محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1825990856
سینما در مسیر فجر سیوچهارم/۹ قصه«برداشت دوم از قضیه اول» از جامعه دور نیست/ بدون لابی فیلم به جشنواره رسید
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سینما در مسیر فجر سیوچهارم/۹
قصه«برداشت دوم از قضیه اول» از جامعه دور نیست/ بدون لابی فیلم به جشنواره رسید
پویان باقرزاده، کارگردان فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» با اشاره به تلاش گروهش برای ارایه اثری شریف گفت: وقتی صداقت حاکم در فضای فیلم باشد مخاطب هم با فیلم همراه میشود، همه تلاش کردیم فیلم صادقانهای بسازیم.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پویان باقرزاده کارگردانی است که سالها برای ادامه تحصیلات به ارمنستان و سپس به انگلستان رفته است او یکی از اعضای گروه پاپتی به سرپرستی حمید پورآذری است که تلاش کرد به همراه دوستانش فیلمی بلند بسازد. او در این فیلم تلاش عده ای از تحصیل کردگان تئاتر را که به انفعال رسیدند و به دنبال معجزه ای هستند به تصویر بکشد. به گفته کارگردان فیلم شریفی ساخته و پنهانکاری را تقبیح می کند. با وی درباره چگونگی ساخت فیلم و تلاشش برای حضور در جشنواره فیلم فجر به گفت و گو نشستیم. 60 دقیقه پلان سکانس در فیلم وجود دارد/سعی شده خودمان هم تجربه کنیم در جایی خوانده بودم کار به لحاظ فرم کاری تازه را تجربه کردید ممکن است توضیح بفرمایید فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» فیلمی است که سعی شده در آن خودمان هم تجربه کنیم. یک فضای فیلم در فیلم و مستند دارد. جاهایی به پشت صحنه ساختن فیلم می پردازد. به واسطه جنس کار و داستان حدود 60 دقیقه فیلم سکانس پلان طراحی و اجرا شد . کلیت فیلم داخلی است و آن سکانس پلان هم در فضای 60 متری و به صورت سکانس پلان است. نیاز فیلم بود که سکانس پلان بگیرید بله واقعا نیاز بود.
در قصه و فرم نیاز به سکانس پلان بود این سکانس پلان گرفتن گویا مد شده است. برای ما اگر پلان را خرد می کردیم بسیار راحت بود اما الان نمی توانم توضیح بدهم امیدوارم این الزام را زمان نمایش فیلم متوجه بشوند . چه در قصه و چه در فرم نیاز بود. وقتی بحث می کردیم با گروه راه دیگری نبود. نسبت به فضا و قصه فیلم ضبط سکانس پلان تنها راه برای ما بود که اصلا کار ساده ای نبود. ضبط سکانس پلان کارگردان را محدود و خلاقیت را بالا می برد شکی نیست. سکانس پلان داخلی کار بسیار سختی است. بدون پیش داوری و قضاوت ببینید اما حق بدهید که احساس کنیم چرا باید سکانس پلان داشته باشیم. متوجه هستم . امیدوارم فیلم را بدون پیش داوری و قضاوت اثر را ببینند. من خودم از پیش داوری درباره سکانس پلان خوشم نمی آید اما شاید درباره این مورد خاص باید بعد از فیلم بحث کنیم. داستان فیلم جذاب است/ صداقت برایم مهم بود درباره اثر گفتید فیلم تو فیلم است و آثاری در این خصوص داشتیم که شاید بهترین آن ها کار آقای بیضایی بود که مورد توجه مخاطب هم واقع نشد و مخاطب این آثار را مورد توجه قرار نمی دهد چقدر به مخاطب توجه داشتید؟ من فکر می کنم داستان فیلم گیرا و جذاب است درباره مباحثی صحبت می شود جذاب است. مباحث سینما صحبت نمی کنیم بیشتر از حال و هوای یک عده ای که تصیمیم گرفتند فیلم بسازند صحبت می کنیم روابط آنها بهانه ای به کانسپتی که می خواهیم نزدیک شویم. شاید چیزی که همیشه دغدغه من بوده، صداقت است همیشه در روابط خودم با دوستانم مباحثی برایم مهم است پنهان کاری از نظر من درست نیست در حالی که احساس کنیم ممکن است به فرد کمک کنیم نباید اتفاق بیافتد یا دروغ دروغ است چقدر در اثر شما منعکس شده است؟ ما تلاش کردیم منعکس شود. اساسا در فرم یا روایت یا قصه به واقعیت نزدیک باشیم فرم های مستندی که در جاهایی از فیلم می بینیم در راستای این کانسپت بوده است.
وارد روابط حاکم بر سینما نمی شویم/ تحصیلکرده هایی که دچار انفعال شدند روابط حاکم بر سینما را صادقانه بیان کردید؟ نه . وارد روابط سینما نمی شویم در مورد عده آدمی است که تحصیلکرده تئاتر هستند و دچار انعفال شدند دنبال یک معجزه در زندگی شان می گردند و این راه را پیدا کردند که این معجزه را خودشان رقم بزنند کاری به روابط حاکم بر ساختار سینما نداریم فیلم درباره چند دوست که تئاتر کاردند و تصمیم گرفتند فیلم بلند بسازند پروسه تمرین هشت ماهه برایشان تعریف کردند . همه فیلم در یک روزی می گذرد که قرار است فیلم جلوی دوربین برود. و روز موعد است. از آدم های این روزهای جامعه دور نیستیم چقدر به این مهم فکر می کنید که مخاطب به اثر نزدیک می شود؟ من به این معتقدم وقتی صداقت حاکم در فضای فیلم باشد فکر می کنم مخاطب هم با فیلم همراه می شود همه تلاش کردیم فیلم صادقانه ای بسازیم امیدوارم فیلم دیده شود. من الان نمی توانم بگویم مخاطب چگونه با این اثر برخورد می کند و استقبالش چگونه خواهد شد. اما می توانم درباره امیدواری هایم خودم صحبت کنم امیدوارم صداقت حاکم بر فیلم دیده شود و روحیه تلاش جمعی که در گروه ما وجود دارد دیده شود. نکته دیگر این که، قصه ای که فیلم روایت می کند دور نیست از آدم های این روزهای جامعه. قصه نزدیکی است و آدم ها به آن فکر می کنند این ها نقاطی است که امیدوارم مخاطبم در فیلم پیدا کند و با کار همراه شود. برایم مخاطب عام و خاص قابل تفکیک نیست از المان های فروش (استار) بهره ای ندارید و گروه هنر و تجربه را انتخاب کردید که گروه خاصی از مخاطب به دنبال این فیلم ها می روند چقدر فکر می کنید با این مخاطب می تواند نزدیک شود؟ برای خود من مخاطب قابل تفکیک نیست عامه مردم یا مخاطبی که سختگیرانه فیلم را دنبال می کند من فکر می کنم فیلمی موفق است که با همه ارتباط برقرار کند. هنوز ری اکشن تماشاچی را نتوانستم ببینم که بتوانم درباره آن حرف بزنم. اما مدام به این فکر می کردم که بتواند مخاطب را تا پایان نگه دارد.
تمرین کردیم تا شخصیت ها از درون افراد غلیان کند فیلم چگونه شکل گرفت؟ من عضو گروه تئاتر پاپتی ها به سرپرستی حمید پورآذری . اکثر عوامل و هسته مرکزی ما از فعالان این گروه هستند. زمانی که طرح و ایده شکل گرفت به بازیگرها ارایه دادم و استقبال کردند و پروسه تمرینات که هشت یا نه ماه طول کشید انجام شد. پروسه تمرین برایم خیلی مهم است و صرفا لذت می بردیم که در حال تمرین هستیم و کار خلاقه ای را انجام می دهیم. فیلمنامه به صورت گروهی نوشته شد همه بازیگر ها دخیل بودند. پروسه تمرین چند فاز داشت فاز اول تمرینات فضاهای روانشناسی بود برای اینکه شخصیت هارا درست بسازیم و از دورن افراد شروع شود وغلیان بیاید چون احساس کردیم برای این فیلم نیاز به این تمرینات است.فازهای تمرین ها را گذراندیم و در آبان ماه فیلمنامه کامل تمام شده بود و پیش تولید را انجام دادیم و فیلمبرداری را آغاز کردیم. ترسیم فضای تئاتر در سینما موفق عمل نکرده است. نمونه ها و مثال نقض زیادی وجود دارد. خب مثال بیاورید نه دوست ندارم اسم بیاورم. وقتی درباره سینما صحبت می کنیم بسیاری المان را باید در نظر بگیریم. فرم اکران، تبلیغات و... ما اصلا فیلم مان درباره تئاتر نیست کار ما کار سینما است . مشارکتی از سوی نهاد یا ارگانی برای ساخت فیلم نداشتید؟ ما اصلا درخواستی نداشتیم و دراستقلال کامل فیلم را ساختیم . هزینه تولید زیادنبود و با بودجه کم ساخته شد نسبت به کارهایی که پروداکشن بزرگی دارند. همه گروه هزینه تولید را تامین کرد. خوشحالم مستقل بودیم و به این استقلال افتخار می کنیم.
فیلم شریفی ساختم/ در فضای سینمایی کسی را نمی شناختم/ فیلم بدون رایزنی راهش را در جشنواره یافت ویژگی فیلم شما چیست؟ امیدوارم تلاش گروه برای ارایه فیلم شریف و صادق دیده بشود. پیروزی بزرگی است برای ما حتی اگر تماشاگر فیلم را دوست نداشته باشد اما به این مهم دست یابد که فیلم شریفی بود و صادقانه ساخته شده بود. در فضای سینمای کشور هیچ کس را نمی شناختیم وقتی فیلم را شروع کردیم . آدم ها معمولا غر می زنندو پیش فرض هایی زیادی دارند و فکر می کنند اگر حمایت نباشد نمی توان کاری انجام داد اما خوشحالم شاید بدون اینکه کسی را بشناسیم سفارشی صورت بگیرد و لابی و رایزنی داشته باشیم در استقلال کامل فیلم ساخته شد و راهش را در جشنواره پیدا کرد.شما به فضای سینما و رایزنی ها واقف هستید اما خوشحالم که فیلم بدون هیچ رایزنی به گروه هنر و تجربه راه یافت و این مهم خوشحالم می کند. من بعد از 12 سال به ایران بازگشتم آدم های سن وسال من همیشه پس ذهن شان شکوه هایی دارند اما برای من این شکوه وجود نداشت و این اتفاق خوشحالم که فیلم توسط افرادی ساخته شد که در سینما کسی را نمی شناختند و به واسطه خود فیلم اثر دیده و انتخاب شده این یعنی روابط سالم . به سمت سیاه نمایی نرفتیم چقدر در نگارش اثر (که گروهی شکل گرفت) سیاست های سازمان که توجه به بنیان خانواده و امید مورد توجه شما قرار گرفت؟ من کار خودم را کردم . گروه فیلمنامه کار خودش را کرد وقتی فیلم تمام شد تما مولفه ها در فیلم وجود دارد. نه به سمت سیاه نمایی رفتیم زیرا به آن اعتقاد ندارم .اساسا تعریف درستی هم ارایه نمی شود. ماصادق بودیم فیلم در تقبیح پنهان کاری است بنیان خانواده هم در اثر لحاظ شده ؟ بله ما درباره پنهان کاری و تقبیح آن در اثر صحبت می کنیم . پنهان کاری هایی که از روی صداقت صورت می گیرد و فرد را از دانستن چیزی محروم می کنیم در شرایطی که احساس می کنم ممکن است شما زندگی بهتری داشتید و همین امر هم منجر به فاجعه ممکن است بشود ما در این باره صحبت کردیم که با مضامین اخلاقی هر جامعهای صادق است. گفت و گو : زهرا قزیلی
94/11/12 - 09:01
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]
صفحات پیشنهادی
سینما در مسیر فجر سیوچهارم/۸ «اهالی خیابان یکطرفه»؛ اهالی منطقهای که از آنجا مدرنیسم وارد ایران شد
سینما در مسیر فجر سیوچهارم ۸اهالی خیابان یکطرفه اهالی منطقهای که از آنجا مدرنیسم وارد ایران شدمهدی باقری کارگردان مستند اهالی خیابان یکطرفه گفت این خیابانی است که از قدیم محل تجمع مردم عادی با ادیان و مذاهب مختلف بوده است دلیلش هم این بوده که بلوک 30 تیر مرکز ورود مدرنیته بسینما در مسیر فجر سیو چهارم/2 «خماری» تکرار فیلمهای دیگر درباره اعتیاد نیست/ #70 میلیون مسئول هر ف
سینما در مسیر فجر سیو چهارم 2خماری تکرار فیلمهای دیگر درباره اعتیاد نیست #70 میلیون مسئول هر فردی هستند که معتاد استمنیژه حکمت گفت فیلم سنیماییخماریبا این که درباره معضل اعتیاد است اما شبیه هیچ کدام از فیلمهای سینمایی از این دست نیست بلکه یک معضل اجتماعی تلخ را در بستری شیریسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۶ من و مجیدمظفری یک رقیب هستیم/ گرفتن سیمرغ پایان راه نیست
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۶من و مجیدمظفری یک رقیب هستیم گرفتن سیمرغ پایان راه نیستنیکی مظفری گفت بسیار خوشحالم که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همراه پدرم مجید مظفری هستم و او هم بعد از سگ کشی دوباره در یک فیلم سینمایی بازی کرده است هر فردی تشویق را دوست دارد اما گرفتن سیسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۷ «ممیرو» درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است/ بلا تشبیه وضعیت سودای
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۷ممیرو درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی است بلا تشبیه وضعیت سودای سیمرغ مانند فیلمهای شانه تخممرغی استهادی محقق گفت ممیرو فیلمی است درباره مرگ و زندگی ولی بیشتر زندگی رویکرد امیدواری در فیلم واقعاً وجود دارد به نظرم به هیچ عنوان از روی عمد نسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۴ امیدوارم «دلبری» در کاخ دلبری کند/ فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد ا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۴امیدوارم دلبری در کاخ دلبری کند فیلم که مخاطب را به جلو هُل ندهد اثر خوبی نیستسید جلال اشکذری گفت امیدوارم دلبری در کاخ جشنواره از منتقدان و اصحاب رسانه دلبری کند سیدجلال اشکذری در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با نحوه شسینما در مسیر فجر سیو چهارم/۳ جشنواره فیلم فجر ویترینی برای ارائه کارهای بازیگران است/ در «زاپاس» ا
سینما در مسیر فجر سیو چهارم ۳جشنواره فیلم فجر ویترینی برای ارائه کارهای بازیگران است در زاپاس امیر جعفری یک وصلت را به هم میزندالناز حبیبی گفت جشنواره فیلم فجر محفلی است که نه تنها محلی برای ارائه و دیده شدن آثار سینمایی است بلکه ویترینی برای بازیگران است که کار خودرا ارائه ددبیر جشنواره فیلم فجر: آرمان سینمای ایران توازن با استانداردهای جهانی و موقعیت افتخارآمیزش با توجه به ارزشهای
دبیر جشنواره فیلم فجر آرمان سینمای ایران توازن با استانداردهای جهانی و موقعیت افتخارآمیزش با توجه به ارزشهای ملی است جشنواره سی و چهارم فیلم فجر 12 الی 22 بهمن برگزار می شود عصرایران - دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به مناسبت آغاز این رویداد سینمایی پیامی را منتشر کرد &nbsدعوت مستندسازان از منتقدان سینما و اصحاب رسانه برای تماشای آثار مستند جشنواره فجر
دعوت مستندسازان از منتقدان سینما و اصحاب رسانه برای تماشای آثار مستند جشنواره فجرمستندسازان و تهیهکنندگان بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با انتشار بیانیهای ضمن قدردانی از منتقدان نویسندگان و خبرنگاران سینمای ایران آنها را به تماشای 11 فیلم مستند منتخب جشنواره فجر درایام دهه فجر همراه با «در مسیر پیشرفت»
ایام دهه فجر همراه با در مسیر پیشرفت در مسیر پیشرفت ویژه برنامه دهه فجر است که از 12 بهمن در جدول پخش برنامههای سیما قرار میگیرد سهراب فاضلیان تهیهکننده برنامه در مسیر پیشرفت در خصوص جزئیات این ویژه برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی&nبرگزاری اولین نشست خبری مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب
برگزاری اولین نشست خبری مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب نشست خبری مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب چهارشنبه 7 بهمن برگزار خواهد شد فردا - نشست خبری مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب چهارشنبه 7 بهمن برگزار خواهد شد مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب برای بر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها