تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805333217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصاحبه با مدیر یوبی‌سافت در مورد بازآفرینی Assassins Creed، خطر تصاحب شرکت توسط Vivendi، بازگشت Beyond Good & Evil و ...


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:


احتمالا متوجه شده‌اید که "یوبی‌سافت" (Ubisoft) اخیرا دست به اصلاحاتی درونی زده و کارهای مثبتی در جهت به دست آوردن محبوبیت بیشتر نزد طرفداران انجام داده است. بخشی از این اصلاحات به مناسبت سالگرد 30 سالگی این سازنده و ناشر فرانسوی است و البته بخش دیگر هم مطمئننا به تلاش این شرکت برای خلاصی از غول بزرگ رسانه‌ای "ویوندی" (Vivendi) بر می‌گردد که مدتی است تصاحب یوبی‌سافت است. در سال 2015 شرکت ویوندی بخشی از سهام دو کمپان  "گیم لافت" (Gameloft) و یوبی‌سافت را خریداری کرد (هر دو این شرکت‌ها توسط برادران گیلموت –میشل و ایو- تاسیس شده اند). سپس در سال 2016 ویوندی به طور کلی شرکت سازنده بازی‌های موبایلی گیم لوفت را به تصاحب خود در آورد و از آن زمان تاکنون در تلاش برای افزایش سهام خود در یوبی‌سافت است و همین موضوع این ترس را بوجود آورده که ممکن است زمانی یوبی‌سافت کنترل کل مجموعه یوبی‌سافت را نیز به دست گیرد. در رویدادی که اخیرا در شهر پاریس برگزار شد، یوبی‌سافت اعضای مطبوعات را دعوت کرد تا بتوانند بازخوردهای خود را به دست شرکت برسانند و همچنین از پیشرفت‌های حاصل شده در ساخت بازی‌ها نیز باخبر شوند. البته هدف دیگر نیز تاکید شرکت بر حفظ استقلال خود بود. شعاری که این روزها بعنوان مهم ترین اصل استراتژی دفاعی یوبی‌سافت در برابر خطر ویوندی عمل می‌کند. در این رویداد، ما با مدیر یوبی‌سافت، "ایو گیلمو" (Yves Guillemot)، در مورد تلاش ویوندی برای تصاحب شرکت، دلیل اینکه چرا حفظ استقلال برای موفقیت آنها ضروری است و همچنین توانایی ایجاد نوآوری در صنعت بازی صحبت کردیم. در ادامه این مصاحبه را بخوانید. GameSpot: برای خیلی از افراد اقدامات ویوندی برای تصاحب یوبی‌سافت اساسا تلاش دو شرکت بزرگ بر سر در دست‌گیری کنترل قدرت است. خیلی‌ها ممکن است ندانند که نتیجه می‌تواند تاثیر شدیدی بر سرنوشت شرکتی داشته باشد که سازنده بازی‌هایی است که هر روز تجربه می‌کنند. برای این دسته افراد توضیح دهید که تصاحب یوبی‌سافت توسط ویوندی چه پیامدهایی برای شما در پی دارد و اینکه چرا باید از این بابت نگران باشند؟ خلاقیت، مهارت و ریسک‌پذیری طبیعت ارکان صنعت ما (بازی) هستند. وقتی مستقل هستید، می‌دانید تا کجا می‌توانید پیش بروید، اما زمانی که زیر مجموعه تشکیلات بزرگی باشید که درک درستی از صنعت شما ندارد، باید به تصمیم‌های آنها توجه کنید و زمان اتخاذ تصمیم‌های سریع، آنها می‌توانند باعث محدود شدن فرصت‌های شما شوند. بنابراین، به صورت اتوماتیک، شما تجربه‌های جدید خلق نمی‌کنید. گاهی اوقات زمانی که ریسک می‌کنید و نتیجه نمی‌دهد، مجبورید یک پروژه را کنسل کنید آن هم به این دلیل که احساس می‌کنید در مسیر درستی قرار ندارد. وقتی مدیر شما اجازه اینکار را صادر کند، شما بخاطر عدم موفقیت سرزنش نمی‌شوید، مدیر شما می گوید "خوب، ما این پروژه و آن پروژه درست گرفتیم و می‌توانیم از آنها در فرصت‌های دیگر استفاده کنیم." اما وقتی که زیر مجموعه تشکیلاتی هستید که ریسک را نمی‌پذیرد، نمی‌توانید اینکار را انجام دهید. و در نتیجه وقتی نتوانید ریسک کنید، پیشرفت هم حاصل نخواهد شد و نهایتا مجبور می‌شوید همان پروژه ضعیف را به مردم ارائه دهید. بله، اقدام شرکت‌ها در حالت عادی یک معضل نیست، اما در صنعت ما، که دائما در حال تغییر است اینکار در حقیقت ریسک بزرگی است.

GameSpot: یکی از تصمیم‌های هوشمندانه شما کنسل کردن Rainbow Six Patriots بود که ابتدا به نمایش در آمد و در نهایت منحل شد. اما همین تصمیم تولد Rainbow Six Siege را در پی داشت. منظور شما این است که در شرایطی که زیر مجموعه شرکت مانند ویوندی در آیید، احتمال دارد چنین اصلاح مسیرهایی ممکن نشوند؟ دقیقا. همچنین در مورد شرایط دیگر هم صدق می‌کند مانند ساخت بازی برای واقعیت مجازی در شرایطی که همه می‌گویند نباید اینکار را انجام دهید. مثل پشتیبانی از Wii وقتی کل صنعت مخالف آن هستند. گاهی لازم است با ذهن باز به چیزی نگاه کنید و نسبت به آن خوشبین باشید و این پروسه شکننده است. وقتی کسی می‌گوید نباید اینکار را انجام دهید، این باعث تغییر ذهنیت شخصی شما می‌شود. در شرایطی شما باید بجای گزینه "مطمئنم در این راه موفق می‌شویم" گزینه دیگر مثل "احساس می‌کنم اگر در اینکار ورود کنیم موفق می شویم" را انتخاب کنید، این گونه نیست که همیشه 100 درصد مطمئن باشید بنابراین بسیار مهم است که بتوانید چنین ریسک‌هایی را بپذیرید و از این طریق فرصت‌ها و جهان های‌جدیدی را تجربه کنید. GameSpot: مردم ممکن است شرکت‌هایی مانند "بتزدا" (Bethesda) را ببینند و بگویند آنها کاری که می‌خواهند را انجام می‌دهند، فرصت‌های مختلف را امتحان می‌کنند و در حالی که زیر مجموعه "زنیمکس"( ZeniMax) هستند دنیاهای خود را خلق می‌کنند. چطور است که یوبی‌سافت زیر مجموعه ویوندی نمی‌تواند چنینن آزادی عملی داشته باشد؟ درست است اما زنیمکس نسبت به بازی‌های ویدیویی آگاهی کامل دارد. وقتی با این دوستان دیدار کردم، به خوبی آنها را نمی‌شناختم اما احساس کردم که بیشتر کاری که انجام می‌دهند مرتبط با بازی‌های ویدیویی است. آنها همانند "دیزنی" (Disney) یا دیگران مجموعه بزرگی نیستند و تقریبا شرکت مستقل به حساب می‌آیند.   GameSpot: جالب است که به دیزنی اشاره کردید. اتفاقا دیزنی از جمله شرکت‌هایی است که حضور مهمی در صنعت بازی داشته اما در حال حاضر از صنعت ساخت بازی خارج شده. به همین دلیل حدس می‌زنم این شرکت نمایانگر بدترین سناریو برای یوبی‌سافت وقتی که زیر مجموعه ویوندی درآمد باشد. دقیقا. دیزنی 2.4 میلیارد هزینه کرد تا وارد صنعت بازی شود. با 1.2 میلیارد آنها استودیوهایی را خریداری کردند و 1.2 میلیارد دیگر را نیز به صورت عملیاتی از دست دادند. به این ترتیب آنها گفتند "خوب، دیگه بسه". این دقیقا به این خاطر است که تجارت تغییر می‌کند. در واقع بسیار سخت است که در زمان‌های مناسب تصمیم‌های درست اتخاذ کرد. تنها تعداد کمی متخصص قادر به انجام اینکار هستند، اما وقتی توسط چنین متخصصانی مدیریت نشوید، حتی اگر زیرک هم باشند، به شما کمکی نخواهند کرد. آنها به شما نگاه می‌کنند که چه کاری انجام می‌دهید و تا چه حد موفق هستید، اما وقتی که موفقیت حاصل نشود، شرایط سخت می‌شود. سه یا چهار سال قبل، ما منابع بسیار عظیمی را صرف ساخت بازی برای آینده کرده بودیم اما درآمد مالی ما خوب نبود. ما بر روی The Division، Watch Dogs 2 و تمام بازی‌هایی که در دو سال گذشته عرضه شدند سرمایه‌گذاری کرده بودیم. ما می‌دانستیم که صنعت بازی با ماشین‌های جدید بازخواهد گشت و بسیار اهمیت داشت که در آن زمان سرمایه گذاری کنیم. اما کل بازار می‌گفتند "شما مردید. الان free-to-play بر روی PC حرف اول را می‌زد بنابراین تجارت شما به پایان راه رسیده". ما به صنعت‌مان باور داشتیم، می‌دانستیم که  مشتریانمان چه چیزی می‌خواهند، و به نوعی تغییر کردیم تا آنها را سورپرایز کنیم. می‌دانستیم اگر کار خوبی انجام دهیم، آنها بر می‌گردند. البته این روند معمول نبود، صنعت می‌گفت راه های قدیمی را طی کنیم. در این شرایط باید به اندازه کافی آزاد می‌بودیم تا بتوانیم این ریسک‌ها را پذیرفته و آن بازی‌ها را برای طرفداران به ارمغان آوریم.

GameSpot: در ابتدای جلسه، شما اعلام کردید در صورتی که یوبی‌سافت توسط ویوندی خریداری شود، شما دیگر مدیر این شرکت نخواهید بود و این حقیقت دارد. بعنوان کسی که این شرکت را از ابتدا پایه گذاری کرده، مطمئننا صحبت در مورد این موضوع و فکر کردن به آن سخت است. خطر خریداری شدن بنیان و کل مجموعه یوبی‌سافت را تهدید می کند. طوری که ما شرکت را مدیریت می‌کنیم به کلی با نحوه مدیریت آنها تفاوت دارد. آنها بیشتر تصمیم‌گیری می‌کنند و مردم تنها می‌توانند از چیزهایی که با تصمیم‌های آنها ساخته شده استفاده کنند. اما در صنعت ما، شما به مردم اطلاعات می‌دهید و سپس به آنها کمک می‌کنید تا تصمیم بگیرند. بزرگ‌ترین نگرانی این است که مشاهده کنید چیزی که 30 سال خلق کردنش زمان برده دیگر نمی‌تواند ادامه دهد. ما می‌دانیم چه چیزی یوبی‌سافت را موفق می‌کند این ظرفیت است که مردم می‌توانند در این شرکت تصمیم بگیرند و ریسک کنند. مشاهده اینکه یک نفر وارد می‌شود و درک درستی از صنعت ندارد --حتی اگر نیت بدی هم نداشته باشد-- و می‌تواند این ظرفیت را نابود کند (تصمیم گیری و ریسک کردن) چنین اتفاقی سال ها و سال ها اتفاق می‌افتد. ما کارهایی را به خوبی انجام می‌دهیم و کارهایی را بد، اما در نهایت سعی در سرگرم کردن و ارائه بهترین تجربیه‌های ممکن داریم. چنین چیزی، ما فکر می‌کنیم، بخاطر سیستمی که خلق کرده‌ایم ممکن شده است. GameSpot: ریسک پذیری شما با عنوانی مثل ZombiU ثابت می‌شود، یک عنوان مهم که بر روی کنسول جدید نینتندو عرضه شد. شما اخیرا گفتید که NX هیجان انگیز است، مشخصا شما با نینتندو در ارتباط هستید. چه چیزی در آنها وجود دارد که باعث شده تا این حد به آنها ایمان داشته باشید؟ چیزی که ما می‌بینیم، این است که زمان عرضه سخت افزار‌های جدید آزادی عمل بیشتری در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. در نتیجه ما می‌توانیم کارهایی را انجام دهیم که در گذشته ممکن نبودند، بنابراین ما می‌دانیم اگر جزء اولین نفرها در استفاده از سخت افزار جدید باشیم، مردم هم بازی‌مان را تجربه می‌کنند و شاید از این طریق بتوانیم به آن سبک جدید روی آوریم. از آنجا که مردم ما می‌خواستند عنوانی مانند ZombiU را انجام دهند، خوشحال بودند که این تجربه با Wii U حاصل شده است. با این حال، اگر شما چیزی را تجربه کنید که جدید است، اما بی‌نقص نیست، به سرعت به چیزهایی که می‌دانید و انجام می‌دهید بر می‌گردید. بعنوان یک گیمر، اگر به سخت افزار جدید رو آورید، مرجعی در اختیار ندارید، بنابراین نگاه می‌کنید که مردم چه می‌گویند و بهترین بازی‌ها کدامند و سپس آنها را امتحان می‌کنید. اما وقتی یک ماشین اثبات شده را در اختیار داشته باشید و هر تجربه‌ای که به ذهنتان برسد در آن موجود باشد، متوجه می‌شوید که دارید تعدادی از آنها را فراموش می‌کنید تا بتوانید چیز جدید تجربه کنید، و این روند برای شما به عادت تبدیل می شود. ما می‌دانیم که وقتی یک ماشین جدید در اختیار داریم، فرصت امتحان چیزهای جدید بسیار ارزشمندتر هستند. GameSpot: تاکنون شما Just Dance را برای  NX تایید کرده‌اید. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Ubisoft همانندZombiU ، بر روی NX  هم در پی خلق ایده‌های جدید باشد؟ در حال حاضر بر روی تعدادی پروژه کار می‌کنیم؛ به زودی چیزهایی خواهید دید. GameSpot: به نظر می رسد که در حال حاضر بجای ساخت نسخه‌های فرعی از سری‌بازی‌های موجود، مشغول ساخت تعدادی بازی مستقل برای واقعیت مجازی هستید. آیا این نشان‌دهنده اعتماد شما به واقعیت مجازی است یا تلاش برای دور شدن از استراتژی قبلی؟ ترکیبی است از هر دو؛ ما احساس می‌کنیم امتحان این فرصت‌ها جذابیت بالایی دارد. ما می‌بینیم که شما می‌توانید احساس‌های جدید را تجربه کنید و تجربه کامل‌تری داشته باشید. اگر شما قادر به خلق تجربه‌های درست باشید، بعنوان یک صنعت، این می‌تواند پرواز کرده و یک سفر شگفت انگیز را برای همه ما به ارمغان آورد. به این خاطر است که ما امتحان می‌کنیم. وقتی شما آنرا به کار می‌اندازید بسیار جذاب است، بنابراین این شانس وجود دارد که مردم هم آنرا انتخاب کنند. بعد از آن، شما با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوید از قبیل قیمت و فضا که ممکن است باعث به تاخیر انداختن تغییر شوند. اما چیزی که ما می‌بینیم وجود انرژی بسیار در این دستگاه‌ها است. سونی قرار است در آن ورود کند، فیسبوک پول زیادی را برای آن کنار گذاشته بنابراین ما فکر می‌کنیم که تجارت آنها (واقعیت های مجازی) می‌تواند خلق شود. اگر اینها نتوانند اینکار را انجام دهند، تجربه همچنان وجود دارد، بنابراین ما می‌دانیم در آینده چگونه اینکار را انجام دهیم. برای اولین نسخه واقعیت مجازی، ما می‌توانیم تا مرحله اول پیشرفت کنیم، پس از آن به مرحله دوم صعود کنیم، مرحله سوم، و سپس به مرحله چهارم استفاده از ظرفیت این تکنولوژی برسیم. ما آینده بزرگی را می‌بینیم که در این دنیاها در حال شکل گرفتن هستند. بنابراین در سوال شما می‌توانم بگویم که پاسخ هر دو است: باوری عمیق و راهی جدید برای خلق تجربه‌های جدید.

GameSpot: بعد از یک مدت طولانی، امسال اولین سال بدون Assassin"s Creed است. چرا امسال زمان مناسب برای خروج سری از چرخه عرضه سالانه بود؟ چیزی که ما در ساخت Assassin"s Creed بعدی دیدیم، این بود که این فرصت را داریم تا سری را وارد مرحله دیگری کنیم. بنابراین با خود گفتیم هر چقدر که لازم باشد زمان می‌گذاریم تا تجربه‌ای شگفت‌انگیز خلق کنیم. این امکان پذیر بود چون ما بازی‌های دیگر را داشتیم. پتانسیل عظیمی در این بازی وجود دارد تا بتواند کل سری‌بازی را متحول کند، بنابراین گفتیم "بیایید مطمئن شویم که روند کاری خود را تغییر  می‌دهیم بنابراین زمان بیشتری داریم و می‌توانیم با یک تجربه بی نقص‌تر باز گردیم." GameSpot: وقتی گفتید "هر چقدر که لازم باشد زمان می‌گذاریم"، معنایش این است که زمان مشخصی برای بازگشت آن تعیین نکرده‌اید؟ خیلی‌ها بخاطر بازگشت آن در سال آینده هیجان‌زده‌اند، آیا زمانی خاصی برای بازگشت سری تعیین شده یا وقتی آماده شد بر می‌گردد؟ زمانی بر می گردد که آماده باشد و آن، وقتی است که ما احساس کنیم حرفی برای گفتن دارد. GameSpot: پس تاریخ عرضه بازی عملا 2017 نیست؟ همینطور است. زمانی است که آماده باشد. GameSpot: بازی Assassin"s Creed 2 ‌تقریبا پایه گذار الگویی بود که پس از آن یوبی‌سافت در بیشتر عناوین جهان آزاد خود استفاده کرده است. بنابراین وقتی از تحول کل سری‌بازی صحبت می‌کند معنایش بازسازی حقیقی همان فرمول است یا ادامه فرول با ایده های جدید؟ سخت است که اکنون در مورد این موضوع صحبت کنم. وقتی خودتان آنرا ببینید، به پاسخ این سوال خواهید رسید. GameSpot: میشل آنسل هم امروز اینجاست. وقتی او را دیدم اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که اینجا چکار می کند؟ به این خاطر که او هنوز کارمند یوبی است اما به نظر می‌رسد که فقط بر روی عنوان  Wild، در استودیو مستقل خود کار می‌کند. او دو کار انجام می‌دهد. او یک بازی دارد که آنرا در استودیو مستقلش می‌سازد و همچنین در یوبی‌سافت نیز بر روی یک بازی کار می‌کند. GameSpot: یک بازی معرفی نشده؟ بله. یک بازی معرفی نشده. GameSpot: شما در حال حاضر سعی در جلب نظرهای مثبت برای یوبی‌سافت دارید و مسلما بهترین راه برای نگه داشتن گیمرها سمت خودتان، صحبت کردن در مورد بازی‌هایی است که طرفداران مدت هاست مشتاق شنیدن اخبار آنها هستند، مانند Beyond Good & Evil 2  یا احتمالا یک Prince of Persia  جدید... خواسته‌ها نه تنها مهم اند، بلکه آنها هستند که می‌توانند تیم‌های ما را به چیزهایی برسانند که انقلابی خواهند شد. شما فقط Beyond Good & Evil 2 نمی‌خواهید، در حقیقت خواهان یک Beyond Good & Evil 2 فوق العاده هستید. شما از ما نمی‌خواهید که چیزی را برگردانیم که عالی نیست. این چالشی است که با آن مواجه هستیم. ما مجبوریم با چیزی باز گردیم که دیوانه کننده است و چیزی که عالی خواهد بود. GameSpot: و در آخر! چه زمان Splinter Cell جدید را خواهیم دید؟ گفتنش سخت است. هنوز نمی‌دانم (می خندد) امیدوار هستیم از مطالعه این مصاحبه لذت برده باشید. شرکت یوبی‌سافت اخیرا در خطر تصاحب توسط شرکت "ویوندی" قرار گرفته است و مصاحبه اخیر آقای "گیلمو" کاملا خطر‌های احتمالی چنین چیزی را نمایان کرده است. در پایان دیدگاه شما در مورد این مصاحبه چیست؟



5 مهر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن