تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814955904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب در زیست‌شناسی دریایی با ماهی رباتیک هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی::

ماهی رباتیک ایو: کاشف ناشناخته‌های اقیانوس

محققان سوئیسی با طراحی ماهی رباتیکی به نام ایو، گامی بزرگ در جهت اکتشاف اقیانوس‌ها برداشته‌اند. این ربات هوشمند که حرکات طبیعی یک ماهی را تقلید می‌کند، قادر است به صورت کاملا غیر مزاحم در زیر آب حرکت کرده و داده‌های زیست‌محیطی ارزشمندی را جمع‌آوری کند.



جمع‌آوری DNA از اعماق دریا

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد ایو، توانایی جمع‌آوری دی‌ان‌ای موجودات دریایی از آب است. با استفاده از یک فیلتر داخلی، این ربات می‌تواند حتی کوچک‌ترین قطعات دی‌ان‌ای را که موجودات به محیط اطراف خود رها می‌کنند، جمع‌آوری کند. این امر به دانشمندان امکان می‌دهد تا بدون مشاهده مستقیم موجودات، به شناسایی گونه‌های مختلف و بررسی تنوع زیستی در مناطق مختلف اقیانوس بپردازند.

طراحی هوشمندانه برای کمترین اختلال

طراحی ایو به گونه‌ای است که این ربات بتواند به راحتی در میان ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی حرکت کند بدون اینکه باعث ترس یا فرار آن‌ها شود. حرکات نرم و بی‌صدا و همچنین پوشش سیلیکونی بدن ایو، به آن کمک می‌کند تا به عنوان عضوی از اکوسیستم شناخته شود.

کاربردهای گسترده در علوم دریایی

با استفاده از ایو، دانشمندان می‌توانند به سوالات بسیاری در مورد اقیانوس‌ها پاسخ دهند. برای مثال، می‌توانند به بررسی تغییرات اقلیمی در اقیانوس‌ها، شناسایی گونه‌های در معرض خطر و همچنین کشف گونه‌های جدید بپردازند.

آینده‌ای روشن برای اکتشافات دریایی

ایو نشان می‌دهد که فناوری‌های نوین می‌توانند نقش بسیار مهمی در اکتشاف و حفاظت از اقیانوس‌ها ایفا کنند. با توسعه بیشتر این فناوری‌ها، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه علوم دریایی باشیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن