تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823926390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحی اورینگ لاستیکی


واضح آرشیو وب فارسی::

پروژه های مکانیکی برای عملکرد مناسب به مهر و موم هایی مانند واشر و اورینگ نیاز دارند. اورینگ های لاستیکی دو سطح را به هم متصل می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا همسطح بنشینند و از نشتی جلوگیری می‌کنند. اگرچه اورینگ ها یک راه حل آب بندی مقرون به صرفه و قابل اعتماد هستند، اما به تنهایی نمی توانند کار کنند. این مهر و موم مکانیکی هنوز برای عملکرد مناسب نیاز به طراحی شیار خوب دارد.

شیار اورینگ لاستیکی یک اندازه مناسب نیست. هنگام طراحی شیار، تعیین پارامترهای خاص برای اورینگ لاستیکی برای بهترین نتایج ضروری است.

در شایگان لاستیک ، ما بیش از یک دهه تجربه در تولید محصولات لاستیکی، از جمله اورینگ لاستیکی ، ضربه گیر لاستیکی داریم. ما تمام پارامترها را در نظر می گیریم و نمونه های اولیه ایجاد می کنیم تا مطمئن شویم محصول شما با مشخصات شما مطابقت دارد.


طراحی اورینگ لاستیکی

شیار اورینگ لاستیکی چیست؟

شیار اورینگ لاستیکی از مهر و موم پشتیبانی می کند و تغییر شکل لازم را برای عملکرد مناسب فراهم می کند. بنابراین، بدنه یکی از مهم ترین موارد در طراحی شیار اورینگ است. ابعاد و شکل صحیح شیار اورینگ لاستیکی ، فشرده سازی کامل بین مسیر و سطوح جفت را تضمین می کند.

علاوه بر این، شیار اورینگ لاستیکی دارای اشکال مثلثی، مستطیلی است . علاوه بر این، همیشه شکلی را انتخاب کنید که به راحتی و بدون لبه های تیز ماشین کاری شود. شکل شیار با لبه های تیز ممکن است باعث خرابی مهر و موم اورینگ شود.

عرض شیار اورینگ

عرض شیار اورینگ ، دهانه افقی شیار است. عرض آن باید به اورینگ اجازه دهد تا در هنگام طراحی مسیر به طور کامل در داخل شیار گسترش یابد. با این حال، عرض شیار باید اجازه گسترش قطر اورینگ را تا حداکثر 5٪ بدهد. علاوه بر این، قطر خارجی باید بیشتر از قطر داخلی باشد تا در هنگام نصب امکان کشش فراهم شود.

به حداقل رساندن کشش نصب برای جلوگیری از افزایش فشار در مواد ضروری است. این همچنین به کاهش درصد تراکم در اورینگ و سطح مقطع کمک می کند.

انواع مختلفی از طرح های شیار اورینگ وجود دارد و به کاربرد بستگی دارد. انواع شیارهای اورینگ عبارتند از:

مهر و موم صنعتی استاتیک / شعاعی

برنامه های استاتیک شامل قطعاتی هستند که حرکت نمی کنند. اورینگ های استفاده شده در این زمینه دو جزء جفت گیری را که در حرکت نیستند مهر و موم می کنند.

مهر و موم های رفت و برگشتی / دینامیک صنعتی

کاربردهای دینامیکی به آب‌بندی‌هایی نیاز دارند که مانعی بین سطوح در حرکت خطی، چرخشی یا نوسانی ایجاد کنند. کاربردهای رفت و برگشتی از آب بندی های هیدرولیک یا پنوماتیک استفاده می کنند.

کاربردهای پویا با ضربات کوتاه نیاز به شیارهای اورینگ با قطر کم دارند. کاربردهای طولانی تر با حلقه های اورینگ مقطع ضخیم عملکرد خوبی خواهند داشت. در کاربردهای دینامیکی، آب‌بندها به اندازه سیل‌های استاتیک به فشرده‌سازی نیاز ندارند.

مهر و موم فلنج

فلنچ برای کاربردهایی استفاده می شود که سطح آب بندی و محور آب بند نرمال است. این آب بند از نشتی در جهت شعاعی محور آب بند جلوگیری می کند. علاوه بر این، فلنج بین سطوح شکافی ندارد و مشکلات طراحی اکستروژن را از بین می برد.

ملاحظات طراحی شیار اورینگ استاتیک در مقابل پویا

برنامه های استاتیک و پویا متفاوت هستند. از این رو آنها به انواع مختلفی از اورینگ نیاز دارند. به عنوان مثال، برنامه های استاتیک ثابت هستند و اورینگ دو جزء را که اصلا حرکت نمی کنند، مهر و موم می کند. بنابراین، تورم با اورینگ در یک برنامه استاتیک بیشتر رخ می دهد. اورینگ های استاتیک الاستومرهایی هستند که شامل مهر و موم های محوری، خرد، دم کبوتری و شعاعی می شود. اورینگ ها و دیافراگم لاستیکی از محصولات لاستیکی پرطرفدار می باشند.

از طرف دیگر، برنامه های پویا دارای دو بخش هستند که در ارتباط با یکدیگر حرکت می کنند. در این نوع کاربرد، احتمال خرابی مواد بیشتر است. بهترین انواع آب بندی برای این فرآیند آب بندی های چرخشی ، رفت و برگشتی یا نوسانی هستند.


ساخت اورینگ لاستیکی

نکاتی برای استفاده از اورینگ لاستیکی در پروژه های شما

از کشش بیش از حد خودداری کنید

اورینگ ها حداکثر نقطه کشش خود را دارند و کشش بیش از حد آنها می تواند منجر به شکستگی یا پارگی در حین استفاده شود. همچنین، هنگام نصب اورینگ در شیار، اطمینان حاصل کنید که کشش یکنواخت است و از حداکثر کشیدگی تجاوز نمی کند.

از سایز صحیح اورینگ استفاده کنید

همه پروژه ها منحصر به فرد هستند. بنابراین، بهتر است یک اورینگ متناسب با برنامه خود تهیه کنید. اورینگ های خیلی بزرگ آب بندی کافی را ایجاد نمی کنند و اورینگ های خیلی کوچک پاره می شوند یا می شکنند.

از لبه های تیز خودداری کنید

شیارهای اورینگ گاهی گوشه یا لبه های تیز دارند. این لبه های تیز می توانند اورینگ را پاره کنند و در نتیجه نشتی ایجاد کنند. در عوض، می توانید اورینگ را قبل از قرار دادن آن در یک شیار روغن کاری کنید.

اورینگ لاستیکی را نچرخانید

چرخاندن اورینگ ها در حالی که آنها را در یک شیار قرار می دهند، تنها منجر به یک مارپیچ می شود. این مارپیچ عملکرد اورینگ را محدود می کند و در نتیجه باعث نشتی و آسیب می شود. در عوض اورینگ را داخل شیار بلغزانید. شما همچنین می توانید از روان کننده استفاده کنید تا اورینگ راحت تر سر بخورد.

کاربرد اورینگ لاستیکی

اورینگ لاستیکی در فرآیندهای مکانیکی که به ویژه شامل دمای شدید و فشار بالا هستند استفاده می شود. شیارهای اورینگ در بسیاری از کاربردها از جمله بویلرها، موتورها و کمپرسورها مفید هستند. کاربردهای واقعی اورینگ ها عبارتند از:

وسایل غواصی: دستگاه تنفس جزء ضروری وسایل غواصی است. اورینگ ، آب و هوا را برای دستگاه تنفس نگه می دارد. غواصان معمولاً قبل از غواصی آب بندی مخزن هوای خود را بررسی می کنند تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنند.

پینت بال: بازی پینت بال سرگرم کننده است و به شما این امکان را می دهد که به سمت دشمنان بی خبر خود شلیک کنید. اورینگ لاستیکی، هوا را در تفنگ پینت بال محفوظ نگه می دارند و به شما کمک می کنند تا عکس های قدرتمندی ارائه دهید.

ایمپلنت های دندانی : ایمپلنت های دندانی از دندان های شما محافظت می کنند. با این حال، ورود مایع به ایمپلنت می تواند باعث درد یا عفونت طاقت فرسا شود.حلقه های سیلیکونی درجه پزشکی برای مهر و موم کردن ایمپلنت ها و جلوگیری از خروج مایع استفاده می شود.

نتیجه

اورینگ ها معمولاً مهر و موم های بسیار خوبی برای دور نگه داشتن مایعات و محافظت از یک جزء هستند. با این حال، یک اورینگ برای حداکثر آب بندی باید در یک شیار قرار گیرد. گاهی اوقات مسیر ممکن است با اورینگ مطابقت نداشته باشد که منجر به آسیب و نشتی می شود. و به همین دلیل است که طراحی شیار اورینگ ضروری است. می توانید از نرم افزار CAD برای ایجاد اورینگ خود با استفاده از پارامترهایی مانند عرض، حجم و عمق شیار استفاده کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن