تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819088654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعقاد قرارداد صادراتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار با روسیه؛ موفقیت‌های ایران در نمایشگاه «ورلد کانتنت»


واضح آرشیو وب فارسی::

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد که تیمی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به نمایشگاه اسباب‌بازی روسیه اعزام شده و موفق به انعقاد قراردادی صادراتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار در حوزه اسباب‌بازی شده‌اند.



دکتر مسعود حسنلو، اظهار داشت که برای پیشرفت ایران، باید نگرش‌ها در حوزه‌های فرهنگی و هویتی تغییر کند. وی گفت: این تغییرات نیاز به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، صنایع خلاق و فناوری‌های نرم دارند، نه فقط ماشین‌آلات.

حسنلو افزود: ما یک پنجره جدید برای تعامل با روسیه در حوزه صنایع خلاق باز کرده‌ایم و تفاهم‌نامه‌های جدیدی با بخش‌های مختلف این کشور امضا کرده‌ایم.

حسنلو، اعزام تیم‌های تجاری از شرکت‌های خلاق به روسیه را از اقدامات مهم ستاد توسعه نرم و فرهنگی معاونت علمی دانست و اظهار کرد: تعامل این تیم‌ها در حوزه‌هایی مانند اسباب‌بازی منجر به صادرات شد. این موفقیت با حضور کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی در نمایشگاه اسباب‌بازی روسیه حاصل شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی گفت: در مرحله اول، این کنسرسیوم موفق به انعقاد قرارداد صادراتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار شد. این مبلغ شاید زیاد نباشد، اما این فقط آغاز کار است.

حسنلو با اشاره به حضور ایران در رویداد وردکانتنت (World Content Market) روسیه، خاطرنشان کرد: ۷ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در این نمایشگاه شرکت کردند که منجر به دستاوردها و قراردادهای خوبی شد، به طوری که برای برخی از شرکت‌ها آغاز همکاری تجاری با طرف روسی بود.

وی افزود: همچنین در فوروم اقتصادی سن‌پترزبورگ، حضور موثری در ارائه دستاوردهای صنایع خلاق به کشورهای بریکس و ایجاد تفاهم با بخش‌های مختلف داشتیم. این دستاوردها با همکاری رایزن فرهنگی ایران در روسیه حاصل شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی با تاکید بر ظرفیت‌های خوب کشور در حوزه خلاق، ابراز امیدواری کرد که با حمایت مناسب از این حوزه، موفقیت‌های بیشتری کسب شود.

حسنلو بیان کرد که صنایع خلاق از چند جهت برای ما اهمیت دارند. یکی از جنبه‌های مهم آن اقتصادی بودن و درآمدزایی این صنایع است. در سراسر دنیا، جذابیت صنایع خلاق در درآمدزایی آن‌هاست و ما در ایران نمونه‌های زیادی داریم که این امر را تایید می‌کند.

حسنلو، در مورد صنایع خلاق، ظرفیت آن برای ایجاد شغل و درآمدزایی را به عنوان یکی از جنبه‌های اصلی آن بیان کرد. او ادامه داد: سومین جنبه این صنایع که بسیار مهم است، ارتقای هویت و مسائل اجتماعی و فرهنگی است. مسائلی مانند حفظ محیط زیست، تقویت زبان و فرهنگ فارسی، و ارتباط با مفاهیم دینی و قرآن، همگی در بستر صنایع خلاق قرار می‌گیرند. به زبان دیگر، علیرغم اینکه این صنعت از نظر اقتصادی مهم است، می‌تواند به حل مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز کمک کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی افزود: به همین دلیل است که صنایع خلاق جزو اولویت‌های تعریف شده است و ما امیدواریم که در کشوری با زیرساخت‌های فرهنگی، اهمیت این حوزه بیشتر درک شود.

در سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، اهداف کمی برای توسعه صنایع فرهنگی و فرم پیش بینی شده که شامل موارد زیر می‌شود:
- دستیابی به رتبه اول در تولید و صادرات محصولات فرهنگی بومی در منطقه و جهان اسلام
- ایجاد حداقل ۵ نامزد معتبر جهانی در حوزه فناوری‌های فرهنگی و نرم
- کسب سهم ۲ درصد از بازار سینمای جهان
- کسب حداقل رتبه چهارم در گردشگری در منطقه و جذب بیست میلیون گردشگر
- دستیابی به سهم ۳۰ درصدی از بازار بازی‌های دیجیتال کشور
- ایجاد حداقل ۵ پلتفرم جدید و موفق فناوری نرم
- تولید ۲۷۰ عنوان کمیک استریپ با حداقل ۵ هزار نسخه
- تولید و اکران بین‌المللی حداقل ۳۰ فیلم سینمایی دینامیک
- دستیابی به سهم ۲۰ درصدی از بازار اسباب بازی کشور






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن