تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805006823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمرکز متولیان باید روی بخش بین‌الملل جشنواره باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تمرکز متولیان باید روی بخش بین‌الملل جشنواره باشد
سینمای ما نیاز به گسترش هر چه بیشتر در منطقه و سطح جهانی دارد به این جهت باید به بخش بین‌الملل جشنواره فجر توجه بیشتر می‌شود.

تمرکز متولیان باید روی بخش بین‌الملل جشنواره باشد
سیامک شایقی نویسنده کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حضور کارگردان‌های مختلف با رده سنی متفاوت در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: به نظرم از این جهت تفاوت آنچنانی با جشنواره‌های سال‌های گذشته ندارد و همین که شاهد حضور نسل‌های مختلف فیلمساز هستیم جای خوشحالی دارد و بسیار مفید است از طرفی میل هر چه بیشتر جوان‌ها برای حضور در جشنواره به کیفیت و رقابت کمک می‌کند که باید منتظر ماند و دید فیلم‌ها با چه ساختارها و کیفیت‌های وارد جشنواره شده‌اند و آیا می‌توانند به رونق آن کمک کنند؟
 
وی در مورد انتخاب محمد حیدری به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: با توجه به صحبت‌های همکارانی که وی را می‌شناسند و روندی که تا به امروز پیش رفته به نظر می‌آید از روابط عمومی مشارکت جمعی نظم و فکرهای خوبی برخوردار است و به طور قطع از تجربیات مدیران قبلی برای پیشرفت کاری خود استفاده خواهد کرد.
 
شایقی درباره تغییر زودهنگام دبیران جشنواره فیلم فجر طی سال‌های گذشته عنوان کرد: اگر دبیران جشنواره از لحاظ سنی قادر به انجام مسئولیت خود نباشند و نیروی جوان و کارآمد جایگزین آنها شود، مفید خواهد بود اما اینکه آنها در فواصلی کوتاه عوض شوند، دلپذیر نیست و می‌تواند مضر هم باشد. در نتیجه فکر می‌کنم باید در مدیریت ثبات وجود داشته باشد تا با برگزاری چند ساله جشنواره به نقاط ضعف و قوت مدیریت خود پی‌ببرند و به سمت پویاتر شدن حرکت کند.
 
این کارگردان در خصوص مشکل عمده و نقطه ضعف جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر  نه رنگ داخلی دارد و نه بین‌المللی که امیدوارم مدیران و متولیان تمرکز خود را روی بخش بین‌المللی فیلم فجر بگذارند چون سینمای ما نیاز به گسترش هر چه بیشتر در منطقه و سطح جهانی دارد تا در پی آن بتواند از لحاظ تجاری و هنری سودمند و تاثیرگذار باشد و از طرفی جشنواره داخلی توسط خانه سینما برگزار می‌شود و دلیلی بر تکرار آن نیست.
 
شایقی در مورد اعلام نشدن نام هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال بیان کرد: به نظرم یکی از اتفاقات خوب و مثبت جشنواره امسال اعلام نشدن نام هیات انتخاب است چرا که آنها بدون حاشیه و مزاحمت در عین آسودگی به کار خود می‌پردازند و به نتایج مثبت‌تری خواهند رسید.
 
این کارگردان از نقاط قوت «ماه برفراز زیر آب» این گونه بیان کرد: به طور قطع در مورد فیلمنامه و کارگردانی که بر عهده خودم بوده نمی‌توانم حرفی بزنم اما از جهت فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و بازی بسیاری از بازیگران به نکاتی دیدنی و قابل تامل برمی‌خوریم و امیدواریم به صورت حضور به بخش مسابقه در رقابت با دیگر فیلم‌های جشنواره موفق باشد.
 
شایقی از دغدغه‌اش در مورد ساخت «ماه برفراز زیرآب» گفت: بیش از 20 سال است که در خطه مازندران رفت و آمد دارم و از طرفی 2 سال از تاسیس آموزشگاه فیلمسازی من در این استان می‌گذرد. این رفت و آمدها و آشنایی کامل با آن منطقه باعث شد مسائل و مشکلات مازندران به خصوص تخریب جنگل‌ها جلوی چشمم باشد و سوژه و دغدغه‌ای برای ساخت فیلمی در مورد این مناطق مظلوم باشد البته معصومی در گذشته کارهایی انجام داده بود اما سعی کردم با فکر و نگاهی متفاوت‌تر با این قضیه برخورد کنم و این شد که سراغ ساخت «ماه بر فراز زیر آب» رفتم.
 
این کارگردان درباره انتخاب بازیگران فیلم تصریح کرد: از زمان نگارش به دو چهره آشنای سینما یعنی آزیتا حاجیان و لادن مستوفی فکر می‌کردم اما انتخاب دیگر بازیگران به نحو دیگری شکل گرفت ولی در کل هم چهره‌های مطرح و هم چهره‌های جدید به بهترین نحو عمل کردند و با بازی خوبشان به آن مواردی که در ذهنم بود، جواب مثبت دادند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن