واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: فرشته طائرپور : آثار باید مورد بررسی قرار بگیرند نه آدم ها
![آثار باید مورد بررسی قرار بگیرند نه آدم ها](http://static1.ilna.ir/thumbnail/9wGV1B0Je12o/i_qPjR7mMLhZ02nUcMUA0_8bWEW7xvQ_Kreu5zx2ciKxyUe3xZzFdo-4oROMxvMz88ZB_gYzlXHtD8GBI5KiPGk4nU88RN381sfGVtw67dPrccCMXHCvyCVkQQBIsj1El3xeVOpt9jw,/%D9%81%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87+%D8%B7%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1.jpg)
عضور شورای پروانه نمایش معتقد است که فیلم هایی ساخته شده اند که آثار خوبی نبودند اما چون سازنده اثر مورد تایید بوده نمایش داده شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا فرشته طائر پور در تازه ترین برنامه سی و پنج که از طریق سامانه فیلم نت انجام شده میگوید:وقتی چیزی را منع می کنیم جایگزینش را ما به مردم نمی دهیم بلکه ماهواره ها می دهند. وی ادامه داد : آثار باید مورد بررسی قرار بگیرند نه آدم ها. ما فیلم هایی داشتیم که آثار خوبی نبودند اما چون سازنده اشان مورد تایید بوده نمایش داده شدند. طائرپور بااشاره به وضعیت فیلم پنجاه کیلو آلبالو و مسئله ابتذال گفت : مخاطب فیلم هایی مثل «50 کیلو آلبالو» افراد بالغ جامعه هستند و کودک و نوجوان نیستند که ما نگران باشیم.بعضی کلمات در سینمای ایران باید بازتعریف بشوند. کلمه «ابتذال» جزو عبارت هایی هست که مفهوم مشترکی در جامعه ندارد وی ادامه داد :در حوزه دفاع مقدس و در حوزه فیلم های کودک هم به فیلم هایی بر بخوریم که فیلم های مبتذلی هستند.سازنده «50 کیلو آلبالو» آدم هنرمندی است و باید بررسی کنیم ببینیم چه می شود که یک فیلمش می شود «50 کیلو آلبالو» طائرپور تاکید کرد : سخت گیری در مورد « 50 کیلو آلبالو» عملا کم تر از سخت گیری در مورد «آشغال های دوست داشتنی» بود و فیلم محسن امیریوسفی که یک کمدی اجتماعی بود را به که به کل نگذاشتند نمایش داده بشود. فرشته طائرپور افزود :وقتی می گوییم فیلمی مبتذل است به همه بینندگان آن فیلم توهین کرده ایم.چیزهایی از رسانه ملی ما پخش شده و سلیقه سازی کرده اگر زیر ذره بین بگذاریم چندان با کلمه ابتذال فاصله ندارند. عضو شورای پروانه نمایش گفت : وزیرارشاد چرا باید پاسخگوی پروانه نمایش فیلم ها باشد؟ ایشان اگر شورایی را انتخاب کرده باید به رای آن شورا احترام بگذارد.باید به ضوابطی برسیم که وزیرو معاون وزیر و شورا و فیلمساز در هراس و دلهره پاسخگویی به جوسازی ها نباشند. وی ادامه داد : بخشی از جامعه کمدیی می خواهد که با آن تفریح کند و فکرش را آزاد کند. باید این حق را با رسمیت بشناسیم. در کنار این کمدی ها اما باید از طنز های واقعی هم حمایت کنیم. طائرپور تاکید کرد : در جامعه راجع به هر چه حرف می زنیم به گروهی بر می خورد. در این شرایط فیلمساز چه میدانی برای ارایه خلاقیتش دارد؟ انتهای این شرایط یک سینمای خنثی متوسط بی مخاطب است. وی ادامه داد : در جامعه وقتی با مردم صحبت می کنید عده ای می گویند آخرین باری که سینما رفتند قبل از انقلاب بوده.فرهنگ ما هنوز توان پذیرش کمدی هایی که در دنیا با آزادی کامل ساخته می شوند را ندارد . طائرپور افزود : چیدمان و انتخابی که برای دوره جدید شواری پروانه نمایش شده نشان می دهد می خواهند شورا مستقل باشد و پای تصمیماتش بایستد.ما علاوه بر سه قوه یک قوه اعلام نشده فکریه هم داریم که کسی نمی داند چه کسانی هستند و چگونه باید آنها را قانع کرد.
۱۳۹۵/۰۵/۰۱ ۲۱:۰۰:۵۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]