تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804610771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی باید افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار آذربایجان شرقی:
ظرفیت تولید برق در آذربایجان شرقی باید افزایش یابد

اسماعیل جبارزاده


شناسهٔ خبر: 3719332 - چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نیاز استان به افزایش ظرفیت تولید برق، سرمایه‌گذاری در این حوزه را ضروری دانست و از مدیران استان خواست مقدمات لازم برای تحقق این امر را فراهم کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در جلسه بررسی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید دو هزار مگاوات برق در استان، با بیان این که برق زیربنای توسعه است، افزود: با توجه به این که مصرف برق در استان تقریبا با تولید آن برابری می‌کند و در واگذاری برق به مصارف بالای صنعتی مشکل داریم لذا از دو سال قبل مصمم به افزایش ظرفیت تولید برق در استان شده‌ایم.

وی با بیان این که حداقل باید دو هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده شود، گفت: با توجه به وضعیت مالی شرکت‌های دولتی، امکان سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه فراهم نیست، لذا با پیگیری‌های انجام شده توانستیم یکی از سرمایه‌گذاران خارجی موفق، باسابقه و صاحب فناوری روز دنیا در صنعت برق را برای اجرای این پروژه جذب کنیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: با این سرمایه‌گذار توافق کرده‌ایم که دو نیروگاه در شهرهای بناب و صوفیان احداث کند که این دو نیروگاه در مدت سه سال و با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری احداث می‌شود و در مجموع نیاز برق استان را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به این که متاسفانه در یک و نیم سال گذشته علی‌رغم پیگیری‌های مکرر این سرمایه‌گذار، هنوز مجوز شروع عملیات اجرایی از سوی وزارت نیرو صادر نشده، افزود: بنده در جلسه شورای اداری استان به معاون رییس جمهور هم اعلام کردم که متاسفانه بدنه کارشناسی وزارتخانه‌ها با روند سرمایه‌گذاری در استان همراهی نمی‌کنند.

جبارزاده اظهار داشت: هماهنگی‌ با دستگاه‌های مرکزی ضروری است، اما این که منتظر باشیم تا آنها برای استان ما تصمیم بگیرند به جز اتلاف وقت ثمره دیگری ندارد، لذا مدیران و تصمیم‌گیران استان باید دست به دست هم داده و مقدمات لازم برای اجرای این پروژه را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: مدیر استانی باید این توان و اختیار را داشته باشد که در حوزه مسوولیت خود تصمیم‌گیری کند و در شان مدیران لایق استان نیست که چشم به تصمیمات مرکز دوخته باشند.

وی با تاکید بر این که نظر کارشناسی را باید مدیران استان اعلام کنند، افزود: در صورت فراهم شدن مقدمات و تایید مسایل فنی توسط مدیران استان، خواهیم توانست به پشتوانه تصمیمات استانی موافقت دستگاه‌های مرکزی را نیز اخذ کنیم.

جبارزاده خطاب به مدیران استانی با بیان این که باید دستگاه‌های مرکزی را برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری متقاعد کنید، افزود: مدیران بومی بهتر از مدیران مرکز از شرایط استان اطلاع دارند و بهتر می‌توانند در خصوص صدور مجوزهای مختلف تصمیم‌گیری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که افزایش تولید برق نیاز حیاتی توسعه استان و شمال غرب کشور است، افزود: تکلیف این پروژه باید امروز تعیین شود و از مدیران ذی‌ربط می‌خواهم که با تمام توان مدیریتی و اختیارات قانونی تصمیمات اساسی و منطبق با ضوابط را اتخاذ کنند تا پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی همچنین تاکید کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح از جمله آب، برق و گاز بدون مشکل تامین خواهد شد و مدیران استانی در این خصوص اهتمام کافی را خواهند داشت.

در این نشست که با حضور سرمایه‌گذاران شرکت یونیت ترکیه به عنوان مجری نیروگاه‌های برق بناب و صوفیان برگزار شد، مسایل مختلف این دو پروژه از قبیل بحث‌های زیست‌محیطی، کاربری زمین، تامین زیرساخت‌ها، پدافند غیرعامل، امکان‌سنجی اتصالات شبکه برق، معافیت‌های مالیاتی و صدور مجوزهای استانی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد موضوع تامین آب پایدار مورد نیاز نیروگاه صوفیان در جلسه‌ای تخصصی با مدیران صنعت آب استان بررسی شده و در خصوص محل احداث این نیروگاه نیز نظر کارشناسی دستگاه‌های مسوول طی یک هفته اعلام شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن