تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798290545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني مقابل خارجی‌ها خودی‌ها را نزند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني مقابل خارجی‌ها خودی‌ها را نزند!
واكنش‌ها به سخنان رئيس‌جمهور در اجلاس جهاني شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ كه با شركت مسئولان عالي‌رتبه دولتي، مهمانان خارجي، برخي اعضاي شوراها و شهرداران سراسر كشور برگزار شد...
واكنش‌ها به سخنان رئيس‌جمهور در اجلاس جهاني شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ كه با شركت مسئولان عالي‌رتبه دولتي، مهمانان خارجي، برخي اعضاي شوراها و شهرداران سراسر كشور برگزار شد، نشان از آن دارد كه بالاترين مقام اجرايي كشور بدون در نظر گرفتن موقعيت خود و كشور به جاي استفاده از فرصت‌هاي پيش آمده در اين اجلاس براي دستيابي به توسعه و مديريت شهري ملي و جهاني در موضع منفعلانه قرار دادن فعاليت‌هاي شهري كه دولت در به‌وجود آمدن مشكلات آن نقش‌آفرين بوده است بايد به نوعي خودزني به جاي پاسخگويي به مشكلات تعبير كرد، هر چند در بيانيه پاياني اين اجلاس بر تعامل و همكاري همه دستگاه‌ها براي توسعه شهري و استفاده از فرصت‌هاي پيش‌رو تأكيد شد اما انتشار سخنان رئيس‌جمهور كه در اين اجلاس عنوان كرده بود كه  اتكاي درآمد شهرداري‌ها به فروش تراكم مضرتر از اتكا به درآمدهاي نفتي است، واكنش برخي اعضاي شوراي شهر و برخي فعالان سياسي كشور را در پي داشت. بر اين اساس عده‌اي سخنان روحاني را به نوعي آغاز زود‌هنگام براي رقابت انتخاباتي عنوان كرده كه با هدف تخريب رقباي خود صورت گرفته است و عده‌اي ديگر جايگاه رئيس‌جمهور را اجل‌تر از اين سخنان در اجلاس جهاني تعبير كردند.
هرچند شهردار تهران در اين اجلاس در واكنش به سخنان يكسويه رئيس‌جمهور گفت: اين عادت را كنار بگذاريم كه بعد از نزديك به چهار دهه مسئوليت در سطوح مختلف، به‌عنوان يك مسئول در نقش اپوزيسيون حرف بزنيم بلكه بايد در نقش پاسخگويي حرف بزنيم و بگوييم چه كرده‌ايم، اينكه در موضع اپوزيسيون باشيم، مشكلي را حل نمي‌كند.

 عشرت شايق نماينده دور هفتم مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه سخنان رئيس‌جمهور در اجلاس شهرداران مناقشه سياسي به جاي پاسخگويي گفت: شركت‌كنندگان در اين اجلاس براي بهره‌برداري از سخنراني‌ها، ايده‌هاي ناب و نظرات ارائه شده در چنين رويداد بزرگ جهاني با هدف دستيابي به توسعه و مديريت شهري ملي و جهاني گردهم آمده بودند.
 وي افزود: يقيناً مخاطبان چنين اجلاس مهمي در انتظار ادبياتي فاخر، كارآمد، راهگشا، سازنده و كاربردي به منظور دستيابي زود‌هنگام و چشمگير به پيشرفت مديريت شهري بودند ولي سخنان ناشي از مناقشات سياسي مديران ارشد دولتي كه به طور عمده به صورت غير‌فني و غير‌مرتبط با اهداف اجلاس بيان شد، مايه ‌تعجب و تأسف مخاطبان شد و شايسته بود در اين اجلاس بين‌المللي، سخنرانان به مباحث فني و تخصصي مرتبط به امور شهري پرداخته و نظرات كاربردي خود را براي بالندگي مديريت شهري و گره‌گشايي از مشكلات و مسائل مردم بيان مي‌كردند اما گويي برخي‌ها اين اجلاس را محل مناسبي براي تسويه‌حساب‌هاي سياسي دانسته و به نوعي سخن گفتند كه گويي زمان انتخابات است و بايد رقيب را نزد ديگران منكوب كنند.
 
انتقاد با چشمان بسته بي‌انصافي است
عضو شوراي شهر تهران گفت: وضعيت مسكن و ساخت‌و‌ساز در حال ركود است و شهرداري با منابع پايدار غير ‌از ‌فروش تراكم و صدور جواز تأمين منابع كرده است. معصومه‌آباد در ارتباط با سخنان رئيس‌جمهور در اين اجلاس جهاني گفت: ما همان‌طور كه در شرايط كلي جامعه، وضعيت مسكن و ساخت‌و‌ساز در حال ركود بوده و فروش تراكم و ساخت‌و‌ساز هم كم بوده و جوازهاي صادره در حداقل بوده است. اعتبارات شهرداري به سمت درآمدهاي پايدار رفته است. وي افزود: بنابراين شهرداري از طريق منابع پايداري غير ‌از ‌فروش تراكم و صدور جواز تأمين منابع كرده است و انتقاد كردن با چشمان بسته خيلي راحت است. ما مي‌توانيم چشمان‌مان را روي همه چيز ببنديم و بعد انتقاد كنيم.
 
دولت بدهي خود را به شهرداري پرداخت كند
اقبال شاكري، عضو ديگر شورا با اشاره به اينكه 50 درصد هزينه ساخت مترو و يك‌سوم هزينه‌هاي بليت مترو را دولت بايد پرداخت كند، گفت: متأسفانه دولت تاكنون سهم شهرداري را از ارزش افزوده و جرايم رانندگي نيز پرداخت نكرده و شهرداري تهران از دولت فعلي و قبلي در اين زمينه طلب دارد. وي افزود: دولت بدهي خود را به شهرداري هفت تا هشت سال است كه پرداخت نكرده و اين مسئله سبب شده درآمد پايدار براي شهرداري ايجاد نشود و متأسفانه دولت تاكنون سهم شهرداري را از ارزش افزوده و جرايم رانندگي نيز پرداخت نكرده و شهرداري تهران از دولت فعلي و قبلي در اين زمينه طلب دارد.
 
اقدام رئيس‌جمهور يك نوع خودزني بود
ابوالفضل قناعتي، عضو شوراي شهر همچنين در واكنش به صحبت‌هاي رئيس‌جمهور در همايش شوراها و شهرداران اظهار داشت: يك مدير آن هم در جايگاه رياست جمهوري بايد در جمع افرادي كه از خارج از كشور آمده‌اند، ‌حفظ آبرو كند. وي با بيان اينكه حركت رئيس‌جمهور يك نوع خودزني بود، گفت:‌ابتدا بايد سؤال شود كه چرا براي اداره كلانشهري مثل تهران شهرداران قبلي و فعلي مترصد يك سري ساخت‌و‌سازها و كسب درآمد از اين محل هستند.
قناعتي افزود: در ساختمان‌سازي‌ها قانوني داريم كه در هر پهنه‌اي خط آسمان ساختمان‌ها تا چه اندازه بالا بيايد و اين موضوع در شوراي عالي معماري و شهرسازي به تصويب رسيده كه دولتي‌ها در آن حضور داشتند، اگر يك ساختماني بالاتر از طرح تفصيلي ساخته شده باشد، در كميسيون ماده 5 مطرح شده است. وي افزود: در اين كميسيون هشت نفر دولتي هستند و تنها يك نفر شهري است، اگر اشتباهي صورت گرفته رئيس‌جمهور بايد گوش آن هشت نفر را بپيچاند.





تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن