تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814777389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیب طلایی برای روده: عسل و ماست، دوقلوی سلامت


واضح آرشیو وب فارسی::

عسل و ماست، دوستی شیرین برای روده سالم

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که افزودن یک قاشق عسل به ماست می‌تواند به زنده ماندن باکتری‌های مفید روده کمک کند. این یعنی اگر شما هم عاشق ماست هستید، می‌توانید با اضافه کردن کمی عسل به آن، یک وعده غذایی سالم‌تر و مفیدتر برای روده خود داشته باشید.

محققان کشف کرده‌اند که عسل، به خصوص عسل شبدر، می‌تواند به باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست کمک کند تا در روده زنده بمانند و بهتر عمل کنند. این باکتری‌ها برای سلامت روده بسیار مهم هستند و به هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

در این تحقیق، محققان انواع مختلف عسل را با ماست مخلوط کرده و تأثیر آن‌ها را بر روی باکتری‌های مفید روده بررسی کردند. نتیجه این بود که عسل شبدر بهترین عملکرد را در حفظ زنده‌مانی این باکتری‌ها داشت.



چرا عسل به ماست کمک می‌کند؟

عسل حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به باکتری‌های مفید روده کمک کنند تا در برابر شرایط سخت روده مقاومت کنند و بهتر رشد کنند. این ترکیبات مانند یک سپر محافظتی برای باکتری‌های مفید عمل می‌کنند.

چه فوایدی دارد؟

سلامت روده: بهبود عملکرد روده و هضم غذا
تقویت سیستم ایمنی: افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها
بهبود خلق و خو: برخی مطالعات نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها می‌توانند بر خلق و خو تأثیر مثبت بگذارند.

نکته مهم:

اگرچه افزودن عسل به ماست فوایدی دارد، اما نباید فراموش کرد که عسل نیز حاوی قند است. بنابراین، مصرف آن باید با اعتدال باشد.

نتیجه‌گیری:

ترکیب عسل و ماست می‌تواند یک انتخاب سالم و خوشمزه برای افرادی باشد که به دنبال بهبود سلامت روده خود هستند. با این حال، بهتر است قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن