محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830199445
تاریک، مرگبار، لذت بخش | نقد و بررسی بازی Darkest Dungeon
واضح آرشیو وب فارسی:گیمفا: می توان گفت نسل جدید از عناوین سخت و دشوار با بازی Demon’s Souls آغاز شد. عنوانی که در نسل هفتم و در زمانی که بسیاری از عناوین ساده شدن را در دستور کار داشتند و خط های سلامتی پر شونده بازی ها را تسخیر کرده بود، ناگهان توسط بازیساز جوانی به نام هیدتاکا میازاکی انحصارا برای پلی استیشن ۴ ساخته و منتشر شد و سبک جدیدی را از عناوین اکشن نقش آفرینی دشوار و مرگبار را به نسل هفتم و دنیای عناوین مدرن معرفی کرد. Demon’s Souls عنوانی بود پر از مجازات برای کوچکترین اشتباه ها و بازی که واقعا کسی جرات نمی کرد سراغش برود ولی هیچ کس و هیچ منتقدی شکی در این نداشت که یک عنوان باکیفیت است که مخصوص دنیای بازی بازان هاردکور و علاقمند به نقش آفرینی های کلاسیک و سخت ساخته شده است. پس از این بازی و در ادامه، سری موفق Dark Souls سبب شدند تا دیگر بازی سازان نیز متوجه شوند ساختن عناوین دشوار دلیل بر این نخواهد بود که بازی کم بفروشد و از آن استقبال نشود. در واقع تعداد بازی بازان هاردکور در دنیا کم نیست و قطعا از عناوین این چنینی که سخت و چالش برانگیز هستند استقبال خواهند کرد و حتی بسیاری از بازی بازانی که شاید با این سبک آشنایی نیز نداشته باشند ممکن است به این سمت جذب شوند که همین گونه هم شد و سری Souls با استقبالی عالی از سوی بازی بازان و منتقدان در سراسر دنیا روبرو شد و در واقع راه را برای دیگر بازی سازان در دنیا برای ساخت عناوی دشوار باز کرد و این جرات را به آن ها داد. تاریک ترین سیاهچال، عنوانی مناسب برای بازی بازان هاردکور پس از این موفقیت بود که بسیاری عناوین دشوار و چالش برانگیز خصوصا در سبک های نقش آفرینی و roguelike در سراسر دنیا ساخته شد که برخی از آن ها واقعا نیز باکیفیت و زیبا بودند و هستند. یکی از عناوینی که اخیرا منتشر شده است و دشوار بودن را در صدر موارد پیاده شده در بازی قرار داده است Darkest Dungeon نام دارد. این بازی که توسط Red Hook Studios برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ویتا و رایانه های شخصی ساخته شده است ترکیبی از سبک های نقش آفرینی و Roguelike را با المان هایی محدود مدیریتی در قالب یک عنوان دشوار و تاریک و زیبا با گیم پلی نوبتی و چالش برانگیز منتشر کرده است که موفق شده نظر مثبت بازی بازان و منتقدان را در صنعت بازی های رایانه ای جلب کند و عنوانی خوش ساخت را برای علاقمندان به بازی های هاردکور و کلاسیک به ارمغان بیاورد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عنوان Darkest Dungeon بپردازیم و نکات قوت پرتعداد و نقاط ضعف کم تعداد بازی را با یکدیگر برشماریم و ببینیم چگونه سازندگان خلاق بازی در استودیو Red Hook موفق شده اند عنوانی خوش ساخت و جذاب را در قالب یک نقش آفرینی-Roguelike نوبتی دشوار به صنعت بازی های رایانه ای معرفی کنند. نقطه قوت بازی، تنوع مبارزات و فنون و اسلحه های مختلف آن است که برای هر کلاس متفاوت است می توانم بگویم نسبت به عناوین سبک roguelike توعی از رابطه عشق و نفرت توامان در من وجود دارد که البته قسمت عشق آن شدیدا به بخش نفرت می چربد و به آن ارجحیت دارد. شاید در بسیاری بازی بازهای دیگر نیز همین حس نسبت به سبک roguelike وجود داشته باشد. المان های غافلگیر کننده ای که در این سبک بازی ها وجود دارند و معمولا توسط به وجود آمدن تصادفی مراحل خود را می نمایانند از مورد علاقه ترین بخش های این سبک برای بنده است ولی از طرفی گاها المان های شدیدا تنبیه کننده که در این سبک بازی ها وجود دارند انسان را به مرز جنون و دیوانگی می کشاند و اعصاب را خرد و خمیر می کند که گاهی هم برای بازی بازان مازوخیست مثل من لذت بخش است! بازی Darkest Dungeon هم المان ایجاد شدن تصادفی مراحل را دارد و هم permadeath. همچنین یک مکانیک استرس و Affliction در بازی وجود دارد که می تواند سریعا شخصیت شما را به دیوانگی بکشاند. Darkest Dungeon از آن دست بازی هایی است که می تواند در ابتدا کاری کند که از آن متنفر شوید ولی باید بگویم پس از مدت کوتاهی که صبر و حوصله به خرج دهید عاشق و شیفته آن خوهید شد، مانند هر بازی دشوار و هاردکور دیگری. طرف رو از وسط نصف کرده اونوقت فقط ۸ تا آسیب دیده! Darkest Dungeon مظهر یک بازی تاریک است، نه این که فکر کنید فقط به خاطر اسم بازی. شما بازی را با به ارث بردن یک عمارت گوتیک از اجداد خود آغاز خواهید کرد. عمارتی که تقریبا تمام عمر خود را در آن صرف کرده اید آن هم در ناز و نعمت، اما کنجکاوی او در مورد قدرتی که در اعماق این عمارت وجود دارد بالاخره کار دستش می دهد و وی باعث باز شدن یک پورتال شیطانی می شود که انواع و اقسام موجودات نفرین شده و دیو ها رو به خانه وی سرازیر می کند. ترس از موجودات و وقایع خوفناکی که وی مشاهده می کند او را به مرز جنون و خودکشی می کشاند و اینجاست که شما باید به مبارزه با شیاطین و هیولاهای این عمارت نفرین شده بروید و آن ها را برای همیشه از بین ببرید. کلیت فرضیه و زمینه بازی بسیار ساده به نظر می رسد اما اشتباه نکنید، اتفاقات و وقایع بسیار زیادی در زیر این پوشش ساده در جریان هستند و کار را بسیار پیچیده تر می کنند. شما به همراه ۳ ماجراجوی دیگر تیمی ۴ نفره را تشکیل می دهید که به داخل بخش ها و قسمت های مختلف این عمارت سفر می کنید تا هیولاهای سکنی گزیده در آن را نابود کنید.هر کدام از این بخش ها به صورت تصادفی به وجود می آیند و مخلوطی از گنج، تله و دشمنان مختلف هستند. ماموریت هایی که شما قبل از سفر به هر یک از این مناطق قبول می کنید شامل موارد پایه ای و ساده مثل “کشف کردن ۹۰% از یک منطقه” یا “کشتن تمامی دشمنان یک بخش” هستند و البته مواردی بسیار سخت تر و چالش برانگیز تر مثل “به پایان رساندن بازی بدون این که هیچ یک از اعضای تیم مبارزانتان حتی یک بار بمیرند” نیز برای کسانی که به دنبال چالش های مرگبار هستند، وجود دارد. جابجایی و حرکت در بازی به راحتی و با کلیک ماوس امکان پذیر است. البته با استفاده از دکمه های صفحه کلید نیز می توانید یارانتان را حرکت دهید. حرکت در بازی و محیط آن کاملا حالت ۲ بعدی دارد که حال و هوای جذابی را به بازی داده است و برای چنین عنوانی کاملا مناسب به نطر می رسد. مبارزات بازی نیز از سیستمی کاملا نوبتی (Turn-Based) استفاده می کنند. فضای بازی تاریک و خوفناک است و اتمسفر غریبی دارد. تمامی محیط گوتیک و فانتزی و زیبای بازی کاملا با دست طراحی شده اند و استایل هنری بی نظیری دارند که واقعا باید از کلمه شگفت انگیز در مورد ان استفاده کرد. هیچ گونه طراحی و گرافیکی مناسب تر از سبک هنری کنونی بازی برای آن وجود ندارد و شاهد بهترین استایل طراحی هنری برای این عنوان و حال و هوای آن هستیم که در این زمینه باید از سازندگان و طراحان بازی تقدیر کرد. همه چیز از مدل های شیطانی طراحی شخصیت ها گرفته تا راهروهای تاریک و لجن گرفته بازی، طوری طراحی شده اند که باید گفت کاملا در انحصار Darkest Dungeon هستند و بازی طراحی و اتمسفر خاص و انحصاری خود را دارد که در هیچ عنوان دیگری وجود ندارد و این موضوع در زمانه و دوره تقلیدهای وقیحانه بازی های مختلف از یکدیگر، بسیار ارزشمند است. بازی همچنین از یک داستان سرایی فوق العاده نیز بهره مند است که توسط Wayne June به بهترین شکل ممکن انجام می شود و به تمام ماجراجویی های شما حسی شوم و نحس اضافه می کند در حالی که به ندرت نیز بخش هایی از خط داستانی تاریک خود را برای شما آشکار می کند. اتمسفر تاریک و افسرده کننده در تمام جنبه های بازی نمایان است در حالی که به طور هنرمندانه ای خسته کننده و بیش از حد نمی شود که این مورد نیز از نکات بسیار عالی و مثبت Darkest Dungeon است. مامور مخصوص حاکم بزرگ… من! Darkest Dungeon از لحاظ درجه سختی واقعا کشنده و سخت عمل می کند. در بازی همواره مواردی وجود دارند که به شما حقه بزنند و اگر مراقب نباشید این پتانسیل را دارند که تمام زندگی شما را نابود کنند (البته در بازی!). حتما مطمئن شوید که قبل از ورود به هر منطقه تعداد زیادی شمع بخرید زیرا هر چه که تاریک تر می شود دشمنان سرسخت تر و قدرتمندتر می شوند. البته این نکته وسوسه کننده را هم در نظر بگیرید که پاداش غلبه بر دشمنان سرسخت تر طعا بیشتر و بهتر است، پس تصمیم با خودتان است که چقدر خود را حرفه ای بدانید که با دشمنان سرسخت در تاریکی مبارزه کنید و پاداش بهتر بگیرید و یا در روشنایی و با دشمنان ضعیف تر بجنگید و پاداش کمتر بگیرید. همچنین دقت کنید که با خود غذلی فراوانی را همراه داشته باشید تا هم برای درمان و پر کردن خط سلامتی خود و یارانتان از آن استفاده کنید و هم برای زمان های محدودی که آن ها گرسنه می شوند. اینجا هم نکته ای وجود دارد که کار را پیچیده می کند. هر چه بیشتر با خود چیزی حمل کنید کمتر می توانید آیتم های Loot را جمع اوری کنید پس اینجا هم باید تصمیم بگیرید غذا و امکانات بیشتر با خود بیاورید یا این که سبک تر به مبارزه بروید و بیشتر Loot کنید. سیستم پاداش و جزا در بازی بسیار شرور و ظالمانه است و شما باید به طور مداوم ارزیابی کنید که آیا فقط به بقا رضایت دهید و یا ریسک کنید و برای دستیابی به اهداف بالاتر و موفقیت شلیک کنید. هر کلاس قابلیت ها و توانایی هایی کاملا منحصر به فرد دارد تعیین کننده ترین ویژگی که در مورد بازی Darkest Dungeon وجود دارد قطعا سیستم Affliction (رنج) است که باعث می شود اعضای حاضر در تیم یاران شما از مواردی مثل آسیب خوردن، تمام شدن منابع غذایی، بودن در تاریکی برای مدت طولانی و مواردی از این قبیل، همگی دچار استرس شوند. اگر درجه این استرس زیاد بالا رود آن ها شروع به دیوانه شدن و انجام کارهای جنون آمیزی مثل حمله کردن به یاران خودی، دولا شدن و قایم شدن از ترس دشمنان و حتی بالاتر بردن استرس دیگر یاران تیم با سرزنش کردن آنان به طور مداوم، می کنند. وقتی یاران شما این گونه به جنون می رسند، برای رفع این دیوانگی و از بین بردن Affliction آن ها باید در خارج از میدان نبرد اقدام کنید که این باعث می شود مقابله و از بین بردن هر بار Affliction که یارانتان به آن دچار می شوند، بسیار دشوار شود حتی اگر گاهی این حملات عصبی باعث ایجاد افزایش ها و یا Boostهایی مفید در برخی Statهای یارانتان شود. استراتژی یک المان بسیار مهم در Darkest Dungeon است و برای حرفه ای شدن در بازی نیز حیاتی است، زیرا همه چیز در این بازی می تواند در چشم به هم زدنی از این رو به آن رو شود و تمام زحماتتان را نابود کند. انتخاب درست برای تشکیل ترکیب تیم یارانتان و همچنین ترتیب قرارگیری ان ها در میدان نبرد بسیار مهم است به گونه ای که مثلا باید قوی ترین عضو تیم را در خط مقدم و شفادهنده ها را در انتهای لاین آپ مبارزانتان قرار دهید. همچنین حتما مطمئن شوید که شخصیت موردنظرتان در موقعیت درستی برای ضربه زدن به برخی دشمنان خاص قرار داشته باشد. طراحی گرافیکی بازی در یک کلام… فوق العاده! آیتم های شفادهنده مقدار بسیار ناچزیز از خط سلامتی شما را پر می کنند، پس همواره باید حواستان باشد که کمترین مقدار سلامتی ممکن را در یک زنجیره از چندین مبارزه مختلف در یک منطقه از دست دهید تا مبادا شخصیت و مبارزی از ترکیب تیم شما جان خود را از دست دهد.شما نمی توانید یک ماموریت را بدون این که تمام آیتم هایی که تا آن لحظه در آن ماموریت کسب کرده اید را به عنوان جریمه از دست بدهید، در حقیقت یک سناریوی همه یا هیچ همواره در بازی وجود دارد. یا باید تا آخر ماموریت بروید و همه آیتم ها را کسب کنید و یا اگر در نیمه راه از ماموریت خارج شوید تمام جوایز را جریمه خواهید داد. این مورد سختی بازی را چند برابر کرده است و لحظات بسیار پرتنش و نفس گیری را در بازی خلق می کنید. به این دلیل که اغلب مبارزات بازی خصوصا در اواخر ماموریت ها در شرایطی ناگهان به سراغ شما می آیند که چند مبارز شما در مرز مرگ قرار دارند و در حقیقت فاصله آن ها با مرگ فقط یک مبارزه است. تازه کمی جلوتر می روید و مشاهده می کنید یکی از باس های بی تهایت سخت و مرگبار بازی در آن سمت منتظرتان ایستاده است و با وضعیتی که مبارزانتان دارند در زمانی کوتاه کل تیم قلع و قمع می شوند و تمام پیشرفتتان به باد می رود و این گونه است که خونتان از دست سازندگان به جوش می آید و یاد مرد شریفی به نام استاد میازاکی می افتید! با سلام!… Darkest Dungeon به طور مداوم بازی را ذخیره خودکار می کند و به شما فرصت نمی دهد تا بدشانسی ها و اتفاقات شومی که ممکن است برایتان بیافتد (و حتما هم می افتد!) را دور بزنید و از آن ها فرار کنید چن همه چیز سریعا ذخیره می شود. اینجاست که دوباره شخص شخیص هیدتاکا میازاکی و سری سولز را یاد خواهید کرد. همان گونه که قبلا اشاره کردیم وقتی خط سلامتی یک شخصیت به صفر می رسد آن شخصیت دیگر از دست می رود و به قبرستان منتقل می شود. با توجه به این که مرگ در این بازی یکی از رایج ترین اتفاقات ممکن است پس حتما باید دریاچه ای نامحدود از شخصیت های چایگزین برای کسانی که فوت شده اند وجود داشته باشد و Darkest Dungeon همیشه کلی مبارز جایگزین دارد که به جای مبارزان مرحوم شمابه تیمتان اضافه شود. شخصیت های جدیدی که در دسترس شما قرار می گیرند از بین چندین کلاس مختلف انتخاب شده اند که هر یک توانایی ها، قدرت ها، اسلحه و زره محصر به فردی دارند که قابل ارتقا نیز هستند. اگر یک شخصیت را برای مدتی طولانی در بازی حفظ کنید و زنده نگاه دارید می توانید وی را در زمینه های مختلف به بالاترین شکل ارتقا دهید تا تبدیل به نیرویی بسیار قدرتمند برای تیم مبارزانتان شود. اما این مسئله نکته ای منفی نیز دارد و آن هم بیشتر شدن عذاب و سخت تر شدن هضم موضوع است وقتی که این شخصیت قدرتمند که کلی برایش زحمت کشیده اید در مراحل بسیار بسیار سخت و مرگبار بازی بمیرد (که مطمئن باشید حتما می میرد). بازی نیاز به استراتژی و مدیریت دارد. خوشبختانه بازی تاخیرهایی کوتاه را بین مراحل مجازات کننده خود از طریق Hamlet که در واقع hub اصلی بازی است ایجاد می کند. در Hamlet می توانید کارهایی از قبیل به دست آوردن مبارزان بیشتر، ارتقا دادن سلاح ها و زره ها و حتی پرداختن به مواردی مثل استرس و Affliction یارانتان را انجام دهید. فرستادن یک مبارز به مرخصی برای رفع شدن استرس و Affliction وی چیزی حدود یک هفته از زمان بازی را لازم دارد که در زمان واقعی برابر با انجام یک ماموریت در بازی است. پس بایستی همیشه چند تیم آماده و تجهیز شده داشته باشید تا کمبود مبارزانی که به مرخصی فرستاده اید را جبران کنند. شما به تدریج Hamlet را با گنج ها و ایتم هایی که در طول ماموریت ها کسب می کنید گسترش خواهید داد که باعث می شود مزایای بیشتری برای شما آزاد شوند و همچنین قادر به ساخت تجهیزات کارآمدتر و قدرتمندتر شوید. مدیریت Hamlet به وقاع یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت ها در بازی است و حال و هوای شما را پس از انجام ماموریت ها عوض می کند. شهری مناسب برای زندگی… الکی! بشتابید طرفداران عناوین هاردکور Darkest Dungeon یک بازی فوق العاده عالی است به ویژه برای طرفداران چالش و سختی در بازی ها و علاقمندان به نقش آفرینی های old-school و کلاسیک. بازی هیچ جا دست شما را نمی گیرد، البته فقط به یکباره دستتان را می گیرد و مستقیم به وسط جهنم پرتابتان می کند. در واقع Darkest Dungeon برای کسانی که نمی توانند این نوع تنبیه و مجازات در بازی ها را تحمل و مدیریت کنند کشنده و سخت است ولی برای بقیه یک تجربه بی نهایت لذت بخش است که به هیچ وجه از دست نخواهند داد و تنها چند دقیقه بازی کردن آن برایشان کافیست تا دیگر نتوانند آن را رها کنند.
یکشنبه ، ۱۱بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: گیمفا]
[مشاهده در: www.gamefa.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]
صفحات پیشنهادی
در جلسه نقد و بررسی سریال کیمیا مطرح شد کیمیا الگوی مناسبی برای جوانان امروزی است/ اعتراض خانواده شهید جهانآر
در جلسه نقد و بررسی سریال کیمیا مطرح شدکیمیا الگوی مناسبی برای جوانان امروزی است اعتراض خانواده شهید جهانآرا به بازی حامد بهداداستاد دانشگاه اصفهان گفت شخصیت کیمیا یک دختر دغدغهمند نسبت به امور اجتماعی و سیاسی است در حالی که در شرایط حاضر جامعه و جوانان رو به بیتفاوتی پیشفردیناند: بازی کردن در کنار ویدیچ لذت بخش بود
به گزارش ورزش 11 مدافع بازنشته شیاطین سرخ در فیسبوک نوشت زمانی که با ویدیج در تمرینات آشنا شدیم کسی به او اعتماد نداشت احساس میکردن توانایی و تجربه مورد نظر را ندارند و نمیتواند در دفاع منچستر موفق شود اما ویدیچ اینگونه نبود او به بازی خود متمرکز بود هر روز دنبال پیشرفت بوبازی در دو نقش متفاوت فرصتی لذتبخش در سریال «کیمیا» بود
بازی در دو نقش متفاوت فرصتی لذتبخش در سریال کیمیا بود بازی در سریال 110 قسمتی کیمیا و در نقش دو شخصیت متفاوت فرصتی لذتبخش و دوستداشتنی را برایم ایجاد کرد خاطره حاتمی بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان &nbsنقد و بررسی سریال کیمیا/اعتراض خانواده شهید جهان آرا به بازی حامد بهداد
استاد دانشگاه اصفهان گفت کیمیا شخصیتی دغدغه مند درباره امور اجتماعی و سیاسی و الگوی مناسبی برای جوانان است به گزارش تابناک یزد دومین جلسه از سلسله جلسات کافه نقد با موضوع نقد و بررسی سریال کیمیا شامگاه یکشنبه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان و با حضور مسعود بهبهانی نیا نویسندهآنالیز بازی آلکمار و فاینورد با درخشش جهانبخش
آنالیز بازی AZ مقابل فاینورد نشان داده که ۴۱ درصد موقعیت های آلکمار روی حرکات هافبک ایرانی این تیم رقم خورده است مهر تیم علیرضا جهانبخش در شروع نیم فصل دوم لیگ دسته اول فوتبال هلند موسوم به اوردویژه به پیروزی ارزشمندی دست یافت پیروزی 4 بر 2 مقابل فاینورد در خانه سه امتیاز روحی26 کشور مرفه دنیا که زندگی در آنجا لذتبخش خواهد بود
مجله اینترنتی ندا آنلاین شاید برایتان جالب باشد که بهترین کشورها برای زندگی از نظر رفاه را بشناسید با ما همراه شوید تا مرفه ترین کشورهای جهان آشنا شوید مرفه ترین کشورهای دنیا شاخص رفاه لگاتوم رتبه بندی سالانه موسسه پژوهش لگاتوم هست که درباره سطح رفاه در 142 کشور مختلف منتشر مکتاب «نشانه در آستانه» در شهرکتاب نقد و بررسی میشود
کتاب نشانه در آستانه در شهرکتاب نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3036917 - شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۷ فرهنگ > کتاب کتاب نشانه در آستانه نوشته امیرعلی نجومیان این هفته در قالب نشست هفتگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار میگیرد به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فهم بازی پرتغالی جهانبخش به سایپا پیوست
جیوانی گرانبیک همبازی فصل قبل علیرضا جهانبخش برای تمرین با سایپا به ایران آمده است صدای ایران - به نقل از ایسنا جیوانی گرانبیک بازیکن فصل گذشته تیم نایمخن برای تمرین با تیم سایپا به ایران آمده است این بازیکن پرتغالی که فصل قبل در 23 بازی تیم نایمخن بازی کرده 27 ساله و دفاع راسگزارشی از نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «دلقکان سرهنگ» دهن کجی دوست داشتنی
گروه ادب و هنر- نشست نقد و بررسی مجموعه شعر دلقکان سرهنگ در مشهد برگزار شد به گزارش شهرآرا عصر یکشنبه حوزه هنری خراسان رضوی میزبان شاعران و علاقه مندانی بود که برای شرکت در نشست نقد و بررسی مجموعه شعر دلقکان سرهنگ و رونمایی از گزیده شعر فردا دریا می شویم دور هم جمع شده بودند درنقد و بررسی Huawei Mate 8
چندی پیش خبر معرفی جدیدترین پرچمدار کمپانی هوآوی را در گویا آی تی منتشر کردیم این تلفن هوشمند که Mate 8 نام دارد و مطمئنا نام آن به گوش شما نیز خورده است در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد به نظر می رسد پس از تلفن هوشمند موفق Nexus 6P اکنون نوبت به پرچمدار بعدی یعنی Mate 8 رسیده ت-
گوناگون
پربازدیدترینها