تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814906406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد افزایش کارایی مبارزه با قاچاق با هماهنگی سیاست‌های مربوطه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر اقتصاد عنوان کردافزایش کارایی مبارزه با قاچاق با هماهنگی سیاست‌های مربوطه
خبرگزاری فارس: افزایش کارایی مبارزه با قاچاق با هماهنگی سیاست‌های مربوطه
معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد گفت: هر چقدر سیاستگذاری‌ در حوزه مبارزه با قاچاق منسجم تر باشد، کارایی مبارزه با قاچاق بیشتر خواهد شد و نقش سازمان اموال تملیکی در این باره می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حسین قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم تودیع و معارفه نمایندگان قوه قضائیه در هیات عالی نظارت سازمان اموال تملیکی با اشاره به اهمیت مبارزه با پدیده قاچاق در کشور افزود: هر کشوری باید ساز و کار مناسبی را برای حمایت از تولیدات داخلی و مدیریت واردات کالا و خدمات در چارچوب سیاستهای کلان اقتصادی داشته باشد و برای موفقیت در این امر مهم ، نیازمند بازوهای اجرایی و ساماندهی مناسب در حوزه‌های مختلف است. وی خاطر نشان کرد: همه ارکان کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا باید تمام تلاش خود را به کار بندند، چرا که قاچاق از یکسو موجب تضییع درآمد دولت و از سوی دیگر ورود کالاهای بی کیفیت به بازارهای داخلی می‌شود و تولیدکنندگان داخلی را در بازارهای رقابتی دچار چالش می نماید.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت انسجام در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هر چقدر سیاستگذاری‌ها در این حوزه منسجم تر باشد، کارایی مبارزه با قاچاق بیشتر خواهد شد و نقش سازمان اموال تملیکی در این باره می‌تواند بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی اقدام نهادهای مالی و گمرک در حمایت از وارد کنندگان افزود: باید کارکرد حوزه بانکی، بیمه و گمرک در کشور به گونه‌ای باشد که وارد کنندگان کالا با کارایی بیشتری به خدمات مورد نیاز خود دست یابند و بروکراسی موجب تضییع حقوق آنان نشود.
قضاوی در ادامه افزود: بعضا بروکراسی و تاخیرهای زمانی در بانکها و گمرک موجب رسوب کالا در انبارهای گمرک گشته و کالاها مشمول قوانین متروکه می‌شوند و برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی معرفی می‌شوند که ضرورت دارد کارکنان این سازمان به حق الناس توجه وی‍ژه ای داشته باشند. وی تصریح کرد: در تعارض منافع سازمان با منافع صاحب کالای متروکه باید توجه داشته باشید که حقی از کسی ضایع نشود، همان گونه که در شعار سازمان به این  موضوع تصریح شده و سازمان اموال تملیکی را امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت معرفی می نماییم. 
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت شفافیت فرآیندهای سازمان اموال تملیکی افزود: باید شرایطی فراهم کرد که سیستم یکپارچه در این سازمان حاکم شود و به نحو کارا، انبارها و ترانزیت کالا مدیریت شود، معاملات سازمان هر چه بیشتر شفاف شود، به گونه ای که فرآیندهای آن به بهترین نحو و در کمترین زمان به انجام برسد. قضاوی خاطر نشان کرد: البته پیشرفت‌های ملموسی در زمینه سیستم یکپارچه در سازمان اموال تملیکی اتفاق افتاده است و هیات عالی نظارت می تواند با حساسیت و همراهی لازم، اقدامات موثری را برای بهبود شیوه ها داشته باشد.
انتهای پیام/ب

95/04/27 :: 19:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن