محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1825990443
سینما در مسیر فجر سیو چهارم/16 «قیچی» از آخر به اول ساخته شد/ فیلتر در نگاه فیلمساز قرار ندهیم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سینما در مسیر فجر سیو چهارم/16
«قیچی» از آخر به اول ساخته شد/ فیلتر در نگاه فیلمساز قرار ندهیم
کریم لکزاده گفت: به نظرم بزرگترین لطمهای که میتواند یک اثر هنری بخورد مصلحتاندیشی است اما به واقع باید بگویم ما در ساخت فیلم سینمایی «قیچی» مصلحتاندیشی نداشتیم.
کریم لکزاده کارگردان فیلم سینمایی «قیچی» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با این اثر در بخش هنر و تجربه حضور دارد، در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره فیلمش گفت: مدتی بود که فقط فیلم کوتاه میساختم و در این حوزه بیشتر فعالیت میکردم تقریباً آخرین فیلمم که توانست در جشن خانه سینما که پشت سر گذاشتیم جوایز متعددی را کسب کند به نام «قمار باز» بود.
*کابوس ساخت فیلم سینمای با تشریفات زیاد او در ادامه گفت: متأسفانه همانطور که میدانید برای اینکه بتوانیم مجوز پروانه ساخت فیلمی را برای سینما دریافت کنیم، باید تشریفات زیادی را پشت سر بگذاریم و مانعهای زیادی وجود دارد در نتیجه برای افرادی که ممکن است استعداد ساخت فیلم را داشته باشند عملی شدن این اتفاق را تبدیل به یک کابوس میکند و آنها هیچ وقت این کار را انجام نخواهند داد این در شرایطی است که با مجوز فیلمهای ویدئویی میتوان به راحتی فیلم ساخت و نمونه کارهای موجود در این عرصه نشان داده که با این مجوز هم میتوان فیلمهای باکیفیتی ساخت که در سینما اکران شود و با حضور گروه هنر و تجربه میتوان به اکرانهای موفقی نیز فکر کرد.
وی در ادامه افزود: ما توانستیم با یک گروه کوچک و با هزینه به نسبت معقول این فیلم را بسازیم نکته قابل توجه در این اثر سینمایی این است که بیشتر افرادی که برای ساخت «قیچی» با ما همکاری داشتند جوانهایی هستند که در حوزه ساخت فیلم کوتاه فعال بودند. *«قیچی» از آخر به اول ساخته شد لکزاده درباره نحوه ساخت فیلمش نیز گفت: در واقع باید بگویم این فیلم سینمایی را در سه بخش ساختیم. فیلم را از آخر به اول رساندیم به دلیل اینکه اگر در فصل زمستان که کار را کلید زدیم به جنوب نمیرفتیم و صحنههای مورد نظرمان را فیلمبرداری نمیکردیم دیگر نمیتوانستیم به دلیل گرمای بیش از اندازه جنوب به آنجا برویم.به همین دلیل مجبور شدیم ابتدا اپیزوتهای پایانی فیلم را فیلمبرداری کنیم سپس صحنههایی که در قطار میگذشت را به پایان رساندیم و در انتها نیز بخشهایی که مربوط به تهران میشد فیلمبرداری شدند. *مصلحت اندیشی در ساخت فیلم به فیلم لطمه میزند/ در ساخت فیلمم مصلحت اندیشی نداشتم کارگردان «قمار باز» گفت: به نظرم بزرگترین لطمهای که میتواند یک اثر هنری بخورد مصلحتاندیشی است تصور کنید به عنوان کارگردانی که قرار است اولین فیلمش را بسازد شرایط او را مجبور میکند تا برای اینکه مثلاً هزینهها کم شود مصلحتاندیشی کند. ابن باعث میشود که بسیاری از کارگردانها به این سمت بروند که فیلمنامههای کم لوکیشن را بسازند، به همین دلیل بسیاری از آثار سینمایی را میبینیم که در آپارتمانها ساخته میشود و همین شرایط باعث میشود دائم در آثار سینمایی شاهد قصههای یکنواخت و ماجراهای خالهزنکی باشیم اما به واقع باید بگویم ما در ساخت فیلم سینمایی «قیچی» مصلحتاندیشی نداشتیم.
وی گفت: اتفاقاً فیلمنامهای نوشتیم که فکر میکردیم بسیار پرهزینه است اما تلاش کردم به شکل واقعبینانه همین فیلمنامه را با هزینه کمتری بسازیم به طور مثال از افرادی استفاده کردیم که حقیقتاً در حوزه کاری خودشان کار بلد هستند ولی نام بزرگی را به دوش نمیکشند که به دلیل درخواست من برای حضورشان در این فیلم به دنبال رابطه بگردند. البته بحثم در ارتباط با این موضوع مربوط به همه بخشهای یک فیلم است اما در ارتباط با بازیگران نیز باید بگویم عباس غزالی نیز با ما کنار آمد و با دستمزد بسیار پایینی حاضر شد ما را در این پروژه سینمایی همراهی کند. *سفر راما برای فرار از مرگ این کارگردان جوان درباره قصه فیلمش گفت: در واقع در فیلم سینمایی «قیچی» یک ضد قهرمان در محوریت فیلم قرار دارد که مخاطب با آن روبهرو است این فرد یک محکوم به مرگ است که شاهد فرار آن «راما» از این اتفاق هستیم. به همین دلیل او برای فرار از مرگ سفری را انجام میدهد. *فیلتر را در نگاه فیلمساز قرار ندهیم وی در ادامه افزود: فکر نمیکنم خیلی به دغدغههای اجتماعی بپردازد و مخاطب شاهد مسائلی باشد که در بسیاری از فیلمها دیده است اما واقعاً مهم است که فیلمسازان اجتماعی در سینما حضور داشته باشند. اگر شاهد هستیم که تعداد زیادی فیلم در یک بازه زمانی درباره خیانت ساخته میشود نباید به فیلمساز خرده بگیریم و بگوییم چرا در مورد خیانت فیلم میسازید. در واقع باید بررسی کرد که چرا میزان خیانت تا این اندازه در جامعه زیاد شده است. در واقع نمیتوانیم فیلتر را در نگاه فیلمساز قرار دهیم بلکه باید به دنبال دریافت پاسخی برای مشکل جامعه باشیم.
*فیلمساز اجتماعی نیستم این کارگردان جوان اظهار داشت: خودم را یک فیلمساز اجتماعی نمیدانم اما این اجازه را هم به خود نمیدهم که نگاه و دغدغه آنها را نقد کنم. فیلم سینمایی «قیچی» در واقع در ارتباط با خود سینما است و به سینما بیشتر میپردازد تا به مشکلات جامعه. زمانی که در جامعه امیدی نیست چرا باید فیلمساز این امید را در آثارش نشان دهد. به نظرم بهتر است بررسی که چرا این میزان ناامیدی و خودکشی در یک جامعه وجود دارد. بهتر است امید را پیش از اینکه به فیلمساز تزریق کنیم به جامعه منتقل کنیم و سپس آن را از فیلمساز مطالبه کنیم. بهتر است که یک کارگردان فیلمی بسازد که شبیه جامعهاش باشد. *فکر میکنید مردم پایان امیدبخش را باور میکنند؟ مگر تلویزیون این کار را نمیکند او آثاری میسازد که پایان بسیار امیدبخشی دارد اما واقعاً فکر میکنید که مردم آن را باور میکنند. مخاطبین سریالهایی را میبینند که در آن در مورد خیانت صحبت میشود. چرا باید اینطور باشد؟ به این دلیل که آن را به خود و خانواده خود و جامعه نزدیکتر و واقعیتر میبینند. به نظرم بهتر است که فیلمها شبیه جامعهاش باشد تا ایدهآلهایی که سیاستمداران برای جامعه در نظر میگیرد. البته این در شرایطی است که فکر میکنم که امید در فیلم من نیز وجود دارد. اما پیش از امید جستوجو و حقیقتگریز اصلیترین محور فیلم سینمایی «قیچی»، است. گفتوگو: علیاکبر دهبان
94/11/14 - 06:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]
صفحات پیشنهادی
سینما در مسیر فجر سیو چهارم/۱۴ «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» و معضلی که جامعه باید به آن حساس شود/ ژا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۱۴آخرین بار کی سحر را دیدی و معضلی که جامعه باید به آن حساس شود ژانر پلیسی را دوست دارمفرزاد موتمن کارگردان آخرین بار کی سحر را دیدی با اشاره به این مهم که نیاز قصه استفاده از بازیگران در گروههای مختلف سنی بود گفت فیلم دست روی معضلی می گذارد که جاسینما در مسیر فجر سیوچهارم/۸ «اهالی خیابان یکطرفه»؛ اهالی منطقهای که از آنجا مدرنیسم وارد ایران شد
سینما در مسیر فجر سیوچهارم ۸اهالی خیابان یکطرفه اهالی منطقهای که از آنجا مدرنیسم وارد ایران شدمهدی باقری کارگردان مستند اهالی خیابان یکطرفه گفت این خیابانی است که از قدیم محل تجمع مردم عادی با ادیان و مذاهب مختلف بوده است دلیلش هم این بوده که بلوک 30 تیر مرکز ورود مدرنیته بسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷ «ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۷ممیرو درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی استهادی محقق گفت ممیرو فیلمی است درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد نسینما در مسیر فجر سیوچهارم/۹ قصه«برداشت دوم از قضیه اول» از جامعه دور نیست/ بدون لابی فیلم به جشنواره رسید
سینما در مسیر فجر سیوچهارم ۹قصه برداشت دوم از قضیه اول از جامعه دور نیست بدون لابی فیلم به جشنواره رسیدپویان باقرزاده کارگردان فیلم برداشت دوم از قضیه اول با اشاره به تلاش گروهش برای ارایه اثری شریف گفت وقتی صداقت حاکم در فضای فیلم باشد مخاطب هم با فیلم همراه میشود همه تسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۴ امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند/ فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد ا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۴امیدوارم دلبری در کاخ دلبری کند فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد اثر خوبی نیستسید جلال اشکذری گفت امیدوارم دلبری در کاخ جشنواره از منتقدان و اصحاب رسانه دلبری کند سیدجلال اشکذری در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با نحوه شسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۱۳ مستند «مجتبی» از تنهایی آدمها در تضاد با جامعه امروزی میگوید
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۱۳مستند مجتبی از تنهایی آدمها در تضاد با جامعه امروزی میگویددامنزن کارگردان مستند مجتبی میگوید در این مستند بیشتر تنهایی آدمها در تضادها و دنیای امروز و تنهایی آدمها در تضاد با جامعه پرزرق و برق امروزی مد نظرم بود محمدحسن دامنزن کارگرداسینما در مسیر فجر سیو چهارم/12 خودمان را برای ساخت «جشن تولد» بیمه حضرت زینب کردیم/ فیلم سازی کنار
سینما در مسیر فجر سیو چهارم 12خودمان را برای ساخت جشن تولد بیمه حضرت زینب کردیم فیلم سازی کنار داعشکارگردان جشن تولد گفت در شرایطی که برخی سکانسهایمان را در شب باید می گرفتیم و نور پروژکتورها میتوانست موقعیت ما را لو دهد اما خودمان را بیمه حضرت زینب س کردیم و خدا را شکر در طسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۶ من و مجیدمظفری یک رقیب هستیم/ گرفتن سیمرغ پایان راه نیست
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۶من و مجیدمظفری یک رقیب هستیم گرفتن سیمرغ پایان راه نیستنیکی مظفری گفت بسیار خوشحالم که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همراه پدرم مجید مظفری هستم و او هم بعد از سگ کشی دوباره در یک فیلم سینمایی بازی کرده است هر فردی تشویق را دوست دارد اما گرفتن سیسیوچهارمین جشنواره فیلم فجر میزبان «جعفر پناهی» شد!/نقض محکومیت فیلمساز ضدایرانی توسط وزارت ارشاد
سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر میزبان جعفر پناهی شد نقض محکومیت فیلمساز ضدایرانی توسط وزارت ارشاددبیر جشنواره فیلم فجر چگونه از این جشنواره مهم انقلاب اسلامی صیانت میکند در شرایطی که جعفر پناهی در نگارش فیلمنامه فیلم مجید برزگر دخیل بوده است او با حکم قطعی از قوه قضائیه محکوم بسینما در مسیر جشنواره سیو چهارم/۱۱ موضوع خانواده همیشه برایم مهم است/ اجازه ندادم بازیگران غلو کنند
سینما در مسیر جشنواره سیو چهارم ۱۱موضوع خانواده همیشه برایم مهم است اجازه ندادم بازیگران غلو کنندنقطه کور سومین اثر سینمایی مهدی گلستانه است که پس از همکاری با حسین فرحبخش در آثار قبلی این بار تهیهکنندگی فیلم را نیز خودش بر عهده گرفته است به گزارش خبرنگار سینماو تئاتر خبرگزار-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها