تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803142399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سكوت سنگين سازمان استاندارد در اعلام نتايج آزمون كيفي بنزين


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سكوت سنگين سازمان استاندارد در اعلام نتايج آزمون كيفي بنزين
اختلاف موجود بين قيمت بنزين وارداتي بي كيفيت و بنزين استاندارد و حركت لاك‌پشتي سازمان ملي استاندارد در آزمون كيفي بنزين از جمله ابهامات موجود در موضوع آلودگي هواست كه احتمالاً براي حل آن بايد منتظر معرفي «ب. ز»هايي جديد باشيم.
اختلاف موجود بين قيمت بنزين وارداتي بي كيفيت و بنزين استاندارد و حركت لاك‌پشتي سازمان ملي استاندارد در آزمون كيفي بنزين از جمله ابهامات موجود در موضوع آلودگي هواست كه احتمالاً براي حل آن بايد منتظر معرفي «ب. ز»هايي جديد باشيم.
به گزارش فارس، با تشديد آلودگي هوا در كشور، اين روزها كيفيت بنزين وارداتي و توزيعي در جايگاه‌هاي پمپ بنزين با ابهام روبه‌رو است و اين در حالي است كه سازمان استاندارد به عنوان متولي اصلي سنجش كيفيت بنزين گزارش واضح و شفافي در اين خصوص ارائه نمي‌كند و ظاهراً آزمون كيفيت بنزين توسط اين دستگاه مسئول با تأخير صورت مي‌گيرد. اين در حالي است كه طبق مصوبه شوراي عالي استاندارد، نتيجه آزمون بنزين بايد مرتباً از سوي سازمان استاندارد تعيين و اعلام شود. سكوت سازمان استاندارد و حركت چراغ خاموش آن در بررسي كيفي بنزين در شرايطي ادامه دارد كه اما و اگرهاي بسياري در مورد بنزين وارداتي و مصرفي در كشور مطرح است و در اين زمينه اسناد مختلفي مبني بر غيراستاندارد بودن بنزين وارداتي و عدم برخورداري آن از استاندارد يورو4 مطرح مي‌شود. نيره پيروزبخت، رئيس سازمان استاندارد آبان‌ماه گفته بود: 66 مورد محموله بنزين وارداتي از جنوب و شمال كشور را مورد آزمايش قرار داده‌ايم كه سه مورد از آنها مردود بوده، ولي 63 مورد ديگر مشكلي نداشته و ترخيص شده است.
وي گفته بود: از اين سه مورد مردودي، دو مورد از مرز هرمزگان وارد شده كه عدد اكتان آن پايين‌تر از استاندارد ما يعني 95 بوده است.
پيروزبخت اين را هم گفته بود كه طبق استاندارد ايران، امكان توزيع اين نوع بنزين به شرط اصلاح و برخورداري از عدد اكتان بالای 91 در كشور وجود دارد و با توجه به اينكه دو محموله عدد اكتان بنزين وارداتي پس از اصلاح به 5/92 رسيد در نهايت اجازه واردات آن را به كشور داديم. بررسي‌ها نشان مي‌دهد گفته مسئولان مربوطه مبني بر اينكه بنزين وارداتي داراي استاندارد يورو4 است تنها يك ادعاست و صحبت رئيس سازمان استاندارد نيز اين ادعا را تأييد نمي‌كند.
اين روزها در حالي كه نفس كلانشهرها از شدت آلودگي هوا به شماره افتاده، سازمان استاندارد مي‌تواند با اعلام بي‌طرفانه نتايج آزمون كيفي بنزين مصرفي خودروها به بسياري از ابهامات پاسخ دهد، نخست اينكه ادعاي مسئولان درباره توزيع بنزين يورو4 در كلانشهرها چقدر به واقعيت نزديك است. سهم احتراق سوخت خودروها در چتر خفقان‌آور دود كه بر كلانشهري مانند تهران چنبره زده، چقدر است و چقدر از اين آلايندگي را بايد به ديگر عوامل مانند سوخت مصرفي نيروگاه‌ها و صنايع نسبت داد. در اين ميان سكوت متولي امر به ابهامات موجود به شدت هرچه تمام‌تر دامن مي‌زند، از جمله اينكه توزيع بنزين يورو4 در هشت كلانشهر بزرگ افسانه‌اي بيش نيست. علاوه بر اين كاهش مصرف مازوت در صنايع و نيروگاه‌ها و اختصاص گاز به اين مراكز به عنوان سوخت پاك نيز به شدت مورد ترديد قرار مي‌گيرد، چراكه اگر بنزين توزيع شده در كلانشهرها داراي استاندارد يورو4 بوده و مصرف سوخت نيروگاه‌ها بالاي 80 درصد گاز است، پس آلودگي شديد هواي تهران كه اين روزها دست به كار قرباني گرفتن نيز شده است، از كجاست؟
از سوي ديگر در سال‌جاري واردات بنزين به ميانگين روزانه 5/8 ميليون ليتر رسيد كه نسبت به سال گذشته بيش از صددرصد رشد داشته است. اين حجم واردات در حالي صورت مي‌گيرد كه با توجه به كيفيت بنزين وارداتي، قطعاً اين بنزين با قيمت بنزين با كيفيت خريداري و وارد نمي‌شود. همچنين بايد ديد سود حاصل از خريد و واردات بنزين بي‌كيفيت به جاي بنزين با كيفيت نصيب چه كساني مي‌شود و آيا بايد منتظر معرفي «ب. ز»هاي دولت روحاني و وزارت زنگنه باشيم يا خير؟ آنهايي كه با مانور تبليغاتي دو سال پيش، آلودگي هوا را به بنزين‌هاي داخلي نسبت دادند و با پشت كردن به توليدات داخلي از رانت خريد بنزين‌هاي بي‌كيفيت خارجي سودهاي كلاني را به جيب زدند.
 مسئولان سازمان استاندارد روز گذشته نيز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد جديدترين گزارش آزمون كيفي بنزين، سكوت كردند و پاسخي ندادند. در اين ميان، دولت نيز به عنوان نهاد بالادستي سازمان استاندارد به آرامي از كنار تعلل‌هاي سازمان استاندارد در آزمون كيفي بنزين مي‌گذرد و ظاهراً مطالبه جديدي براي اعلام نتايج آزمون بنزين از اين سازمان صورت نمي‌گيرد و نكته قابل تأمل‌تر در اين‌باره سكوت وزارت بهداشت درباره آلودگي‌هاي اين روزهاي هواي تهران است. اي كاش برخورد با مسئله آلودگي هوا صرفاً به خاطر منافع عده‌اي و با انگيزه سياسي نبود و همه دستگاه‌هاي متولي با هم به اين مسئله رسيدگي مي‌كردند.

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن