تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820263073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محرم با برنامه‌هاي راديويي همراه باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۴ب.ظ)
محرم با برنامه‌هاي راديويي همراه باشيد موج-همزمان با فرارسيدن ماه محرم و ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) شبکه‌هاي راديويي هم علم‌هاي عزا را بالا بردند.
به گزارش خبرگزاري موج، همزمان با فرارسيدن ماه محرم و صفر و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران باوفاي ايشان، شبکه‌هاي مختلف راديويي نيز با توليد و پخش ويژه برنامه‌هاي متناسب با اين ايام، با مخاطبان خود همراه مي‌شوند.

«چاپ اول» ميزبان گرمارودي مي‌شود
مريم مقدسي تهيه کننده راديو در خصوص برنامه «چاپ اول» گفت: اين برنامه کاري از گروه کتاب راديو فرهنگ است که به معرفي تازه‌هاي نشر اختصاص داده شده به مناسبت ايام محرم گفت و گويي در آن با حسن ملاير نويسنده کتاب «آوار سرخ باران» خواهيم داشت.
وي افزود: «آغاز روشنايي آينه» ترکيب‌بند بلند است سيد علي موسوي گرمارودي آن را سروده و به همين دليل علي موسوي گرمارودي ترکيب‌بند ششم را در برنامه مي‌خواند.
برنامه «چاپ اول» شنبه تا سه‌شنبه ساعت 12:30 به کارشناسي بهاره برهاني و اجراي راضيه گرد کاهد از راديو فرهنگ پخش مي‌شود.

«باغ ارغوان» با سبک و سياق ترانه عاشورايي
محمد بخشايش تهيه کننده در خصوص برنامه «باغ ارغوان» گفت: اين برنامه گفت و گو محور است و در امتداد برنامه گلبانگ در ايام سوگواري امام حسين با نام «باغ ارغوان» تقديم مخاطبان مي‌شود.
وي افزود: سبک و سياق برنامه ترانه و نواي عاشورايي است و ما ترانه‌هاي درخواستي مخاطبان را پخش مي‌کنيم.
بخشايش عنوان کرد: محور اصلي برنامه هم مريم نشيبا هستند که صحبت‌هايشان با مخاطبان به آن خاطر آن حس نوستالژي که خانم نشيبا براي مردم دارند اين ارتباط تلفني را خاطره‌انگيز مي‌کند.
«باغ ارغوان» کاري از گروه انديشه و فرهنگ راديو ايران است که در دهه اول ماه محرم هر روز ساعت 15 تا 15:30 پخش مي‌شود.

آسيب‌شناسي مراسم‌ها عزاداري در برنامه شناسا
عبدالله علايي تهيه کننده راديو در خصوص برنامه‌هاي محرم گفت: برنامه «شناسا» گفت و گو محور است و در خصوص عزاداري امام حسين همچنين آسيب‌شناسي‌اين مراسم‌ها و سادگي و نوگرايي در مداحي و خارج شدن از چشم و هم چشمي در اين نوع مناسک صحبت خواهيم کرد.
وي افزود: بخش ديگر برنامه به امر به معروف و نهي از منکر مي‌پردازد. اين مسئله چند شاخه دارد که هر روز به يکي از آن‌ها با موضوع امر به معروف و نهي از منکر از منظر خانواده، قانون، زمان و اين که چه کسي مسوول امر به معروف و نهي از منکر است خواهيم پرداخت.
علايي در خصوص برنامه بوي سيب اظهار داشت: موضوع کلي برنامه «بوي سيب» قيام امام زمان (عج) قيام امام حسين (ع) است همچنين به اردوهاي جهادي مي‌پردازيم و با کساني که در اين اردوها شرکت مي‌کنند مثل پزشک،‌ مهندس، طلبه، ورزشکار و هنرمند گفت و گو خواهيم داشت.
وي خاطرنشان کرد: در «بوي سيب» جهادگران معروف، از خاطرات و تجربه‌هاي خود صحبت خواهند کرد.
گفتني است؛ بوي سيب با اجراي مهدي طهماسبي در ايام محرم و صفر از راديو ايران پخش خواهد شد.

بررسي فرهنگ و ادبيات عاشورايي در راديو گفت و گو
سيد محمد معافي مدني مدير گروه تاريخ و فرهنگ راديو گفت و گو درخصوص برنامه‌هاي ايام محرم گفت: برنامه «آفاق» به بررسي موسيقي و مداحي‌هاي آييني نقاط مختلف کشور توسط استاد هوشنگ جاويد مي‌پردازد همچنين ما جايگاه مداحي‌هاي گذشته و مداحي‌هاي نوين را بررسي کرده‌ايم.
وي افزود: بررسي‌هاي ما از مداحي استان بوشهر شروع شده و بعد به گيلان رسيديم سپس به تهران و تکيه‌هاي قديمي آن خواهيم پرداخت. اين برنامه در دهه اول ما محرم هر شب در ساعت 20 از راديو ايران پخش خواهد شد.
وي در خصوص برنامه «برآستان جانان» اظهار داشت: برنامه ديگر ما تحليلي است و به حوزه‌هاي محرم و شاخص‌هاي آن مي‌پردازد. ادبيات عاشورايي مردم‌نگاري‌هاي آييني عاشورايي، بيعت عاشورايي و مردم‌شناختي و فرهنگ عاشورا بخشي از شاخص‌ها خواهد بود. در هر برنامه راجع به يک موضوع کلي و چند زير مجموعه آن با حضور کارشناسان گفت و گو داريم.
گفتني است؛ اين برنامه در دهه محرم هر شب 18 تا 19 از راديو گفتگو پخش خواهد شد.

نواي لالايي حضرت علي اصغر در برنامه کتابک
مرتضي صداقت‌گو تهيه کننده در خصوص برنامه‌هاي توليدي‌اش ايام محرم گفت: برنامه کتابک‌کاري از گروه کتاب راديو فرهنگ است که به کتاب کودک و نوجوان اختصاص داده شده است و بخش مختلفي در آن از معرفي کتاب براي کودکان و نوجوانان گرفته تا خوانش کتاب‌هاي اين حوزه تقديم شنوندگان مي‌شود.
وي افزود: به مناسب ايام محرم و روز نام گذاري حضرت علي اصغر برنامه کتابک به موضوع نغمه‌ها و نواهاي عاشورايي به خصوص حضرت علي اصغر مي‌پردازد همچنين در مورد انواع لالايي‌ها صحبت خواهيم کرد.
وي ادامه داد: شعرهايي را هم استاد شهريار در خصوص عاشورا پخش مي‌کنيم و کتاب ادبيات عاشورا و آداب رفتن کودکان به مجالس عزاداري در اين برنامه معرفي خواهيم کرد.
اين تهيه کننده درباره بخش‌هاي ديگر کتابک اضافه کرد: با مريم نشيبا گوينده پرسابقه راديو و برنامه شب‌بخير برنامه خود و کودکان در اين ايام با وي گفت و گو خواهيم داشت برنامه کتابک سه‌شنبه‌ها ساعت 16 با اجراي فاصله حقيقت ناصري از راديو فرهنگ پخش مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن