تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای خانه را به شکل موزه طراحی کرده‌ام/ چالش سبز کردن هسته‌های لیموترش برای هفت‌سین!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فضای خانه را به شکل موزه طراحی کرده‌ام/ چالش سبز کردن هسته‌های لیموترش برای هفت‌سین!
محمد نظری مجری «به خانه برمی‌گردیم» با وسایل سنتی سفره هفت سین را می‌چیند.


به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محمد نظری مجری برنامه های تلویزیونی از جمله برنامه پر مخاطب «به خانه بر می‌گردیم» از جمله مجریانیست که سالها در برنامه‌های خانواده محور مهمان خانه‌های هموطنان بوده است. گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت فرار رسیدن عید نوروز و سال نو گفتگوی عیدانه‌ای را با این مجری تلویزیونی انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:


اجرای برنامه های نوروز چه تفاوتی با برنامه‌های دیگر ایام سال دارد؟
به طور کل برنامه‌هایی که به مناسبت عید نوروز است، با تغییر آب و هوای جوی چه بخواهیم و چه نخواهیم بوی نوروزی به خود می‌گیرد. همین طور وجود المان‌های سفره هفت سین فضایی متفاوت تر ایجاد می‌نماید. مهمان هایی که در برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند نیز با دیگر مهمان در طول سال متفاوتند.


چه مواردی در این برنامه‌ها لحاظ می‌کردید؟
تلاش کردیم هر روز در برنامه‌ها با اقوام مختلف کشور و آداب و رسوم رسوم آنها درگیر می‌شدیم. اغلب این برنامه‌ها قبل از نوروز ضبط می‌شدند.


از بین سین‌های سفره  های هفت سین کدامیک به کدامیک علاقه مندید؟
سبزه و سکه. البته من درگیر گل و گیاه هستم  جالب است بگویم امسال هم چالشی راه افتاده است که هسته‌های لیموترش را می‌کارند. من هم 3-4 گلدان سبز کرده‌ام.


علاقه‌ای به چیدن سفره هفت سین دارید؟
من خود کلکسیونر آثار قدیمی هستم. فضای خانه خود را به شکل  یک موزه طراحی کرده‌ام. به همین خاطر سفره هفت سین را هم به شکل ایرانی و سنتی می‌چینم.


چه وسایلی سفره هفت سین شما را تشکیل می‌دهند؟
از تنگ ماهی،سفره ترمه، 2 عدد لاله قرمز رنگ با پایه‌های برنجی،ظرفهای لعابی آّی رنگ و... بطور کلی سعی می‌کنم تمام اجزای سفره هفت سین من ایرانی و سنتی باشد.


اهل عیدی دادن هستید؟
بله. من عیدی می‌دهم در اطراف من هم چندین کودک وجود دارد که جزو اولویت‌های عیدی دادن هستند.


بهترین عیدی که تا بحال گرفته‌اید؟
بهترین عیدی  که در خاطرم است همان 2 تومانی‌های نارنجی رنگی است که قبل از انقلاب که در سنین کمی بودم می‌گرفتم. البته 5 تومانی سبز رنگی هم بود   که عیدی بسیار خوب و اعیانی محسوب می‌شود. این عیدی‌ها مربوط به دهه 50 است.


روز اول عید در ایام کودکی چگونه برگزار می‌شد؟
ایام نوروز و روز اول عید با جمع شدن در منزل مادر بزرگ آغاز می‌شد. همه اعضای فامیل حضور داشتند ما بچه‌ها هم به دنبال این بودیم که چه کسی قرار است به ما عیدی دهد.


موفق هم می‌شدید؟
بله. البته کسانی که قرار بود به ما عیدی بدهند افراد زرنگی بودند (با خنده) زیرا این عیدی دادن منوط می شد به بازدید رفتن.یعنی باید به دیدن آنها می‌رفتیم تا عیدی بگیریم.


بهترین خاطرات ایام نوروز چه بود؟
بهترین خاطرات به زمانی که مادر بزرگم زندگی می‌کردم بر می‌گردد.جای جای آن خانه، سالهای گذشته، حوض آبی رنگی که ده روز مانده به عید مجبور بودم آن را تمیز کنم. ماهی گلی‌های وسط حوض 6 گوشه، بعد از اینها لحظه تحویل سال و گرفتن عیدی همه و همه خاطرات بسیار خوبی است که این روزها دیگر تغییر کرده‌اند.


در خانه تکانی به اهل خانه کمک می‌کنید؟
خانه تکانی جزء لاینفک روزهای قبل از عید است. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. حتی به شکلی ویژه تر این کار را می‌کنم. در خانه خودم، پدرم و یکی دیگر از اقوام باید خانه تکانی را انجام دهم.




دعای لحظه تحویل سال دکتر نظری چیست؟
هر سال در اولین روزهای عید چند خطی دعا را می‌نویسم. مضمون اصلی این دعاها یکی است، اما ممکن است شکل نوشتاری و کلمات آن عوض شود. این دعاها شامل همه آدمهای اطرافمان می‌شود. امیدوارم خدا روزی حلال نصیب همه مان کند. آرزو می‌کنم خداوند مدافع کسانی باشد که در حقشان بدی می‌شود. در مجموع متنی که می‌نویسم با همین کلیت است. خداوند تا کنون کمک کرده و امیدوارم با وجود چنین نیتی همچنان کمک کند.


سال 94 چطور بود؟
خدا را شکر سال 94 سالی توام با سلامتی بود. من به دنبال اتفاقات عجیب وغریب نیستم بسیاری از افراد مانند من هستند. من در زندگی بلند پروازی‌های عجیب ندارم. خدا را شکر که امسال به شکلی معمولی گذشت چرا که می‌توانست خیلی بدتر باشد.


صحبت پایانی و دعای شما برای سال 95؟
برای همه مخاطبان و مردم آرزوی آرامش و سلامتی دارم. علی الخصوص برای خبرنگاران که همیشه به یاد ما هستند. آرزوی دیگرم این است که اوضاع اقتصادی مردم در سال 95 به گونه‌ای سر و سامان بگیرد که در نتیجه روابطشان تصحیح شود و در نهایت خشم‌هایی که باعث از هم دور شدن می‌شود از بین برود.















۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن