تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798656397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقوق بگيران زندگي در شرايط سخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حقوق بگيران زندگي در شرايط سخت
حالا كم‌كم مردم متوجه مي‌شوند كه ديگر نمي‌توانند با گزارش‌ها و آمار و ارقام زندگي كنند و حقيقت در كوچه و خيابان و بازار نهفته است.
نویسنده : محمد‌رضا‌هاديلو 
حالا كم‌كم مردم متوجه مي‌شوند كه ديگر نمي‌توانند با گزارش‌ها و آمار و ارقام زندگي كنند و حقيقت در كوچه و خيابان و بازار نهفته است. با اينكه در اواخر سال گذشته رئيس‌جمهور بارها از به صفر رسيدن نرخ تورم و رفع ركود از بازار خبر داده بود اما افزايش قيمت‌ها و موج بيكاري‌ها نشان داد آنها فقط حرف بودند و آمارهايي كه هيچ پايه و اساسي نداشتند.
سال گذشته هزينه هر خانوار شهري ماهانه حدود 3/2 ميليون و درآمدها كمتر از 3/1 ميليون بود، با اين حال حقوق بيشتر مشمولان قانون كار براي امسال يك ميليون و 300 تا يك ميليون و 500 هزار تومان تعيين شده است!
با مروري بر ميزان حقوق كارگران طي سال‌هاي اخير و افزايش تورم و گراني‌ها به خوبي مي‌توان متوجه شد كه حقوق‌بگيران با واژه‌اي به نام ناهمخواني دخل و خرج‌ها بيگانه نيستند. گويي كسري بودجه به بخشي از زندگي آنها تبديل شده است و حقوق‌بگيران فقط بايد بدانند كه هر سال با حذف كدام يك از نيازهاي‌شان، مي‌توانند به حيات خود ادامه بدهند.  ادامه كسري بودجه خانوارها در سال 94 نشان داد كه خانواده‌ها نه تنها قدرتي براي پس‌انداز نداشته‌اند، بلكه توان برنامه‌ريزي براي هزينه‌كرد را هم از دست داده‌اند.
ولي نكته مهم‌تر اين است كه به دليل افت دوباره افزايش حقوق‌ها در سال ۹۵، احتمالاً در سال جاري شكاف هزينه‌ها و درآمد خانوار نسبت به سال ۹۴ از شكاف هزينه‌ها در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ بيشتر خواهد شد.  سال گذشته برخي گروه‌هاي كارگري پيش بيني كرده بودند هر خانوار ماهانه ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان هزينه داشته باشد كه اين مسئله را به شوراي عالي كار نيز ارائه كردند. در همين رابطه و با افزايش هزينه ماهانه خانوار به ۳ ميليون و ۱۶۷ هزار تومان در سال 94 مشخص شد گزارش اين گروه‌ها متناسب با گزارش‌هاي دخل و خرج خانوار بوده است.  حال با اين اوصاف، مشخص نيست خانوارهاي كم‌درآمد كارگري كشور، با توجه به اينكه مجموع دريافتي بيشتر مشمولان قانون كار بين يك ميليون و ۳۵۰ هزار تومان تا يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود، چگونه مي‌توانند بين دخل و خرج‌ها در سال95 تناسب برقرار كنند.
در هر فشار اقتصادي، بسياري از نيازهاي خانواده‌ها اتوماتيك‌وار حذف مي‌شود. نيازهاي فرهنگي، گردش‌ها و مسافرت‌ها، كلاس‌هاي هنري و... از جمله آنها هستند. اما در حال حاضر اوضاع و احوال طوري شده كه اكثر حقوق بگيران براي رفع نيازهاي روزمره و حتي سلامت خود و خانواده‌شان نيز سردرگمند.  اگر بپذيريم يك كارگر نهايت يك حقوق يعني يك ميليون و ۵۰۰ هزار توماني گروه‌هاي كم‌درآمد مشمول قانون كار را دريافت كند و هزينه خانوارها نيز به قيمت سال ۹۴ همان ۳ ميليون و ۱۶۷ هزار تومان باشد، بازهم درآمد كارگران كمتر از ۱۵ روز را پاسخگو خواهد بود و آنان براي جبران كسري درآمد نصف ماه خود يا بايد به شغل دوم رو بياورند يا با بيش از يك نفر از هر خانوار كار كنند.  با اين اوصاف و با در نظر گرفتن وضعيت بازار كار و اشتغال كه اعتباري به آن نيست و شاغلين هم از امنيت شغلي برخوردار نيستند، مي‌توان پيش‌بيني كرد سال سختي در انتظار جامعه كارگري خواهد بود. به‌خصوص آنها كه چند فرزند محصل دارند و در خانه‌اي اجاره‌اي روزگار سپري مي‌كنند؛ روزگاري كه تمام اخبارش حكايت از افزايش قيمت‌ها دارد و سرپرست خانواده هم نمي‌داند اين ماه يارانه‌اش قطع مي‌شود يا ماه ديگر!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن