تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799464512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش فرمانده نيروي هوافضاي سپاه به هاشمي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سخنان اخير هاشمي‌رفسنجاني در اجلاس رؤساي آموزش‌وپرورش همچنان واكنش برمي‌انگيزد. باوجود توضيحات دفتر هاشمي‌رفسنجاني درباره محتواي آن سخنراني، انتقادها به آن از سوي برخي اصولگرايان ادامه دارد.
 

به گزارش شرق، در آخرين مورد، هم‌زمان با سفر رئيس مجمع تشخص مصلحت نظام به مشهد، آیت‌‌الله «سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی» و فرمانده نيروي هوافضاي سپاه به سخنان هاشمي واكنش نشان داده‌اند. آيت‌الله موسوي‌اصفهاني كه همانند هاشمي عضو مجلس خبرگان است، گفته: «هاشمی با اظهاراتش بهانه به دست دشمن می‌دهد».
 
به گزارش فارس او درباره اظهارات هاشمی‌رفسنجانی مبنی‌ بر کاهش قدرت نظامی و تزریق بودجه آن به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: «قرآن کریم به ما دستورالعمل داده که هرچه قدرت دارید در برابر دشمن آماده کنید و دشمن را از قوت و قدرت خود بترسانید. اگر قدرت نظامی ما کاهش یابد، امنیت ما از بین می‌رود و جوانان و ناموس کشور دیگر امنیت نخواهد داشت».
 

«موسوی‌اصفهانی» با اشاره به اينكه اکثریت قاطع مردم بصیرت دارند و می‌دانند این حرف‌ها جز ضرر، عایدی برای مردم و کشور ندارد، افزود: «برخی با چنین سخنانی بهانه به دست دشمن می‌دهند تا استکبار علیه ما مانور دهند. اگر قدرت نظامی ما کاهش یابد، امنیت کشور خدشه‌دار می‌شود، در حد توان و در حد سلاح‌های شرعی باید در برابر دشمنان توان نظامی داشته باشیم تا شاهد دفاع از مرزها، ناموس و کشور باشیم».
 
همچنين «امیرعلی حاجی‌زاده»، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، در واکنشي غيرمستقيم به رفسنجانی گفت: «وضعیت ایران را با دو کشور شکست‌خورده ژاپن و آلمان که اجازه ندارند ارتش داشته باشند مقایسه می‌کنند و می‌گویند اگر نیروی نظامی نداشتیم وضع‌مان خوب بود، من نمی‌دانم واقعا می‌فهمند و این حرف‌ها را می‌زنند یا نمی‌فهمند؛ اگر جرئت دارند چند روز بدون محافظ تردد کنند بعد بگویند کشور نیروی نظامی نمی‌خواهد». او همچنين اضافه کرد: «آل‌ سعود خبیث، دائما در حال پول‌خرج‌کردن هستند تا کشور ما ناامن شود. هر روز مجموعه‌های امنیتی کشور در حال دستگیری یک گروه هستند، در این شرایط یک مسئول می‌گوید اگر نیروهای نظامی نداشتیم، در حوزه اقتصاد وضع ما خوب بود». سردار حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به بازگشت سفیر انگلیس به ایران خاطرنشان کرد: «پای انگلیسی‌ها دوباره به کشور باز شد که در صورت عمل‌نکردن دستگاه‌های اطلاعاتی به وظایف خود، منتظر باشید از جانب انگلیسی‌ها چه توطئه‌هایی در کشور پیاده خواهد شد، آنها مطلع هستند سال آینده سال انتخابات است و مسلما برنامه‌هایی دارند. این کشور خبیث چه سودی برای ما دارد که اجازه می‌دهیم به کشور ما برگردند، اگر قرار بود با تکیه‌ بر دشمنان به نتیجه‌ای برسیم، در جنگ هشت‌ساله پیروز نمی‌شدیم، در این جنگ با کل دنیا روبه‌رو بودیم و با روحیه انقلابی توانستیم به پیروزی برسیم».
 

«محمدرضا باهنر»، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین هم چند روز قبل در واکنش به صحبت‌های آیت‌الله «هاشمی‌رفسنجانی» با اشاره به اينكه اگر کسی امروز احساس کند تهدیدی سراغ ما نمی‌آید، یا نادان است یا خائن، گفته بود: «این نوع اظهارات اگر در داخل یک سبد سیاستی نباشد، هم می‌توان از آنها برداشت منفی کرد و هم برداشت مثبت؛ باید ببینیم زمینه، مقدمه و مؤخره صحبت چه بوده است».
 

«هاشمی‌رفسنجانی» در ۲۰ مرداد سال جاری در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، یکی از علل پیشرفت کشورهای آلمان و ژاپن را محروم‌شدن از نیروی نظامی دانسته بود که باعث شد این کشورها از هزینه نیروی نظامی خلاص شوند و پول آن را صرف کارهای علمی و تولیدی کنند.
در توضيح دفتر هاشمي درباره آن سخنان آمده بود: «صد البته که معنای این بخش از سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، به‌هیچ‌‌وجه زیرسؤال‌بردن توان نظامی و به تعبیر منتقدین، دعوت از دشمنان برای حمله به کشور نیست، بلکه تأکیدی بر علمی‌بودن تولیدات نظامی و متکی‌شدن به پیشرفت تکنولوژی کشور و همچنین تأکیدی بر نقش علم و دانش برای مصونیت جامعه از آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی طمع دشمنان خارجی است. ممنوعیت وجود ارتش در آلمان و ژاپن که در کلام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آمده، نه یک ادعای شخصی از سوی ایشان و نه یک قانون برای همیشه تاریخ بود که بعضی از نویسندگان مطالب انتقادی در ماجرای اخیر، با تمسک به آن، اجتهاد سیاسی کرده‌اند که «جناب هاشمی برای جمهوری اسلامی ایران نسخه سلطه‌پذیری و تن‌دادن به قیومیت آمریکا و متحدانش را می‌پیچد!».
 




۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن