تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
انواع ریل دستگاههای CNC + جدول مقایسه معایب و مزایا
خرید سوسیس پرکن اصل با گارانتی
تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی (6 راه ساده)
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
ده راهنمایی برای نوازندگان مبتدی یوکللی
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1806813006
![نمایش مجدد: جوانان با شور و عشق آمدند/ انیمیشنی که از دل موسیقی متولد شد refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
جوانان با شور و عشق آمدند/ انیمیشنی که از دل موسیقی متولد شد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست انیمیشن «استریپی» در مهر
جوانان با شور و عشق آمدند/ انیمیشنی که از دل موسیقی متولد شد
![جوانان با شور و عشق آمدند/ انیمیشنی که از دل موسیقی متولد شد نشست خبری انیمیشن استریپی](http://media.mehrnews.com/d/2015/10/28/3/1886968.jpg)
شناسهٔ خبر: 2953247 - جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
هنر > سینمای ایران
جلسه نمایش و پرسش و پاسخ انیمیشن «استریپی» در حالی در خبرگزاری مهر برگزار شد که تعداد قابل توجهی از جوانان و دانشجویان انیمیشن حضوری فعال در این مراسم داشتند. به گزارش خبرنگار مهر، برنامه نمایش و نشست پرسش و پاسخ انیمیشن «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی عصر روز چهارشنبه ششم آبان ماه با حضور کارگردانان انیمیشن، جلیل اکبری صحت منتقد، مسعود علمداری نویسنده و فعال عرصه انیمیشن، تعدادی از دستاندرکاران ساخت «استریپی» و جمعی از دانشجویان و علاقمندان به انیمیشن در محل خبرگزاری مهر برگزار شد. بعد از نمایش انیمیشن کوتاه «استریپی»، بابک نکویی با اشاره به اینکه این انیمیشن در استودیو گنبد کبود ساخته شده است، گفت: مهر ماه سال ۹۳ یک طرح برای ساخت انیمیشن در دست داشتیم که برای آن به دنبال موسیقی بودیم که تصادفا یک قطعه را شنیدیم و تصمیم گرفتیم تا یک انیمیشن برای این موسیقی بسازیم. در واقع می توان گفت «استریپی» از دل یک موسیقی که پر از کنتراس بود در آمد و در نهایت داستانی که انتخاب کردیم داستان تضاد بین دو شخصیت بود که در نهایت دچار درگیری با یکدیگر می شوند.
![](http://media.mehrnews.com/d/2015/10/28/3/1886967.jpg)
بهنود نکویی دیگر کارگردان این انیمیشن ادامه داد: «استریپی» در ابتدا یک ایده خام بود که آن را برای یک قطعه موسیقی پیاده کردیم و در طول کار این ایده کامل شد. بعضی وقت ها دوست داشتیم داستان را کش دهیم و بعضی جاها تصمیم گرفتیم که این کار را انجام ندهیم و در نهایت آنچه را که امروز دیدید ساخته شد. در این انیمیشن سعی شده است تا از یک گرافیک ساده با یک دیزاین بسیار ساده تر که به روابط و قصه گویی انیمیشن کمک کند، استفاده کنیم و با توجه به اینکه دوست داشتیم فضای حاکم در انیمیشن به رفتار دیزنی نزدیک باشد، سعی کردیم تا داستان را به ایده ای که می خواهیم نزدیک کنیم و از رنگ به صورت یک اتفاق کلیدی و به عنوان یک کد استفاده کنیم. جلیل اکبری صحت منتقد سینما در ادامه این نشست گفت: اینکه از کشور ما یک انیمیشن ساخته شود که با نگاهی به گذشته یک رفتار کلاسیک را عرضه کند، بسیار جذاب است و اینکه همین انیمیشن بتواند نظر دنیا را هم به خود جذب کند، بسیار جذاب تر است. نباید فراموش کرد که چنین فعالیت های هنری مبنی بر کیلو نیست، انیمیشن عبارت است از ذره ذره وجود آدمی که روی کاغذ میآید به خصوص انیمیشنی که به صورت دو بعدی ساخته شده است. وی با اشاره به اینکه دوست دارم «استریپی» را یک محصول پست مدرن بنامم، بیان کرد: جایگاه انیمیشن زمانی بارز و ارزشمند می شود که بیننده روایت خود را در آن می بیند. سینمای انیمیشن نسبت مستقیمی با دنیای بشریت دارد و این رابطه بسیار ارزشمند است و باید گفت که سینمای انیمیشن یک هنر بسیار استراتژیک است و می تواند سازنده یک نسل باشد. اکبری صحت با اشاره به اینکه بسیاری از درخششهای هنر انیمیشن ایران در جهان حاصل تلاش های فردی بوده است، تاکید کرد: خیلی وقت ها ایرانی ها به تنهایی دست به تولید و ارائه جهانی یک کار زده اند و اتفاقا توانسته اند خود را به خوبی معرفی کنند، اما متاسفانه زمانی که حرف کار گروهی به میان می آید دچار مشکل میشویم.
![](http://media.mehrnews.com/d/2015/10/28/3/1886957.jpg)
مسعود علمداری نیز در ادامه این نشست توضیح داد: به قدری جذب این انیمیشن شده ام که سخت است که بگویم این انیمیشن چگونه است و چرا این فیلم به اسکار معرفی شده است. تا امروز انیمیشن های بسیاری از ایران توانسته است جوایز بسیاری در سطح جهان دریافت کرده است، اما تا به امروز به این مرحله نرسیده ایم تا یک اثر به مرحله نخست داوری برای حضور در بخش فیلم کوتاه و انیمیشن اسکار راه پیدا کند و این نشان می دهد که «استریپی» دارای یک ایده خوب است که با تکنیک و خلاقیت خاص ساخته شده است. وی با اشاره به اینکه ساخت یک انیمیشن در ایران با فضای دیزنی بسیار جالب است، ادامه داد: انیمیشن در ایران نباید به صورت ۳ بعدی ساخته شود چرا که به دلیل کمبود امکانات و حضور رقیبان بزرگ نمی توانیم در سطح جهانی جایزه بگیریم، ساخت فیلم دو بعدی نیز بسیار کم در جهان صورت می گیرد، در این شرایط «استریپی» توانسته نوع تازه ای از انیمیشن ایران را عرضه کند. این انیماتور با اشاره به قدرت و ضعف ساخت انیمیشن در ایران توضیح داد: بسیاری از انیماتورهای ما به دلیل اینکه گرافیست هستند دید سینمایی ندارند و همین مساله سبب می شود تا انیمیشنهای نسبتا ضعیف ساخته شود، هرچند ممکن است گرافیک آن در سطح استاندارد باشد ولی شاهکار «استریپی» این است که ایراد ندارد و هم گرافیک خوب دارد هم از لحاظ سینمایی قابل دفاع است و می توان آن را از جمله کارهای درجه یک دانست و اگر تیتراژ فیلم نباشد مخاطب فکر می کند که یک اثر خارجی است. بابک نکویی در ادامه بیان کرد: برای «استریپی» سعی کردیم تا یک کار خوب با استانداردهای مناسب انجام دهیم، ولی همچنان در حال تجربه کردن هستیم، در چنین شرایطی سعی کردیم از موسیقی به عنوان یک زبان بین المللی استفاده کنیم، درباره سوژه نیز باید بگویم هرچند سوژه کار قدیمی است اما همچنان موضوع روز است و تمام نشده است. وی ادامه داد: چهگوارا شخصیتی است که با نظام سرمایه داری مقابله کرد، اما همین نظام سرمایه داری بعد از گذشت سال ها از تصویر و کلاه این شخصیت تاریخی پول در می آورد، می خواهم بگویم که نظام سرمایه داری همیشه می داند چگونه به اهداف خود دست پیدا کند، من در این انیمیشن سعی کردم چنین تفکری را به خوبی نشان دهم.
![](http://media.mehrnews.com/d/2015/10/28/3/1886970.jpg)
جلیل اکبری صحت با اشاره به اینکه کارگردانان این فیلم تمام جهان خود را در ۴ دقیقه عرضه کرده است، گفت: استفاده از رنگ های قرمز و مشکی در این انیمیشن مخاطب را یاد جریان های ضد استعماری لهستان می اندارد که در آن دوران بسیار مورد توجه تولیدات دیزنی قرار میگرفت. این انیمیشن درست در زمانی ساخته شده است که دیگر هیچ کدام از این موارد وجود ندارد و این انیمیشن نگاهی کاملا ایرانی دارد. علمداری با اشاره به موسیقی این انیمیشن بیان کرد: نباید فراموش کرد که ما هر موسیقی دیگری برای این انیمیشن استفاده می کردیم نمی توانستیم به اسکار راه پیدا کنیم، درباه داستان هم باید بگویم انتخاب چنین سوژه ای هوشمندی کارگردان را نشان می دهد که فضایی شبیه به فضای «عصر جدید» چارلی چاپلین ساخته است. در ادامه این نشست جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان و علاقمندان برگزار شد. نکویی در پاسخ به این سوال که چگونه از یک موسیقی به ساخت یک انیمیشن رسیده اند، گفت: موسیقی به دلیل فضای انتزاعی که دارد فرصت خوبی را به فرد می دهد که درباره موضوع های مختلف تحلیل کند، در واقع می توان گفت موسیقی روش خوبی است که ذهنیت و علاقه ای که در وجود فرد است به خوبی نشان دهد. جلیل اکبری صحت نیز در سخنانی تاکید کرد ما در ایران استعدادهای درجه یکی در حوزه انیمیشن داریم، اما سرمایه گذاری مناسبی در این زمینه وجود ندارد.
![](http://media.mehrnews.com/d/2015/06/24/3/1747916.jpg?ts=1445857917495)
بهنود نکویی در ادامه این نشست توضیح داد: ما یک گروه هستیم که نزدیک به ۱۵ سال است با هم کار می کنیم و هیچ گاه اختلاف جدی بین ما رخ پیش نیامده است، در واقع من و بابک معمولا به یک چیز فکر می کنیم و این نوع نگاه نیز به دیگر افراد گروه نیز منتقل شده است. بابک نکویی در پاسخ به این سوال که «استریپی» چگونه توانسته است به اسکار نزدیک شود، بیان کرد: برای اینکه بتوانید به مرحله نخست داوری انیمیشن اسکار راه پیدا کنید یا باید بتوانید در یکی از چند جشنواره ای که خود آکادمی اسکار اعلام کرده است، جایزه بگیرید و یا اینکه به مدت ۷ روز در یکی از سینماهای مورد نظر این آکادمی فیلمتان را به نمایش درآورید و مردم برای آن بلیت بخرند که خوشبختانه «استریپی» توانست مدتی را در سینماهای مورد نظر اسکار اکران شود. البته ما فعلا به مرحله نخست داوری رسیدهایم و در این دوره آثار بسیار قدرتمندی وجود دارد. در واقع در این دوره اسطوره های انیمیشن حضور دارند.
![](http://media.mehrnews.com/d/2015/10/28/3/1886963.jpg)
وی در ادامه بیان کرد: این خیلی بد است که یک انیمیشن در خارج از ایران آن قدر مورد توجه قرار گیرد که پخش کننده خارجی پیدا کند، آن وقت در ایران چندان مورد توجه قرار نگیرد. این انیماتور در پاسخ به این سوال که آیا در آینده انیمیشن بلند می سازد یا خیر، توضیح داد: در حال حاضر هیچ تمایلی به ساخت انیمیشن بلند نداریم، چرا که هزینه و انرژی بسیاری می خواهد. اکبری صحت در پاسخ به این سوال که چرا فضای این انیمیشن را پست مدرن می داند، گفت: زمانی که المان های فیلم را نگاه می کنیم به یاد آثار پست مدرن می افتیم، در این انیمیشن کارخانه و برخوردها را می شناسیم اما یک چیز جدیدی در این انیمیشن دیده می شود، مانند نشان دادن تصویر از بالا. ما آدم های تکنولوژی زده ای هستیم اما این انیمیشن دچار چنین مساله ای نشده است و با متانت از این نرم افزارها استفاده کرده است و از استفاده بی مورد رنگ جلوگیری کرده است. پس از پایان نشست پرسش و پاسخ به دلیل درخواست حاضران انیمیشن «استریپی» و بخشی از پشت صحنه های آن مجددا به نمایش درآمد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]
صفحات پیشنهادی
عاشورا فضای مناسبی برای شناختن موسیقی نواحی ایران است
عاشورا فضای مناسبی برای شناختن موسیقی نواحی ایران است فرهنگ > موسیقی - مهر نوشت یک پژوهشگر و خواننده موسیقی ایرانی معتقد است الحان مذهبی در موسیقی اقوام ایران گونههای متعددی دارد که میتواند فضای مناسبی برای شناختن و کیفیت نوع موسیقی مناطق مختلف ایران باشد متین رض«عشقیم گل» در بازار موسیقی آخرین اثر حسین علیزاده منتشر شد
عشقیم گل در بازار موسیقیآخرین اثر حسین علیزاده منتشر شدآخرین آلبوم استاد حسین علیزاده نوازنده و موسیقیدان صبح امروز توسط موسسه فرهنگی هنری ققنوس منتشر و روانه بازار موسیقی شد به گزارش خبرنگار موسیقی فارس عشقیم گل مانند آلبوم پیشین حسین علیزاد باده تویی با گروه همآوایانعاشورا فضای مناسبی برای شناختن موسیقی نواحی ایران
جام جم نوا خبر عاشورا فضای مناسبی برای شناختن موسیقی نواحی ایران عاشورا فضای مناسبی برای شناختن موسیقی نواحی ایران جمعه 1 آبان 1394 11 38 | کد خبر 2141597069517723026 | بازدید 0 یک پژوهشگر و خواننده موسیقی ایرانی معتقد است الحان مذهبی در موسیقی اقوام اسوء استفاده رسانه ای از هنرمندان بنام کشور /جای خالی چارچوب و ساختار در فضای موسیقی کشور
ممنوع الکاری برخی از خوانندگان سوء استفاده رسانه ای از هنرمندان بنام کشور جای خالی چارچوب و ساختار در فضای موسیقی کشور در سالهای اخیر با حضور ماهواره و رسانههای مختلف فضا برای ظهور و بروز آن زیاد شده است چنانچه دراین عرصه حتی در رسانه ملی هم فضای بسیار بازتری نسبت به قبل پیدا«نفير»، «وداع» و «عاشوراي سپيد» در بازار موسيقي
۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰ ۳۰ق ظ نفير وداع و عاشوراي سپيد در بازار موسيقي موج - هنرمندان موسيقي نسبت به رويدادها و مناسبتهاي مذهبي بيتوجه نيستند و هر سال آثاري را براي اداي احترام به اهل بيت ع منتشر ميکنند به گزارش خبرگزاري موج نفير عنوان آلبومي است که بهتازگي با صداي مداح«نفیر»، «وداع» و «عاشورای سپید» در بازار موسیقی
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳ ۰۸ هنرمندان موسیقی نسبت به رویدادها و مناسبتهای مذهبی بیتوجه نیستند و هر سال آثاری را برای ادای احترام به اهل بیت ع منتشر میکنند ایام عزاداری حسینی هم از این قاعده مستثنی نیست و آثار قابل توجهی در این زمینه تولید و منتشر شدهاند به گزارش خبرنگار سرویسقهر جریان فرهنگی کشور با نوجوانان
قهر جریان فرهنگی کشور با نوجوانان اگر بخواهیم چند کتاب یا فیلم یا آلبوم موسیقی موفق برای نوجوانان پیشنهاد کنیم چند اسم در خاطرتان نقش میبندد شاید حتی خانوادههایی که از جنس فرهنگ و هنر هم هستند تعداد محدودی نام در ذهنشان پیدا کنند تا به نوجوانان پیشنهاد دهند این نشان میدهدعاشورا بستری برای شناختن موسیقی نواحی ایران
بررسی الحان مذهبی موسیقی اقوام ایران عاشورا بستری برای شناختن موسیقی نواحی ایران یک پژوهشگر و خواننده موسیقی ایرانی معتقد است الحان مذهبی در موسیقی اقوام ایران گونههای متعددی دارد که میتواند فضای مناسبی برای شناختن و کیفیت نوع موسیقی مناطق مختلف ایران باشد به گزارش جام نیوزخواننده موسیقی پاپ: خواندنم برای امام حسین از روی عشق است
خواننده موسیقی پاپ خواندنم برای امام حسین از روی عشق است خواننده موسیقی پاپ کشور گفت همه ما از کودکی در مراسم سوگواری محرم حضور داشتهایم و از همان زمان نواهای عاشورایی را شنیدهایم علی عبدالمالکی در خصوص اجرای کارهای ارزشی خود به مناسبت ایام محرم در گفتگو با باشگاه خبرنگاراننماسازی نخستین هنرستان موسیقی کشور با تصنیف ای ایران
نماسازی نخستین هنرستان موسیقی کشور با تصنیف ای ایران تهران - ایرنا - نخستین هنرستان موسیقی کشور در منطقه 11 شهرداری تهران که بیش از 50 سال قدمت دارد با نمای نت و تصنیف سرود به یاد ماندنی ای ایران رنگ آمیزی و نماسازی شد به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 11-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها