محبوبترینها
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798653135
سینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷ «ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷
«ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی است
هادی محقق گفت: «ممیرو» فیلمی است درباره مرگ و زندگی، ولی بیشتر زندگی. رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد، به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد نباید مخاطب را ناامید یا امیدوار کرد.
هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی «ممیرو» که در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره ایده ابتدایی و نحوه شکلگیری و ساخت این اثر سینمایی گفت: بههرحال بهعنوان کارگردان اگر نگاه تیزبین و هوشمندانهای داشته باشیم و کمی دقت کنیم، همواره خود را در معرض ایدههای مختلف میبینیم که بر اساس جهانبینی و علاقه خود به برخی از این ایدهها گرایش پیدا میکنیم. *ایده ابتدایی «ممیرو» برایم ترسناک بود او همچنین گفت: شخصا به این ایده که در فیلم وجود دارد، گرایش دارم، اما باید اعتراف کنم که ایده ابتدایی «ممیرو» برایم ترسناک بود، آن هم به این دلیل است این فیلم سینمایی بهشدت کم دیالوگ است و یا بهتر است بگویم دیالوگی ندارد و بیشترین تکیهگاهش تصویر است. درواقع مجموع دیالوگها در این فیلم سینمایی 4 دقیقه میشود. درنهایت علاقه و تعلق خاطرم به این موضوع بر ترسی که مطرح کردم، غلبه کرد. به همین دلیل دوستانمان را در بخش تهیهکنندگی توانستیم با خودمان همراه و متقاعد کنیم. البته این فیلم سینمایی به لحاظ کم دیالوگ بودنش، میتواند نوع خاصی در آثار سینمایی فعلی تلقی شود و به همین منظور می توان آن را در گروه هنر و تجربه، اکران کرد.
*برای فیلمم به چهرهها تکیه نمیکنم کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ نمیزند» که پیش از این در جشنواره فیلم فجر توانسته بود نظر منتقدان را جلب کند، درباره نحوه انتخاب بازیگرانش و اینکه همواره نشان داده به چهرهها تکیه نمیکند، گفت: به نظرم در هر بخش از فیلمسازی انتخابها باید بهنحوی باشد که مصلحت فیلم در نظر گرفته شود. به نظرم مثلاً اگر هر فرد دیگری را غیر از ساعد سهیلی برای فیلمم انتخاب میکردم، کار اشتباهی انجام داده بود. تا به این لحظه برایم مهم نبوده که اصرار کنم تا از بازیگر چهره در فیلمم استفاده کند. *از رانت صورت بازیگران چهره استفاده نمیکنم او گفت: آنقدر نگاه میکنم تا بتوانم بازیگر مناسبی که در مسیر نقش و فیلم قرار بگیرد و کمک کند را بیابم و اصلاً به دنبال این نیستم که از رانت صورت بازیگران چهره استفاده کند. این شرایط زمانی بیشتر حس میشود که فیلمهای سینمایی ما در جشنواره های خارجی دیده میشوند و بسیاری از آنها جز اندکی از بازیگران ما را نمیشناسند، بلکه محتوای فیلم و خود اثر برایشان مهم است. به نظرم باید به دنبال ذات فیلم باشیم، نه حاشیههای آنکه درنهایت ما را به سمتی سوق میدهد تا با یک اثر تولیدشده همچون یک ویترین برخورد کنیم.
*نباید بر این موضوع تکیه کرد که بازیگر تضمین فروش فیلم است او در ادامه گفت: در شرایط کنونی مردم و مخاطبین سینما به دنبال دیدن فیلم خوب هستند، اما این موضوع را نیز نمیتوان کتمان کرد که برخی از بازیگران برای مخاطبین یک حس نوستالژیک را ایجاد میکنند و این نیز مربوط به آثاری است که مخاطب از آن بازیگر در ذهن دارد، اما نمیتوان به این نکته در سینمای ما تکیه کرد که یک بازیگر چهره تضمین فروش فیلم است. خیلی از آثار سینمایی را میتوانیم نام ببریم که بازیگران چهره زیادی دارند، اما به آن موفقیتی که در ذهن داشتند، نرسیدند. *«هنر و تجربه» باران رحمت بر سنمای ایران بود/ به زور نمیتوان بازیگر چهره را در یک فیلم گنجاند محقق در ادامه با اشاره به این نکته که بخش هنر و تجربه، باران رحمتی برای سینمای ایران بود، گفت: فیلمهایی از قبیل «ماهی و گربه» که فروش بسیار خوبی در این گروه داشتند، مگر بازیگر چهره داشتند؟ به نظرم اگر فیلم بتواند حرف خودش را با اصول درست سینمایی بیان کند، قطعاً مخاطب خود را اسیر میکند. ممکن است در جایی از محمدرضا گلزار استفاده شود و نتیجه هم بگیریم، اما الزاما همیشه اینطور نیست، به زور نمیتوان بازیگر چهره را در یک فیلم گنجاند. *برخی با اعتراض به فیلمهای هنر و تجربه قصد تحقیر آن را دارند/ هنر و تجربه از سودای سیمرغ مهمتر میشود این کارگردان جوان در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه برخی اعتقاد دارند آثاری که در بخش هنر و تجربه حضور پیدا کردهاند، همان فیلمهایی هستند که از بخش سودای سیمرغ جا ماندهاند و به لحاظ مضمون و محتوا و حتی نحوه ساخت، هیچ ارتباطی به هنر و تجربه ندارند، اظهار داشت: به نظرم صحبتهایی از این دست به این دلیل است که هنر و تجربه را تحقیر کنند، البته برای حرفم میتوانم سند بیاورم. دقت کنید بیش از 70 فیلم برای بخش هنر و تجربه ارسال شد. اگر هنر و تجربه جایی بود که افراد در آن دیده نمیشدند، چرا باید تا این اندازه برایش فیلم ساخته شود؟ به نظرم رفتارهایی از این دست از سوی برخی به این دلیل است که هنر و تجربه را کم اهمیت جلوه دهند، اما قول میدهم تا چند سال آینده، اگر مدیران مربوطه با قدرت پیش بروند، هنر و تجربه از سودای سیمرغ مهمتر میشود، به این دلیل که رشد و آگاهی مخاطب بالا میرود.
*بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی است او همچنین در ادامه گفت: همه اثار را نمیگویم ولی وضعیتی که در سودای سیمرغ است، بلاتشبیه و دور از جان، مانند فیلمهای شانه تخممرغی است که این روزها خبری از آنها نیست. شاید همین کارگردانها هم سلیقهشان را تغییر دهند، تنها به واسطه اینکه سلیقه مخاطب تغییر خواهد کرد، البته نمیتوان انتظار داشت همه این اتفاقات یک شبه بیفتد، بلکه زمان قابل توجهی را میطلبد. استراتژی تحقیر هنر و تجربه، عملاً یک استراتژی شکستخورده است. *اگر یک قصاب عارف شود! وی در ادامه درباره هنر و تجربه، گفت: به نظرم اسم این گروه بهراحتی آثارش را تعریف کرده است. آثاری که هم تجربه هنری دارند و هم نگاه متفاوتتری نسبت به دنیای پیرامون خود ارائه میدهند. بهطور مثال همه قصابها شبیه هم هستند، اما اگر یکی از این قصابها عارف باشد، اینجا توجهات جلب میشود؛ چراکه یک ویژگی جدیدی را در یک صنفی که انتظار نداشتیم، نمایش دادهایم و همچنین تجربه کردهایم. به نظرم هنر و تجربه کاری این چنینی انجام میدهد، به نظرم فیلمهای هنر و تجربه شخصیتر عمل میکند. به نظرم هر آنچه که باعث شود مخاطب ذهنیت جدیدی نسبت به یک مسئله پیدا کند، میتواند جزو هنر و تجربه قرار بگیرد. *«ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است محقق در ادامه درباره فیلم سینمایی «ممیرو» که در جشنواره بوسان کره مورد توجه قرار گرفته بود، گفت: «ممیرو» فیلمی است درباره مرگ و زندگی، ولی بیشتر زندگی. رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد، به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد نباید مخاطب را ناامید یا امیدوار کرد، بلکه باید دید خواستگاه فیلم چیست. به نظرم شخصیتهای فیلم هستند که تصمیم میگیرند و این فیلم به سمتی پیش رفت که نشان میدهد زندگی میتواند جریان داشته باشد، آن هم در دل سیاهیها.
وی بهصورت مشخص درباره امید در سینما و همچنین حجم زیادی از آثار تلخی که ساخته شدهاند و تأثیرگذاری مخربی که میتواند این تعداد آثار بر روی مخاطب داشته باشد، گفت: سازمان سینمایی نمیتواند امید را وارد جامعه کند، البته قبلش باید این نکته را روشن کنم؛ بههیچوجه به مسائل سیاسی علاقه ندارم، چون سیاست را یک نوع کلاهبرداری میدانم. سینماگر گاهی با نمایش معضلات میتواند کمک کند، همچون فیلم «من مادر هستم»، ساخته فریدون جیرانی. شخصا فکر میکنم این اثر سینمایی بهشدت در خدمت حاکمیت بود. او همچون زنگ خطری در این فیلم آلارم داد، ولی نمیتوان کتمان کرد که برخی فیلمهایی میسازند که به خودمان لطمه میزنند که به نظرم تعدادشان کم است. فیلمساز جامعه را کشف میکند و آن را به سطح میآورند، اما وقتی از موضوعی ناراحت میشویم نباید بگوییم این فیلم، فیلم ناامیدکنندهای است. #«مواظب رفتارمان باشیم» این کارگردان در ادامه درباره اینکه اگر قرار باشد برای فیلمش یک جمله یا تعدادی کلمات برای هشتکگذاری در فضای مجازی انتخاب کند، چه چیزهایی را عنوان میکند، گفت: یک جمله انتخاب میکنم و آن این است «مواظب رفتارمان باشیم». به نظرم این نکته بسیار مهم است؛ چراکه رفتار ما هم بار حقوقی دارد، هم حقیقی. باید حواسمان جمع باشد؛ چراکه هر لحظه که ما خدا را فراموش میکنیم، او حواسش به ما هست. همه ما باید تلاش کنیم که وقتی پایمان را از این مملکت بیرون میگذاریم، سرمان را بالا بگیریم و سر بالاگرفتنمان تقلبی نباشد و کمک کنیم به ایرانی که آرزوی همه ما است. گفتوگو: علیاکبر دهبان
94/11/10 - 09:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]
صفحات پیشنهادی
سینما در مسیر فجر سیو چهارم/2 «خماری» تکرار فیلمهای دیگر درباره اعتیاد نیست/ #70 میلیون مسئول هر ف
سینما در مسیر فجر سیو چهارم 2خماری تکرار فیلمهای دیگر درباره اعتیاد نیست #70 میلیون مسئول هر فردی هستند که معتاد استمنیژه حکمت گفت فیلم سنیماییخماریبا این که درباره معضل اعتیاد است اما شبیه هیچ کدام از فیلمهای سینمایی از این دست نیست بلکه یک معضل اجتماعی تلخ را در بستری شیریسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۴ امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند/ فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد ا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۴امیدوارم دلبری در کاخ دلبری کند فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد اثر خوبی نیستسید جلال اشکذری گفت امیدوارم دلبری در کاخ جشنواره از منتقدان و اصحاب رسانه دلبری کند سیدجلال اشکذری در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با نحوه شسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۱ «دختر» متفاوت ترین فیلم میرکریمی/ فضای فیلم امیدوار کننده است
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۱دختر متفاوت ترین فیلم میرکریمی فضای فیلم امیدوار کننده استجلیل شعبانی مجری طرح دختر گفت ممکن است فیلم تلخ باشد اما همیشه فضای امیدوار کننده در آثار میرکریمی وجود دارد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس فیلم سینمایی «دختر» ساخته رضسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۳ جشنواره فیلم فجر ویترینی برای ارائه کارهای بازیگران است/ در «زاپاس» ا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۳جشنواره فیلم فجر ویترینی برای ارائه کارهای بازیگران است در زاپاس امیر جعفری یک وصلت را به هم میزندالناز حبیبی گفت جشنواره فیلم فجر محفلی است که نه تنها محلی برای ارائه و دیده شدن آثار سینمایی است بلکه ویترینی برای بازیگران است که کار خودرا ارائه دسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۶ من و مجیدمظفری یک رقیب هستیم/ گرفتن سیمرغ پایان راه نیست
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۶من و مجیدمظفری یک رقیب هستیم گرفتن سیمرغ پایان راه نیستنیکی مظفری گفت بسیار خوشحالم که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همراه پدرم مجید مظفری هستم و او هم بعد از سگ کشی دوباره در یک فیلم سینمایی بازی کرده است هر فردی تشویق را دوست دارد اما گرفتن سیسیو چهارمین جشنواره تئاتر فجر معاون هنری ارشاد به تماشای «هتلیها» نشست
سیو چهارمین جشنواره تئاتر فجرمعاون هنری ارشاد به تماشای هتلیها نشستدر جشنواره تئاتر فجر علی مرادخانی و مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی به تماشای هتلیهانشستند به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس دیشب در آخرین اجرای «هتلی ها» در جشنواره تئاتر فجر علمدیر پشتیبانی فنی سیو چهارمین جشنواره فیلم فجر خبر داد: مهلت نمایش فیلم ها جهت داوری در جشنواره فیلم فجر
مدیر پشتیبانی فنی سیو چهارمین جشنواره فیلم فجر خبر داد مهلت نمایش فیلم ها جهت داوری در جشنواره فیلم فجرعزتاللهعلیزاده گفت تنها فیلمهایی که تا 14 بهمن ماه در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شوند در جریان داوری مردمی قرار خواهند گرفت همچنین اگر فیلمی به علت آماده نشدن نسخه نهاییکارگردان مستند «مجتبی»: سینمای مستند به جشنواره فیلم فجر اعتبار میدهد
کارگردان مستند مجتبی سینمای مستند به جشنواره فیلم فجر اعتبار میدهدمحمدحسن دامنزن معتقد است هر جشنواره سینمایی که در پیِ شان و اعتبار است بخشی را برای نمایش آثار مستند در نظر میگیرد و به این عبارت نمایش فیلمهای مستند باعث اعتبار جشنواره فجر هم میشود به گزارش خبرگزاری فارسسینمای مصر/ «شیر سینا»؛ درباره شهید مصری جنگ رمضان
سینمای مصر شیر سینا درباره شهید مصری جنگ رمضانفیلم شیر سینا درباره شهید مصری جنگ رمضان در ایام سالگرد انقلاب 25 ژانویه در سینماهای این کشور اکران میشود به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس «شیر سینا» جدیدترین فیلم سینمای مصر است که در ایام سالگرد انقلاب 25 ژانویه و از فردچرخش نگاه «سینما، زاویه» به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
چرخش نگاه سینما زاویه به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موج ویژه برنامه سینما زاویه روی فرکانس سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تنظیم میشود علیرضا محمدنیا تهیهکننده ویژه برنامه سینما زاویه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها