تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798263948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسی ٢ مرد پرایدسوار را کشت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
چه کسی ٢ مرد پرایدسوار را کشت
چه کسی ٢ مرد پرایدسوار را کشت مردی که متهم است درپی یک اختلاف خانوادگی دو نفر را به قتل رسانده ‌است، پای میز محاکمه می‌رود.


به گزارش فرهنگ نیوز، خرداد سال ٩٣ مأموران پلیس اردبیل در جریان یک تیراندازی مرگ‌بار در یکی از خیابان‌های شهر قرار گرفته و به محل رفتند. پلیس در همان گزارش اولیه، اعلام کرد دو مرد میان‌سال بر اثر اصابت تیرهای متعدد به بدنشان، جان خود را از دست داده‌اند.  با شروع تحقیقات جنایی، مشخص شد گلوله‌ها از یک خودروی پراید شلیک شده است. این در حالی بود که خانواده یکی از مقتولان به مأموران گفت بین آنها و فردی به نام ایوب، درگیری خانوادگی وجود داشته ‌است. او گفت: پسر ایوب با یکی از نزدیکان ما ازدواج کرده‌ بود و آنها با هم اختلاف داشتند؛ حالا هم پرونده‌ای در دادسرا دارند. با توجه به اینکه اختلاف خیلی شدید بود، من فکر می‌کنم ایوب پدرم را به قتل رسانده ‌باشد.


در ادامه بررسی‌ها، ایوب بازداشت و از او تحقیق شد. او اتهام قتل را رد کرد و گفت: قبول دارم پسرم با همسرش که دختر خانواده یکی از مقتولان است، اختلافاتی داشته و دارد؛ اما من در این قتل‌ها نقشی نداشتم. اگر می‌خواستم کسی را بکشم، شکایتی مطرح نمی‌کردم. درحالی‌که پسرم در دادگاه پرونده دارد و علیه همسرش شکایتی را مطرح کرده‌ است.

متهم گفت: در زمان تیراندازی من در خانه بودم و هیچ نقشی در قتل نداشتم. این در حالی است که فرزند یکی از مقتولان همچنان تأکید دارد عامل قتل، ایوب بوده  و او را در محل تیراندازی دیده ‌است. با توجه به این شهادت، حکم بازداشت موقت ایوب صادر شد. در مراحل مختلف بازجویی، ایوب به ارتکاب دو فقره قتل اعتراف نکرد و همچنان تأکید کرد که زمان قتل در خانه بوده ‌است. بااین‌حال، سه شاهد دیگر که اولیای ‌دم مطرح کردند، ایوب را عامل قتل معرفی کردند. آنها به بازپرس گفتند ما در زمان قتل در محل بودیم و با اینکه ایوب را نمی‌شناسیم، باید بگوییم او همان فردی بود که به سمت دو مقتول شلیک کرد. آنها وقتی با ایوب روبه‌رو شدند، همچنان تأکید کردند ایوب را در زمان قتل دیده‌اند.


به‌این‌ترتیب، بازپرس انکارهای متهم را قبول نکرد و قرار مجرمیت علیه او صادر شد. با اینکه ایوب به این قرار اعتراض کرد؛ اما قرار تأیید و کیفرخواست نیز صادر شد. در این مرحله بود که عبدالصمد خرمشاهی، به‌عنوان وکیل مدافع ایوب، وارد پرونده شد.

خرمشاهی درباره روند رسیدگی به این پرونده گفت: قرار بود چند روز قبل به این پرونده رسیدگی شود؛ اما به دلیل حضورنداشتن شهود و چند متهم، رسیدگی امکان‌پذیر نبود و وقت تجدید شد. ضمن اینکه ما ایراداتی را به پرونده وارد کردیم. مثلا اینکه موکل من شاهدانی دارد که در زمان قتل در خانه بوده‌ است و اصلا در جایی که فرزند یکی از مقتولان گفته‌، نبوده ‌است.


او درباره اینکه چطور سه شاهد دیگر به‌جز فرزند مقتول شهادت داده‌اند که ایوب را در محل قتل‌ها دیده‌اند، گفت: آنها در اظهارات اولیه‌ای که داشته‌اند، مشخصات فردی را که مرتکب قتل‌ها شده‌ است، داده‌اند که با مشخصات ایوب کاملا متفاوت است؛ اما بعد از چند روز گفته‌اند ایوب در آنجا بوده ‌است.

بنابراین نمی‌توان به گفته‌های آنها استناد کرد. تناقض‌گویی در پرونده وجود دارد؛ ضمن اینکه موکل من هم شاهدانی دارد که زمان قتل در خانه‌اش بوده ‌است.  نکته بعدی، استناد به گفته‌های اولیای ‌دم مبنی بر وجود اختلاف قدیمی در خانواده هر دو طرف است. مسئله اینجاست که پسر ایوب با یکی از دختران خانواده مقتول ازدواج کرده؛‌ اما به دلیل اختلافاتی که با هم داشته‌اند، پرونده به دادسرا کشیده شده و در حال رسیدگی است. اگر ایوب یا خانواده‌اش قصد داشتند مرتکب قتل شوند، اصلا پرونده‌ای تشکیل نمی‌دادند و خودشان اقدام می‌کردند. بنابراین این حرف هم درست نیست.

به‌جز شهادت شهود، هیچ دلیل دیگری که نشان دهد ایوب مرتکب قتل شده ‌است، وجود ندارد و نواقصی که در پرونده وجود دارد، از نظر من تعیین‌کننده‌ است و باید حتما برطرف شود.  پس از انجام تحقیقات و رسیدگی‌های معمول پرونده ایوب با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به اتهام قتل به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.


در همین حین عبدالصمد خرمشاهی، به‌عنوان وکیل مدافع متهم‌به‌قتل، به دادگاه معرفی شد و قرار بود هفته گذشته اولین جلسه رسیدگی به پرونده این قتل‌ها برگزار شود؛ اما با توجه به نقایص موجود  جلسه به زمان دیگری موکول شد.

خرمشاهی درباره این پرونده گفت: پرونده نواقصی دارد که قبل از جلسه باید رفع شود. ایوب با توجه به شهادت شهود، به‌عنوان متهم شناخته شده‌ است و دلیل دیگری در پرونده وجود ندارد. این در حالی‌ است که این سه نفر اظهارات متناقضی عنوان می‌کنند و مشخصاتی از چهره متهم ارائه می‌دهند که با چهره موکل من متفاوت است.  ضمن اینکه به‌جز موکل من هفت متهم دیگر نیز در این پرونده هستند.  بااین‌حال، تصمیم‌گیری دراین‌باره برعهده دادگاه است و ما دلایل و اسناد خودمان را ارائه می‌دهیم تا قضات تصمیم نهایی را بگیرند.

 

منبع: شرق


96/1/23 - 07:24 - 2017-4-12 07:24:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن