تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820299770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌هاي دهه محرم در خلجستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۲۱:۲۶ب.ظ)
رئيس اوقاف و امور خيريه خلجستان قم: برنامه‌هاي دهه محرم در خلجستان موج -قم- رئيس اوقاف و امور خيريه خلجستان گفت: مراسم تعزيه‌خواني سنتي به مناسبت فرا رسيدن دهه نخست محرم، در سه بقعه متبرکه اين بخش تدارک ديده شده است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم ، حسين اميني‌خواه درگفتگو با خبرنگارما اظهار داشت: به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و عزاداري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع)، مراسم سوگواري متعددي در بخش خلجستان تدارک ديده شده است.
وي افزود: در آستان مقدس امامزاده زکريا(ع) طي دهه اول و رأس ساعت 15 مراسم روضه‌خواني و همچنين سخنران حجت‌الاسلام زين‌العابديني و مداحي برادر علي مددي برگزار خواهد شد.
رئيس اوقاف و امور خيريه خلجستان با بيان اينکه روزهاي تاسوعا و عاشورا نيز دسته عزادراي از روستاي منصورآباد، شهر دستجرد و روستاي عيسي آباد وارد اين بقعه متبرکه مي‌شوند گفت: اطعام و پذيرايي از آنها در همين مکان صورت مي‌گيرد.
وي اداهم داد: همچنين روز هفتم محرم برنامه شيرخوارگان حسيني از ساعت 10 صبح در آستان مقدس امامزاده زکريا(ع) برگزار مي‌شود.
اميني‌خواه با اشاره به برنامه‌هاي عزاداري در آستان مقدس امامزاده شعيب(ع) روستاي ورزنه خاطرنشان کرد: در روزهاي تاسوعا و عاشورا دسته عزاداري از روستاهاي حسن‌آباد و ورزنه وارد اين بقعه متبرکه مي‌شوند.
رئيس اوقاف و امور خيريه خلجستان با اشاره به برگزاري مراسم تعزيه‌خواني سنتي در طول دهه نخست محرم امسال در حسينيه امامزاده جعفر(ع) روستاي گيو عنوان داشت: تعزيه‌خواني در اين مکان هر روز از ساعت 14.30 آغاز خواهد شد.
وي در ادامه به برنامه‌هاي ويژه دهه نخست محرم در آستان مقدس امامزادگان ام سلمه(س) و حليمه خاتون(س) روستاي نايه پرداخت و افزود: در روزهاي تاسوعا و عاشورا اين بقعه متبرکه پذيراي دسته‌جات عزاداري روستاي نايه خواهند بود.
اميني‌خواه به حرکت دسته عزاداري رهروان زينبي در روز 12 محرم امسال از آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) روستاي فوجرد اشاره و خاطرنشان کرد: همچنين در آستان مقدس امامزاده عاقب(ع) روستاي بنابر نيز در روزهاي تاسوعا و عاشورا دسته‌هاي عزاداري از روستاهاي همجوار به سوگواري مي‌پردازند.
رئيس اوقاف و امور خيريه خلجستان بيان داشت: آستان مقدس امامزاده هادي(ع) روستاي جميزقان نيز در روزهاي تاسوعا و عاشورا پذيراي دستجات عزاداري از روستاي قاهان و روستاهاي همجوار خواهد بود.
وي به ويژه برنامه‌هاي آستان مقدس امامزاده بي بي شريفه(س) در روستاي نويس اشاره کرد و گفت: حسينيه جنب امامزاده در طول دهه نخست محرم برنامه عزاداري و روضه‌خواني در سه وعده به همراه اطعام عزاداران دارد که شامل قرائت زيارت عاشورا بعد از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه، تعزيه‌خواني سنتي تا ظهر، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام ناهار، روضه‌خواني تا نماز مغرب و سپس اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و پس از آن اطعام شام و روضه‌خواني است.
اميني‌خواه افزود: در روستاي کاسوا و در حسينيه‌اي که در جوار آستان مقدس امامزاده محمد مهدي(ع) قرار داد نيز در طول دهه نخست محرم، تعزيه‌خواني سنتي به همراه اطعام عزاداران پيش‌بيني شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن