تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798585247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت محكوم به مرگ بررسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرنوشت محكوم به مرگ بررسي مي‌شود
مرد محكوم به مرگ كه از 11 سال قبل به اتهام قتل همسر بي‌گناهش در حبس به سر مي‌برد، براي تعيين سرنوشتش از زندان به دادگاه فراخوانده شده بود كه به دليل بروز بيماري رواني راهي بيمارستان شد. براساس ماده 429 قانون مجازات اسلامي دادگاه براي او تعيين تكليف خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سوم خردادماه سال 83 بود كه مأموران پليس تهران از مرگ مشكوك زن جواني به نام سودابه در يكي از بيمارستان‌هاي شهر با خبر و در محل حاضر شدند. شوهر اين زن كه عماد نام داشت در شرح ماجرا گفت: ساعتي قبل وقتي از اداره به خانه برگشتم متوجه شدم كه سودابه وسط پذيرايي افتاده است. هر چه صدايش كردم، جواب نداد. فهميدم كه بيهوش شده است به خاطر همين او را به بيمارستان منتقل كردم. پزشكان بعد از معاينه گفتند كه او فوت شده است.
اما خانواده سودابه گفتند كه به مرگ دخترشان مشكوك هستند و احتمال مي‌دهند كه عماد در مرگ او دخالت داشته باشد، به خاطر همين جسد زن جوان براي مشخص شدن علت فوت او به پزشكي قانوني منتقل شد. تحقيقات در اين باره ادامه پيدا كرد تا اينكه از پزشكي قانوني خبر رسيد كه سودابه به علت فشار بر عناصر حياتي گردن فوت شده است، بنابراين عماد به عنوان مظنون بازداشت شد و مورد تحقيق قرار گرفت.
مرد جوان هر چند در اولين بازجويي‌ها گفت كه در مرگ همسرش نقش نداشته، اما در بررسي‌هاي فني به قتل وي اقرار كرد و حادثه را شرح داد. او گفت مدتي قبل بود كه در محل كارم با دختري آشنا و به او علاقه‌مند شدم. وقتي ارتباط من و ناهيد زياد شد تصميم به ازدواج گرفتيم. من ماجراي آشنايي‌ام را با ناهيد براي همسرم توضيح دادم و خواستم توافقي طلاق بگيريم. اين حرف خشم همسرم را به همراه داشت و او به حالت قهر راهي خانه پدرش شد. تماس پدرش با من باعث مشاجره شد و من را تهديد كرد. بعد با ميانجيگري‌ بزرگ‌ترها آشتي برقرار شد و همسرم به خانه برگشت. روز حادثه سر اين موضوع مشغول مشاجره بوديم كه دعوايمان بالا گرفت. از همسرم خواستم قبول كند كه به زندگي‌مان خاتمه دهيم كه دعوا بالا گرفت. گلويش را گرفتم و آن قدر فشار دادم... عماد در تحقيقات بيشتر هم ماجرا را شرح داد و صحنه جرم را هم بازسازي كرد. بازپرس بعد از كامل شدن تحقيقات اوليه او را به اتهام قتل عمد همسرش مجرم شناخت و كيفرخواست را عليه وي صادر كرد. سپس پرونده در شعبه 74 وقت دادگاه كيفري استان تهران بررسي شد. اولياي دم در جلسه دادگاه از عماد شكايت و براي او درخواست قصاص كردند. آنها گفتند كه حاضر به گذشت از داماد خطاكار نيستند. عماد وقتي در جايگاه قرار گرفت، اتهامش را پذيرفت و ماجراي روز حادثه را شرح داد. هيئت قضايي هم او را گناهكار شناخت و رأي به قصاص او داد. سپس رأي دادگاه در ديوان عالي كشور بررسي شد و مهر تأييد خورد و نام عماد در ليست محكومان به مرگ قرار گرفت.
با گذشت 11 سال از وقوع حادثه، اولياي دم حاضر به اجراي حكم قصاص نشدند تا اينكه عماد با ارسال لايحه‌اي به دادگاه از هيئت قضايي درخواست كرد تا براساس ماده 429 قانون مجازات اسلامي براي او تعيين تكليف شود. براساس اين ماده، در مواردي كه محكوم به قصاص در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذر موجه يا به علت ناتواني در پرداخت فاضل ديه يا به جهت انتظار براي بلوغ يا افاقه ولي دم يا مجني‌عليه، مرتكب را در وضعيت نامعين رها كند، با شكايت محكوم عليه از اين امر، دادگاه صادركننده حكم، مدت مناسبي را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام مي‌كند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه يا اجراي قصاص اقدام كند. در صورت اقدام نكردن او در اين مدت، دادگاه مي‌تواند پس از تعيين تعزير بر اساس كتاب پنجم«تعزيرات» و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثيقه مناسب و تأييد رئيس حوزه قضايي و رئيس كل دادگستري استان تا تعيين تكليف از سوي صاحب حق قصاص، مرتكب را آزاد كند.
قضات شعبه رسيدگي‌كننده بعد از بررسي لايحه‌اي كه متهم براي دادگاه ارسال كرده بود، با آن موافقت كردند و عماد براي جلسه رسيدگي به دادگاه فرا خوانده شد. اما چند روز قبل و در شرايطي كه جلسه دادگاه برگزار شده بود، از زندان خبر رسيد كه عماد به علت بيماري رواني در بيمارستان رازي بستري شده است. از سوي ديگر اولياي دم هم در روز برگزاري جلسه حاضر به شركت در دادگاه نشدند. هيئت قضايي بعد از ضميمه‌شدن گزارش‌ها، براي تصميم‌گيري درباره سرنوشت عماد وارد شور شد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن