تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813082085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید برق و آب از دیوار آجری هوشمند!


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تولید برق و آب از دیوار آجری هوشمند!
محققان دانشگاه "وست آو انگلند" یک آجر هوشمند تولید کرده‌اند که با استفاده از سلول‌های سوخت میکروبی به تولید برق، آب تمیز و اکسیژن می‌پردازد.
آفتاب‌‌نیوز :  امروزه چیزهای زیادی به شکل هوشمند درآمده‌اند و اکنون محققان در بریستول در تلاش هستند تا با استفاده از این آجر هوشمند بتوانند فاضلاب را تصفیه کرده و برق و اکسیژن تولید کنند.


سلول‌های سوخت میکروبی که درون آجرها قرار داده شده و به آن‌ها قابلیت هوشمندی می‌دهند، در گذشته ثابت کرده بودند که تاثیرگذار هستند و از آن‌ها برای تولید برق از ادرار انسان، حشرات مرده و گل ساده استفاده شده بود.


به گفته محققان، "موتورهای زنده" این دیوارها می‌توانند محیط و ساکنان را در داخل و خارج ساختمان حس کرده و واکنش نشان دهند. این دیوارهای راکتور زیستی بسته به شکل برنامه‌ریزی آنها می‌توانند چیزهایی مانند آب ناسالم، دی‌اکسیدکربن، نور خورشید، جلبک، باکتری و مواد مغذی را در خود جذب کرده و در عوض منابعی مانند آب آشامیدنی، اکسیژن، برق، گرما، مواد شوینده تجزیه‌پذیر، زیست توده و فلورسنس‌زیستی تولید کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ،این آجرهای هوشمند تنها بخشی از پروژه بزرگ "معماری زنده" در انگلستان و اروپا هستند که با هدف مقابله حل مشکلات پایداری جهانی فعالیت می‌کند.




۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن