تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823927311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هوش مصنوعی: امیدی برای عبور از 6 چالش بزرگ ایران در قرن 21


واضح آرشیو وب فارسی::

6 چالش بزرگ ایران در قرن 21: از آب و هوا تا هوش مصنوعی

قائم مقام فرهنگستان علوم با اشاره به 6 محور کلیدی که می‌توانند مشکلات ایران در قرن 21 را حل کنند، تأکید کرد که اگر به این موارد توجه نشود، کشور با چالش‌های جدی روبرو خواهد شد. این 6 محور عبارتند از:

آب: کمبود آب یکی از مهم‌ترین معضلات ایران است که باید با مدیریت صحیح منابع و استفاده از فناوری‌های نوین برای آن چاره‌ای اندیشید.

تغییر اقلیم: گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی پیامدهای منفی بسیاری برای ایران خواهد داشت. مقابله با این پدیده نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم است.



کوانتوم: فناوری کوانتوم انقلابی در بسیاری از حوزه‌ها ایجاد خواهد کرد و ایران باید برای استفاده از این فناوری پیشرفته آماده شود.

اقتصاد: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله چالش‌های مهم ایران در قرن 21 است. استفاده از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی می‌تواند نقش موثری در حل این مشکل داشته باشد.

مسائل اجتماعی: آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی از جمله مواردی هستند که باید برای حل آنها در قرن 21 تلاش کرد.

هوش مصنوعی: هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های نوظهور، می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات ایران در قرن 21 نقش‌آفرین باشد.

علی‌اکبر صالحی با اشاره به تجربیات سایر کشورها مانند مالزی در استفاده از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، تأکید کرد که ایران باید در این زمینه گام‌های بلندی بردارد.

او با بیان اینکه دولت الکترونیک و هوش مصنوعی می‌توانند جلوی بسیاری از مفاسد اداری را بگیرند، گفت: "کارهایی که در کشور در این حوزه انجام می‌شود، بیشتر جمع‌آوری داده است. ما باید با استفاده از هوش مصنوعی از این داده‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم."

صالحی همچنین به نقش فرهنگستان علوم در شناسایی و دسته‌بندی مشکلات ایران در قرن 21 اشاره کرد و گفت: "نتایج بررسی‌ها به رئیس‌جمهور شهید ارائه شد و ایشان آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کردند."

تشکیل کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای موضوع هوش مصنوعی و تأسیس سازمان هوش مصنوعی از جمله اقداماتی هستند که به گفته صالحی در پی تلاش‌های فرهنگستان علوم انجام شده است.

او در نهایت هوش مصنوعی را شاخه‌ای از علوم کامپیوتر دانست که هدف آن ساخت ماشین‌های هوشمندی مانند خودروهای هوشمند و ربات‌های هوشمند است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن