تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1825807710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینما در مسیر فجر سی و چهار/ 22 عجله برای پولدار شدن/ فیلم «من» نمایش قانون‌گریزی در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سینما در مسیر فجر سی و چهار/ 22
عجله برای پولدار شدن/ فیلم «من» نمایش قانون‌گریزی در جامعه
فیلم «من» نشانگر این است که افراد جامعه از هر قشر و طبقه ای قانون گریز هستند و هر کدام به نحوی تنها به پول فکر می کنند و همه در قانون گریزی و پولدار شدن عجله وصف ناپذیری دارند.

خبرگزاری فارس: عجله برای پولدار شدن/ فیلم «من» نمایش قانون‌گریزی در جامعه



به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «من» داستان دختری به نام آذر میرزایی را روایت می‌کند که زندگی‌اش بر مبنای کلاهبرداری و کج‌روی است. فیلمساز به بهانه نمایش کج‌روی‌ها همه مسایلی که ممکن است در جامعه وجود داشته باشد را بزرگنمایی می کند. در این فیلم لیلا حاتمی (آذر میرزایی) دختری است که با دوز و کلک صاحب ثروت و موقعیتی شده است و به خود اجازه می‌دهد که برای همه تصمیم بگیرد و آنچه که می‌گوید باید عملی شود.

  آذر در کسوت یک معلم دلسوز موسیقی برای شاگردانش دلسوزی می‌کند، حتی ساز شاگردش را برای تعمیر می‌برد و آن را درست‌شده تحویل شاگردش می‌دهد اما از سوی دیگر به خود اجازه می دهد که از هر تلاشی برای کارهای غیرقانونی از جمله دلالی، کارچاق‌کنی، لابی کردن، جعل سند و ... فروگذار نکند. او در زندگی مسیری خطرناک را طی می‌کند و برای رسیدن به پول از هیچ کاری دریغ نمی کند. در این فیلم به بهانه نمایش خلاف‌کاری‌ها و مسیر زندگی آذر همه افراد جامعه را به گونه ای به نمایش می‌گذارد که از موقعیت خود به قصد عجله برای پولدار شدن سوءاستفاده کرده و  دست به هر کار غیرقانونی می زنند و سر یک دیگر را کلاه می گذارند. برای رسیدن به این مفهوم فیلمساز هر قشر از جامعه را به نوعی با این مسایل درگیر می‌کند؛ از مهندس ساختمان گرفته که دوست دارد راهی را که آذر رفته برود و دستیار برای او باشد تا ملیحه که فردی مذهبی است و  پای سفره حضرت ابوالفضل می‌نشیند، قصد دارد از زمینی که بدون هیچ سند و مدرک قانونی تنها ادعا می‌کند که ارث و میراث پدری است، از شهرداری پول طلب کند و میلیاردی به جیب بزند. همچنین فروشنده سوپر مارکت که با محاسن پشت صندوق می‌ایستد و آذر خطاب به او همیشه از کلمه «حاج آقا» استفاده می کند و در نهایت اوست که بخشی از کارهای غیرقانونی آذر را اعم از تهیه پاسپورت و  ویزا برای کارگران افغان را متقبل می شود و ... نکته حایز اهمیت این که خلافکار باهوش و نابکار با انواع دوز و کلک راه‌های خروج از مراقبت‌های پلیس را می یابد و تلاش می کند تا دم به تله ندهد  و جالب است که صدای ضبط شده که هر بار برایش با پیتزای سفارش داده برای آذر به خانه‌اش فرستاده می شود به او گوشزد می کند «همه پلیس هستند»! و با این دیالوگ این مهم را گوشزد می کند که جامعه شرایط امنیتی دارد اما در همین جامعه همه قانون‌گریزند. فیلم «من» نشانگر این مهم است که افراد جامعه از هر قشر و طبقه ای قانون گریز هستند و هر کدام  به نحوی تنها به پول فکر می کنند و همه در قانون گریزی و پولدار شدن عجله وصف ناپذیری دارند. «لیلا حاتمی» در نقش آذر برای مخاطب دور از ذهن است اما انتخاب درستی به نظر می‌رسد زیرا آنگونه که باید توانسته نقش یک زن خلافکار نابکار را به اجرا بگذارد اما آنگونه که شایسته است از قالب خود خارج نشده است و مخاطب کمتر سیلی هایی که آذر به گوش افرادی که قرار است آن ها را تحقیر کند و کمی از عذاب وجدان خود بکاهد باور می کند. «امیر جدیدی» و «بهنوش بختیاری» به خوبی از عهده نقش های خود برآمده اند اما موقعیت هایی که در فیلم خلق شده است و باید در این موقعیت ها لیلا حاتمی خود را به درستی نشان می دهد کمی اتفاقی و بدون دلیل است از جمله دعوای لیلا حاتمی و بهنوش بختیاری که هیچ مبنای درستی برای آن طراحی نشده بود.  بهترین نمونه از این دست فیلم‌ها «اگه می‌تونی منو بگیر» ساخته استیون اسپیلبرگ است که با هوشمندی با ارایه پیشینه درست از شخصیت و معرفی درست و به جای او تمام کارهایش را برای مخاطب قابل درک و توجیه‌پذیر می‌کند. اما در این فیلم نقص‌های زیادی در ارایه درست شخصیت آذر میرزایی به مخاطب است و به نظر می رسد او خلق شده تا کمی‌ها و کاستی‌ها همچنین قانون‌گریزی جامعه را به رخ بکشاند.

94/11/16 - 06:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن