تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812928767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شارل ویل مزیه برای بار دوم به استقبال «یاس تمام» می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: «تا یک بشمار» در معتبرترین جشنواره تئاتر عروسکی اروپا
شارل ویل مزیه برای بار دوم به استقبال «یاس تمام» می‌رود

تا یک بشمار


شناسهٔ خبر: 2913317 - شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
هنر > تئاتر

گروه «یاس تمام» به عنوان اولین گروه تئاتر عروسکی ایران برای دومین بار به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی «شارل ویل مزیه» فرانسه دعوت شد. زهرا صبری که سال ۸۸ نمایش «زمین و چرخ» را در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی «شارل ویل مزیه» در کشور فرانسه به صحنه برده بود، درباره حضور مجدد خود در این جشنواره معتبر بین‌المللی به خبرنگار مهر گفت: طبق معمول و مانند همه هنرمندانی که برای حضور در این جشنواره بین‌المللی فیلم ارسال می‌کنند، فیلم اجرای نمایش خودمان را به دبیرخانه جشنواره «شارل ویل مزیه» ارسال کردم که از سوی دبیرخانه این جشنواره پذیرفته شد.

وی درباره نمایش پذیرفته شده برای اجرا در جشنواره شارل ویل مزیه، افزود: پیش از این نمایش «زمین و چرخ» را برگرفته از اشعار مولانا در این جشنواره اجرا کردیم و این بار نمایش «تا یک بشمار» را که برگرفته از اشعار خیام است به این جشنواره شارل ویل مزیه پیشنهاد دادیم که پذیرفته شد.

سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» یادآور شد: این برای اولین بار در تئاتر عروسکی ایران است که یک گروه بعد از یک بار حضور در جشنواره تئاتر عروسکی شارل ویل مزیه، برای بار دوم نیز از سوی این جشنواره دعوت به اجرا می‌شود.

صبری درباره زمان آغاز سفر به فرانسه و اجرای در جشنواره شارل ویل مزیه، گفت: ما تمرین‌های نمایش را طی چند روز آینده انجام می‌دهیم و ۲۹ شهریورماه عازم کشور فرانسه می‌شویم. ۲ تا ۳ روز بعد اجرای خود را در جشنواره شارل ویل مزیه آغاز می‌کنیم و در مجموع در این جشنواره ۴ اجرا خواهیم داشت.

این کارگردان با سابقه تئاتر عروسکی درباره نحوه حمایت از گروه «یاس تمام» برای تأمین هزینه‌های سفر به فرانسه و اجرا در جشنواره شارل ویل مزیه، اظهار کرد: اداره‌کل هنرهای نمایشی هزینه بلیت ۵ نفر از اعضای گروه را متقبل شده است که البته ۶ نفر برای اجرای «تا یک بشمار» در جشنواره شارل ویل مزیه، عازم فرانسه می‌شویم. باقی هزینه‌های گروه نیز از سوی جشنواره تأمین می‌شود.

زهرا صبری تا به حال نمایش‌های «زمین و چرخ» و «تا یک بشمار» را در جشنواره‌های بین‌المللی و همچنین کشورهای مختلف به صحنه برده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن