انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه، همگرایی و وحدت همه اعضا و فعالان عرصه رسانه در این شهرستان را زمینه‌ساز رشد فعالیت‌های انجمن دانست. وی گفت: برخی مدیران شهرستان فیروزکوه با فلسفه فعالیت رسانه‌ای و شیوه کار خبرنگاران آشنا نیستند و این امر مشکلاتی را در کار خبرنگاران ایجاد می‌کند و باید در این حوزه فکری شود.

* حمایت از خبرنگاران؛ اولویت مسؤولان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای تقویت حوزه‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان اظهار داشت: پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت تا انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه که امروز میزبان واقعی این مراسم است، شکل گیرد. علی‌رضا فرزان بیان کرد: خبرنگاران از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند و باید دغدغه‌ها و مشکلات آنها رسیدگی و برطرف شود. وی گفت: انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه نیز با همین رویکرد رفع مشکلات خبرنگاران و تقویت جایگاه آنها در شهرستان فیروزکوه شکل گرفت و تا امروز پیگیری‌های فراوانی در بخش‌های مختلف داشته است که در آینده نیز ادامه می‌یابد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: خبرنگاران باید با وحدت، همدلی و انسجام به تقویت انجمن خبرنگاران شهرستان بپردازند و خواسته‌ها و مطالبات خود را نیز در عین حال پیگیری کنند. فرزان با قدردانی از خدمات همه اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان فیروزکوه، رسیدگی بیشتر به آنها را امری مهم و اساسی قلمداد کرد.

*حرمت رسانه پاس داشته شود/ خبرنگاران به حفظ آرامش جامعه کمک کنند نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس نیز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: درود بر همه خبرنگاران شهرستان فیروزکوه و بر قلم‌هایی که می‌نگارد، می‌شکافد و پرورش می‌دهد. قاسم میرزایی‌نیکو افزود: رسانه و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است و برای تحقق این رکن باید با تحمل همه ناملایمات و نامهربانی‌ها، حرمت رسانه را پاس داشت. وی گفت: خبر نشانه آگاهی و اطلاعاتی است که می‌تواند ارتباط بین ملت و دولت را پیوند دهد و اگر این موضوع به‌خوبی پالایش شود، نتیجه تأثیرگذاری به همراه دارد. نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه در دین به اخلاق سفارش شده، خبرنگار باید اخلاق حسنه داشته باشند و نخستین مسؤولیت خبرنگار، احساس مسؤولیت اجتماعی است. میرزایی‌نیکو صداقت و واقع‌نگاری، عدالت و انصاف، عدم یک‌رنگ‌نگاری، سودمندی و فایده را از ارکان اخلاق خبرنگاری عنوان کرد. وی با بیان اینکه خبرنگاران باید به حفظ آرامش جامعه کمک کنند، بیان کرد: شرایطی در کشور وجود دارد که خبرنگاران باید سکان‌دار آرامش باشند تا کشور از این خمودگی کنار برود. نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با قدردانی از تلاش‌های سپیده سیر، رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه برای راه‌اندازی این انجمن اظهار داشت: اینک که انجمن خبرنگاران شهرستان به همت مدیری پرتلاش راه‌اندازی شده است، همه باید از آن حمایت کنند تا فعالیت‌هایش رشد کند. میرزایی‌نیکو راه‌اندازی انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه را اقدامی درخور برای رفع مشکلات جامعه خبری دانست و خواستار حمایت مسؤولان از این انجمن شد.

*خبرنگاران تصویب‌کننده راه مسؤولان هستند فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز در ادامه با اشاره به مطرح شدن مشکلات خبرنگاران اظهار کرد: ما همچنان دوست داریم که این روز و روزهای دیگری از سال را در خدمت خبرنگاران باشیم و سخنان شیرین آنها را با جان دل بشنویم. نورالله طاهری با بیان اینکه سخنان خبرنگاران چون از دل بر می‌آید، بر دل می‌نشیند، افزود: رسالت خبرنگاران بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و آنها رابطی بین مردم و مسؤولان و تصویب‌کننده راه تصمیمات درست برای همه مسؤولان هستند. وی گفت: کسی که وجود خبرنگار را به خوبی لمس کند، همیشه یار و مددکار آن خواهد بود؛ زیرا یک مسؤول قطعاً نمی‌تواند همه مشکلات و معضلات جامعه را یک‌جا مشاهده کند و برای او قابل لمس باشد. فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: تنها کسانی که می‌توانند اطلاعات را به‌طور دقیق و به‌صورت به‌روز به یک مسؤول برسانند، خبرنگاران هستند؛ آن هم با بضاعت کم، امکانات بسیار محدود و تلاش بسیار زیاد و گاهی همراه با خطرهایی که وجود دارد. طاهری ادامه داد: این کارها و انجام وظایف ستودنی است و هر کسی در این رابطه بخواهد اظهار نظر غیر از این داشته باشد، باید مقداری به خودش بپردازد. وی با بیان اینکه قطعاً برای رفع مشکلات، نخستین کسانی که باید حرکت کنند، خبرنگاران هستند، بیان کرد: در ابتدای ورود بنده به شهرستان فیروزکوه با پیگیری‌های لازم مسؤولان و جامعه خبری این شهرستان، انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه شکل گرفت و تا امروز نیز تلاش‌های خوبی داشته است که باید تقویت شود.

*انجمن خبرنگاران مطالبات را پیگیری کند فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: حضور نیافتن برخی خبرنگاران در انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه مقداری دل‌سردکننده بود؛ اما به هر حال انجمن خبرنگاران اکنون شکل گرفته و باید خواسته‌ها و مطالبات خبرنگاران را پیگیری کند. طاهری بیان کرد: هر مجموعه‌ای برای اینکه به خواسته‌های خود برسد، شاید به تنهایی نتواند این کار را انجام دهد؛ در تمام روستاها و شهرها تشکل‌های مردمی برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم وجود دارند و در این خصوص، اگر انجمن هم در دستور کار قرار گرفته، باید مطالبات خبرنگاران را پیگیری کند. وی افزود: در کشور ما به دلایل مختلف همه مجموعه‌ها مطالبات حق و قانونی خود را آن طور که باید به دست نمی‌آورند؛ بنده به عنوان فرماندار خواسته‌ها و مطالباتی دارم، اما آیا مطالباتم از کشور تحقق پیدا می‌کند؛ شوراها و شهرداران و ادارات، تعاونی‌ها و ... به دلایل مختلف با همه کمبودها و کاستی‌هایی که در کشور با آن مواجه هستیم، دلایل خاص خود را دارند که اگر بخواهیم وارد آن بحث شویم، داستان درازی است که چرا کشور ما در ارتباط با مطالبات، آن خواسته به‌حق تحقق پیدا نکرده است. فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در ارتباط با خبرنگاران هم مطالبات تحقق پیدا نکرده است؛ خیلی از آنها را می‌توان با هم‌دلی و هم‌گرایی، هم‌فکری و هم‌زبانی در مجموعه خبرنگاران محقق کرد. طاهری تأکید کرد: انجمن خبرنگاران باید دنبال مطالبات خبرنگاران باشد،؛ زیرا اگر دنبال مطالبات برویم و تحقق پیدا نکند یا مسؤولان پاسخ‌گو نباشند، جای گلایه وجود دارد. وی اضافه کرد: ما هیچ‌وقت نمی‌گوییم که 100 درصد مطالبات را انجام می‌دهیم و هیچ‌وقت شعار اضافه نداده‌ایم؛ آن جا که بتوانیم قول داده و انجام می‌دهیم.



*خبرنگاران فیروزکوه با بضاعت کم خوب درخشیدند/ انتقادهای سازنده و واقعی را در آغوش می‌کشیم فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: قطعاً 100 درصد مطالبات خبرنگاران تحقق پیدا نخواهد کرد، اما تا آن جایی که مقدور باشد، در خدمت خبرنگاران هستیم و این مطالبات را باید پیگیری کرد. طاهری گفت: قدردان زحمات خبرنگاران در تمام صحنه‌هایی که در این مدت در شهرستان بوده‌ام، هستیم؛ اصحاب رسانه در همه برنامه‌ها، همایش‌ها، حوادث و جریاناتی که در مجموعه شهرستان اتفاق افتاده، حضور گرمی داشتند و انتقال اخبار به‌خوبی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: خبرنگاران با همین بضاعت کم خوب درخشیدید و با این عملکرد اخبار در جایگاه اصلی قرار گرفته و از این بابت کمبودی را نمی‌بینیم و به این موضوع نیز اهمیت می‌دهیم؛ همچنین به مجموعه روابط عمومی فرمانداری بهای زیادی می‌دهیم، زیرا ارزش این کار را می‌دانیم. فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان کرد: برای خبرنگارانی که تلاش می‌کنند، ارزش ویژه قائل هستیم و دوست داریم که این وضع به گونه‌ای باشد که آنها کم‌ترین مشکلات را داشته باشند. طاهری ادامه داد: آنجایی که نخواستند یا نتوانسته‌ایم، شرمنده‌ایم؛ به دلیل اینکه همه ما به نوعی گرفتار هستیم، اما رسالت واقعی و حقیقی خبرنگار مشهود و آشکار است؛ خبرنگاران همچون ما طاقت گوشه‌هایی از انتقاد را باید پذیرا باشند. بنا نیست که تنها مسؤولان تحمل کنند، حتما باید این موضوع دوطرفه باشد و ما سعی می‌کنیم که خیلی کم و نادر مزاحمت برای خبرنگاران ایجاد کنیم. وی خاطرنشان کرد: پذیرش انتقادها باید دوطرفه باشد، اما انتقاد بسیار خوب است؛ ما انتقادهای سازنده و واقعی و حقیقی را در آغوش می‌کشیم، انتقادهایی که به درد شهرستان فیروزکوه بخورد، قطعاً همه ما با آغوش گرم آن را پذیرا هستیم.



*فیروزکوه می‌تواند نگین فیروزه‌ای کشور باشد فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در دومین بحث دردی که احساس می‌کنیم، این است که 90 سال شهر داریم، اما وقتی شهرهای 90 ساله کشور را رصد کنیم، چیزی باعث شده که این شهر اینقدر بسته و ایستا عمل کند؛ نمی‌دانیم به این موضوع چگونه باید فکر کنیم، از طرفی با تجربه‌های مختلف می‌دانیم این شهر بسیار ظرفیت‌های زیادی دارد، یعنی می‌تواند خورشید و نگین فیروزه‌ای در کشور بدرخشد. طاهری گفت: نقطه به نقطه در فیروزکوه می‌توان تولید داشته باشیم و فضا را برای تمام کارهایی که ظرفیت‌ها دارد، آماده کرد؛ ناراحت حرف‌ها و بحث‌های بسیار کوچک برای این هستم که ای کاش از این جلدی که شهرستان را کوچک می‌کند، بیرون بیایم.



*خبرنگاران در احساس امنیت جامعه نقش بسزایی دارند حسین فاضلی، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه نیز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: امنیت در جامعه نقش مؤثری دارد و اگر امنیتی در کشور نبود، شاهد این همه موفقیت نبودیم. وی ادامه داد: احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است؛ زیرا ممکن بوده در مکانی امنیت وجود داشته باشد، اما مردم آن منطقه احساس امنیت نکنند و این ضعف جامعه است. فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: خبرنگاران در احساس امنیت نقش بسزایی دارند و اصحاب قلم باید سعی کنند در این احساس بیشتر حضور یابند. فاضلی ادامه داد: مردم و مسؤولان باید در کنار هم حضور داشته باشند تا امنیت و آرامش بیشتر شود و این حضور لازمه امنیت به حساب می‌آید. وی از خبرنگاران خواست به واقعیت‌ها بپردازند و از شایعه‌‌پراکنی‌ها دوری کنند؛ سامانه 110 پلیس در طول شبانه‌روز پاسخ‌گوی مشکلات مردم است. فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه از تمام مسؤولان این شهرستان تشکر کرد و بیان داشت: خبرنگاران تعامل خود را با ناجا ادامه دهند؛ زیرا نخستین ارگانی که با آنها در تمامی مسائل ارتباط دارد، نیروی انتظامی است. به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم، دفتر انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه نیز به دست سپیده سیر، رئیس این انجمن و با حضور مسؤولان شهرستان فیروزکوه افتتاح شد و مسؤولان قول‌های مساعدی برای تقویت این دفتر دادند.











انتهای پیام/67015/ت40

95/05/21 :: 16:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن