تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846277267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگرفردی کسی را اعلم بر خود دانست نسبت به او جاهل تلقی می‌شود و خلافت و امامت مردم براساس نص قرآن بر چنین فردی روا نیست.


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
وحید اگرفردی کسی را اعلم بر خود دانست نسبت به او جاهل تلقی می‌شود و خلافت و امامت مردم براساس نص قرآن بر چنین فردی روا نیست.

آیت‌الله وحیدخراسانی؛
اگرفردی کسی را اعلم بر خود دانست نسبت به او جاهل تلقی می‌شود و خلافت و امامت مردم براساس نص قرآن بر چنین فردی روا نیست.
آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان این‌که «نبوت از قانون عقلی مستثنی نیست» گفت: اگر قرآن بر پایه عقل و فهم بنا نشده بود، امر بر تفکر و تعمق در قرآن داده نمی‌شد.



به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان این‌که «نبوت از قانون عقلی مستثنی نیست» گفت: اگر قرآن بر پایه عقل و فهم بنا نشده بود، امر بر تفکر و تعمق در قرآن داده نمی‌شد. این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: نبوت از قانون عقلی مستثنی نیست و سراسر قرآن بر پایه عقل و فهم بنا شده است و اگر غیر از آن بود امر بر تفکر و تمعق در قرآن داده نمی‌شد. وی با اشاره به برخی روایات در کتب اهل سنت مبنی بر لیاقت خلیفه دوم برای نبوت اظهار کرد: دعوت خاتم براساس برهان و عقل صورت گرفته است و از نظر علمی، مقتضی باید بر فقد مانع مقدم باشد بنابراین اقتضای نبوت در این شخص وجود نداشت. آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به حدیثی که در برخی کتب روایی اهل سنت از جمله کنزالعمال بیان شده است، تصریح کرد: براساس این روایت خلیفه دوم امر به سنگسار زن بارداری می‌کند که معاذ بن جبل به او می‌گوید این حکم اشتباه است و خود عمر به اشتباهش اعتراف می‌کند و می‌گوید «لولا معاذ لهک العمر» بنابراین اگر همه علمای سعودی جمع شوند قدرت حل این معما را ندارند زیرا خلیفه باید متناسب با مستخلف عنه باشد. این مفسر قرآن تصریح کرد: این تناسب به حکم عقل و کتاب و سنت، قطعی است، حال تصور کنید اگر یک مطبی از یک طبیب حاذق خالی شد و آن طبیب به علت گرفتاری به آن مطب نیامد برای معالجه بیماران باید کسی در سطح او بیاید وگرنه اگر فرد غیرطبیبی را جایگزین کنند معالجه‌ای صورت نمی‌گیرد بنابراین کسی که خودش معترف است "لولا معاذ" با چه منطقی خود را اعلم بر بندگان خدا دانسته و خود را خلیفه می‌داند آیا این با نص قرآن و آیه «افمن یهدی الی الحق» سازگار است. وی بیان کرد: فخر رازی چگونه می‌تواند جواب دهد کسی که معاذ را اعلم از خود می‌داند حاکم بر او باشد زیرا ترجیح مرجوح بر راجح در هر مکتب و مذهبی قبیح است. وی تاکید کرد: در اینجا مظلومیت علی(ع) مشخص می‌شود که بیان فرموده است به اندازه ریزه سنگ‌ها در این عالم به من ظلم شده است. این مرجع تقلید افزود: اگر کسی، کسی را اعلم بر خود دانست نسبت به او جاهل تلقی می‌شود و خلافت و امامت مردم براساس نص قرآن بر چنین فردی روا نیست. وی افزود: اگر این حدیث را شیعه نقل می‌کرد سخنی دیگر بود ولی علمای الازهر و فخررازی و همه علمای سعودی با در نظر گرفتن احادیثی که از خودشان نقل شده است با چه منطق و استدلال و چه برهانی مذهب امامیه را رها و مذهب عامه را پذیرفته‌اند. این مفسر قرآن تاکید کرد: فخررازی با پذیرش چنین مبانی مخالف با دین و مخالف با عقل و قرآن و سنت قطعیه عمل کرده است و مذهب عامه را پذیرفته است.    



۰۳/۱۰/۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن