تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798655858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهندس قلابي مناقصه املا ك برگزار مي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مهندس قلابي مناقصه املا ك برگزار مي‌كرد
مهندس قلابي در روزنامه‌هاي سراسري و محلي آگهي مناقصه املاك مي‌داد. اما وقتي مشتريان براي پيگيري پول‌هاي واريز شده‌شان با او تماس مي‌گرفتند با فحاشي كردن گوشي تلفن را قطع مي‌كرد.


به گزارش خبرنگار ما، سوم آبان ماه امسال بود كه پرونده‌اي با موضوع كلاهبرداري روي ميز كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. اولين شاكي كه پيمانكار ساختمان بود، در توضيح ماجرا گفت: سوم مهرماه هنگام خواندن روزنامه متوجه آگهي مناقصه ساخت 370 واحد ويلاي دوبلكس در جزيره كيش شدم. سفارش‌دهنده آگهي هم يك شركت مطرح سرمايه‌گذاري بود كه از آن شناخت كافي داشتم به خاطر همين اعتماد كردم و با شماره‌اي كه در آگهي درج شده بود، تماس گرفتم. مردي كه به تماس من جواب داد، خودش را مهندس شايان معرفي كرد و گفت كه مسئول قراردادهاي شركت است.


 او از من خواست براي شركت در مناقصه 340 هزار تومان به حسابي كه شماره‌اش را در اختيارم قرار داد، واريز كنم كه قبول كردم. چند روز بعد از واريز كردن پول با مهندس تماس گرفتم، اما گفت كه براي انجام مناقصه بايد چند هفته منتظر بمانم. در موعد مقرر وقتي تماس گرفتم، گفت كه زمان انجام مناقصه به تأخير افتاده است، آنجا بود كه به حرف‌هاي مهندس مظنون شدم. وقتي براي تحقيق بيشتر راهي شركت سفارش‌دهنده شدم، فهميدم كه اين آگهي از طرف شركت منتشر نشده و فردي هم به اسم مهندس شايان آنجا كار نمي‌كند. متوجه شدم كه در دام كلاهبردار گرفتار شده‌ام، بنابراين دوباره با شايان تماس گرفتم و ماجراي مراجعه‌ام به شركت را به او گفتم. وقتي از شايان خواستم كه پولم را به من برگرداند، شروع به فحاشي كرد و نسبت‌هاي ركيكي به من و خانوده‌ام داد. بعد هم گفت پولم را پس نمي‌دهد و دست هيچ‌كس حتي پليس هم به او نمي‌رسد. 
شاكي گفت 340 هزار تومان براي من پول زيادي نبود، اما به خاطر حرف‌هاي زننده‌اي كه به من و خانواده‌ام‌ زده بود، تصميم گرفتم از او شكايت كنم و به او نشان دهم كه نمي‌تواند از دست پليس در امان بماند. 


 تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه شكايت‌هاي مشابه بسياري عليه متهم مطرح شده است. همه شاكيان گفته بودند وقتي در آخرين تماس از شايان درخواست پول‌هايشان را كرده بودند با فحاشي‌هاي وي مواجه شده و تصميم به شكايت گرفته بودند. 
كارآگاهان با رديابي شماره حسابي كه شاكيان در اختيارشان گذاشته بودند، متوجه شدند كه صاحب حساب زني به نام بتول است. وقتي بررسي‌ها در اين باره به جريان افتاد، معلوم شد كه هيچ اطلاعاتي از بتول در سامانه بانك ثبت نشده و همه آدرس‌هاي آن هم جعلي است. 
در شاخه ديگري از بررسي‌ها مأموران پليس به‌دفتر روزنامه‌ منتشر‌كننده آگهي رفتند و متوجه شدند كه آگهي تلفني سفارش و هزينه آن هم اينترنتي پرداخت شده است. با بررسي تراكنش مالي واريز هزينه آگهي معلوم شد كه محل پرداخت پول، مغازه فروش گوشي‌هاي تلفن همراه در منطقه حصار امير ورامين است. 


داريوش و سعيد صاحبان مغازه وقتي در اين باره تحقيق شدند، گفتند كه به علت نبود شعبه بانك در محله حصار امير، اهالي منطقه كارهاي پرداخت اينترنتي‌شان را در مغازه آنها انجام مي‌دهند. آنها همچنين گفتند كه پرداخت‌كننده پول به حساب روزنامه مرد جواني به نام وحيد. م و از اهالي حصار امير است. 
با اطلاعاتي كه اين دو نفر در اختيار پليس گذاشتند، وحيد 23 ساله بازداشت شد. از مخفيگاه او كارت عابربانكي كه شاكيان به حساب وي پول واريز مي‌كردند، كشف شد. خيلي زود معلوم شد كه او دو سال قبل به اتهام كلاهبرداري در شهرستان اروميه بازداشت شده و به زندان افتاده بود. 
شاكيان هم بعد از مواجهه با متهم او را از روي صدايش شناسايي كردند. صاحبان مغازه فروش گوشي تلفن همراه  وحيد را به عنوان واريز‌كننده پول شناسايي كردند. 


كارآگاهان بعد از بررسي تراكنش مالي حساب موفق شدند تعداد بيشتري از شاكيان را شناسايي كنند. بعد از آن بود كه معلوم شد وحيد از طريق انتشار آگهي در روزنامه‌هاي محلي استان‌هاي مختلف مثل مازندران، همدان، خوزستان و شهرستان‌هاي آبادان و قشم به‌نام شركت سرمايه‌گذاري به همان شيوه از مردم كلاهبرداري كرده است. 
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: شهرونداني كه به اين شيوه در دام متهم گرفتار شده‌اند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در بزرگراه شهيد صدر ( مسير شرق به غرب) – بعد از بلوار كاوه – خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن